Synpunkter på Optimus 2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av tkarki, 15 mar 2011.

  1. lagge92

    lagge92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    är det verkligen backlight bleeding och inte det gulaktiga limmet som inte torkat ännu? ett väldigt vanligt problem med purfärska skärmar som ska försvinna efter en stund. någon här på forumet rapporterade om det för sin o2x.. han hade även två fysta pixlar som fixades med någon app på market :)
     
  2. RoggA

    RoggA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag saknar möjligheten att skriva ett vanligt situationstecken " det jag lyckades med var att skriva någon variant. Men annars är original tangentbordet bra

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  3. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är möjligt, en gulaktig väldigt framträdande blödning längst ner till vänster på skärmen sett från porträttläge.

    En av pixlarna är stuck och skulle kanske gå att jobba igång, men de andra två är helt döda och då brukar det vara kört. Kan inte säga att jag stör mig på den som är stuck alls. De två döda däremot märks ibland, även om de ligger bra till, men de sticker i ögonen när man vet var dom är. :P Alla tre ligger dessutom inom ca 1 cm från varandra, får se hur jag gör, kanske försöker få den utbytt på garantin efter helgen... tråkigt iaf. :(
     
  4. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ville bara säga att jag är sjukt nöjd med min, inte för att göra narr av er som har problem men för att ge lite balans till tråden :D
     
  5. Dins

    Dins Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Oneplus 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7
    Platta:
    Huawei media pad M5
    Nu har jag haft min i ett dygn och jag är än så länge riktigt nöjd. Jag har hittills inte upplevt några som helst problem. Om man som jag kommer från en HTC magic så upplever man inte LG:s launcher som speciellt laggig. :D Alla program laddar mycket mycket snabbare, och allt flyter något helt underbart. Jag gillar dessutom LG:s kombinerade väder/tid widget. Den är snygg och den har samma funktion som jag hade med 2-3 widgetar tidigare.

    Jag skulle definitivt rekommendera bekanta att köpa en O2X. Det här är definitivt den bästa telefon jag någonsin haft. Den petar ner min HTC magic från tronen. Men Magicen kommer alltid att ha en speciell plats som min första Android telefon.
     
  6. lagge92

    lagge92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    testa den här:
    https://market.android.com/details?id=com.jscreenfix.android

    om du har tur kanske de döda pixlarna bara är fast också? värt ett försök och om inget annat fixas den ena som är fast :P
     
  7. phete

    phete Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    En sak jag verkligen uppskattar är hur dom kurvat skärmen på sidorna så det inte finns några vassa kanter när man scrollar i listor etc. Trodde inte jag skulle märka det såpass mycket som jag faktiskt gör.
     
  8. lagge92

    lagge92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    jag har också tänkt på det! gillar verkligen det och hur telefonen känns att hålla i för övrigt!
     
  9. Malte 48

    Malte 48 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat x2an i några timmar nu är bara nöjd än så länge,utom en sak hur f...n ändrar man dom fyra fasta ikonerna? Har stångat mig blodig snälla hjälp mig nån.
     
  10. lagge92

    lagge92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    gå in i appdrawern
    tryck på redigera
    dra ner ikoner från appdrawern.
     
    Malte 48 gillar detta.
  11. dude

    dude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    undrar om man kan ändra typsnitt?som tex arial eller nån annan
     
  12. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Brutalt bra! Wow! Känslan, såväl kvalité/material, touchen och ui. Kameran rockar! Samtalskvaliten är löjligt bra, såväl styrka och klarhet. Även de i andra änden är nöjda. Andra +, usb i botten och phono i toppen! Ok SAR värde. Jag är kritisk och några fel måste det finnas... men vart? Letar...

    Btw, lurar jag jämför med som jag ägt är samtliga xperia lurar av gen 1 samt iphone 3gs och wildfire.
     
    Last edited: 19 mar 2011
  13. lagge92

    lagge92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    all bloatware!

    men har redan rootat och fryst all sån skit LG slängde med :)
     
  14. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Håller med, gillar den skarpt! Men batteritiden kommer att vara Akilleshälen (det enda som äpple telefonen vinner på...)
     
  15. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    He he. Blev det stor skillnad?
     
  16. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Inne på 1:a laddningen, du? Äpple 4 är bra, men jag tror denna är roligare. Tror min ipod touch 4g kommer samla damm nu.

    Brukar ju ta ett gäng laddningar...
     
  17. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nej 4e laddningen typ, haft Galaxy s, äpple 4 och nu 2x, äpple telefonen i en klass för sig vad gäller batteritid. Skulle bli otrolig förvånad om denna är bättre. Men android som os är mycket bättre, ios är bara ondska ;-)
     
  18. beejizzle

    beejizzle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Varan måste finnas i en fysisk butik som har varan i lager och finns inom X radie...
     
  19. Cattwyn

    Cattwyn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En polare till mig fick en Optimus 2x för några dagar sen :D Jag fick känna lite på den och märkte att webbläsaren laggade när jag zooma ut och in.

    Laddade ner Firefox, men samma resultat :ehm: Jämförde med min iPhone 4 och det rullade på mycket smidigare :neutral:

    Jag är lite av en nybörjare på android, men vad beror detta lag i webbläsaren på?

    Förövrigt flöt telefonen på sjukt bra :D Blir förmodligen en Android telefon snart <3
     
  20. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ingen aning, min webbläsare är blixtsnabb.