Synpunkter på Optimus 2x

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av tkarki, 15 mar 2011.

  1. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Elgiganten i Karlstad prismatchade 3 även fast 3 inte hade den i fysisk butik.

    eller faktiskt så gav han mig lägre pris än 3, 4390 :cool: sparade 5kr...
     
  2. lyb

    lyb Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som vet om man kan sänka ljusstyrkan på led lampan när man tar bilder med blixt? Blir helt sjukt ljust, alla jag försökte fota på krogen blev tokbländade och sitter och håller sig för ansiktet :)

    Annars är jag grymt nöjd med telefonen, speciellt efter rootat och tagit bort lite LG standard appar.
     
  3. looprevil

    looprevil Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Både Media Markt i Lund och Malmö hade i fredags flera i lager. Hälper iofs bara om du bor i närheten..
     
  4. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag lyckades inte med med det, blev dock bättre upplevde jag det som när jag körde med Vignette istället. Dock blev jag inte klok på "shutter sound" när man ska filma, olidligt ljud och styrka! :(
     
  5. a95180

    a95180 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    På det stora hela är jag nöjd. Efter att ha läst alla (tror jag) recensioner innan jag köpte den så kan jag konstatera att utfallet av en recension beror på: 1.) Vad man jämför med och 2.) Vad man har för prioriteter

    Jag har massor med synpunkter, och här kommer två:

    Recensionerna säger: Många recensioner fick skärmen att framstå som en svag punkt. Inte så bra betrakningsvinklar, inte så perfekt svärta mm.
    Jag säger: Skärmen är fantastisk!!! Färgerna, skärpan, ljuset, svärtan! Djupt impad.

    Recensionerna säger: Fick intrycket av att de flesta recensionerna tyckte att samtalskvaliteten var bra eller t.o.m riktigt bra.
    Jag säger: Samtalskvaliteten suger! Med den här telefonen vill man verkligen inte prata längre än nödvändigt. Riktigt uselt. Äger man en iPhone, så vet man hur det ska vara.
     
  6. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag vill inte vara den som är den, men jag säger tvärtom! :P

    Skärmen var ok, lagom kass svärta men det visste jag om. Skärpan tyckte jag var bra men inte mer, lite taskigt då jag jämför med retina skärmen. Men har för mig att mina gamla x10 hade minst lika bra som Optimus 2X!? OBS, jag tycker inte att skärmen är dålig, men inte heller fantastisk.

    Samtalskvaliten var löjligt bra, klart ljud och jag behövde för en gångs skull inte ha max volym. Inget brus, knaster eller nåt... Även de jag pratade med var helnöjda. Ett tips till de som har luren mot örat som en "vanlig" telefon så prova och vinkla högtalaren in mot örat och ha högtalaren som sitter väldigt högt upp precis vid hörselgången. Jag höll den som "vanligt" först och det lät som en kudde emellan, dvs dovt.
     
  7. phooey

    phooey Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Här kommer mina sammanfattade synpunkter:

    +:
    • Grymt snabb vid surfning, efter att man slagit på on-demand på flash. En riktig fröjd att surfa med. Laddar sidorna fort och inget hack vid scrollning osv.
    • Designen, jag tycker att mobilen är snygg och stilren. Det enda jag inte riktigt gillar är knappsatsen, tycker knapparnas ikoner är lite fula och att den är lite onödigt hög.
    • Min första androidmobil, men den känns allmänt snabb och trevlig att använda.


    Neutralt:
    • Skärmen, bra färgåtergivning, bra ljusstyrka, dålig svärta.
    • Batteritiden är som förväntat, håller ca ett dygn om man leker med den lite.
    • Kameran är ungefär som förväntat, inte testat den så mycket men verkar ta helt dugliga bilder för vardagsbruk, jag lägger inte så stor vikt vid den heller.

    -:
    • LG:s launcher är ful och har dåligt flyt, men jag har bytt till LauncherPro och är nu nöjd på den punkten.
    • LG:s bloatware, preinstalled apps osv, hade väl varit mer okej om de skickade med fullversioner av spelen och inte demon, och framförallt om det gick att rensa bort program som F-secure (kan ha missat den funktionen ifall det går).
    • Låsskärmen som funkar lite dåligt, visar ofta bilden innan den dyker upp och har dåligt flyt.
    • Gyrot fungerar dåligt för mig, väldigt ryckigt.
    • Har mest testat GPS:en inomhus, men då har den inte varit särskilt bra på att bestämma min position.

    Jag är alltså överlag nöjd med telefonen.
     
  8. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon mer som har problem att den inte visar korrekt kontakt (bara nummer) när man har kontakterna sparade som +468 istället för 08? "lite" surt!!!
     
  9. dubbe

    dubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Iphone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 6
    Telefon 2:
    Google Nexus 4
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Jag har till och med problem är numren är formaterade 0xx-xxx
     
  10. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Snälla berätta, måste den vara rootad för att ta bort LGs standard appar? ;(
     
  11. dubbe

    dubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Iphone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 6
    Telefon 2:
    Google Nexus 4
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Ja.
     
  12. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag har också lite problem med låsknappen.. Det svarar inte riktigt hela tiden , något som jag stör mig på. Dessutom så laggar den lite där - enda jävla lagget på hela luren... :P
     
  13. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Äger man en Nokia vet man hur det ska va, Iphone som telefon suger.
     
  14. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    907
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Kanske dum kommentar men ni som har problem m låsknappen, har ni tagit bort den lilla tejpen som sitter i kanten?
     
  15. wanner

    wanner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Håller på och laddar min för första gången, men det verkar vara en hel del bleeding uppe i vänster och höger hörne. :/.
     
    Last edited: 22 mar 2011
  16. Darren

    Darren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Gissar på att du har engelska (amerikansk) som telefonspråk. Äntligen ändrar du till svenska eller engelska (united kingdom) så kommer det att funka.
     
  17. beejizzle

    beejizzle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Du kan ju alltid göra root och sen unroot, förstår inte varför du inte skulle våga roota?

    Om du stör dig på att programmen ligger där så kan du ju installera en launcher och gömma programmen bara så du slipper se dem? Facebook, Twitter, MySpace t.ex. tar ingen proccessor då de inte är igång. De jag tagit bort är CarHome och något till program som ligger igång HELA tiden...
     
  18. jensgus

    jensgus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade också backlight bleeding uppe i hörnen på min skärm. Frusterande, ska skicka tillbaka den till Dustin. Väntar på förbetald fraktsedel...
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 24 mar 2011
  19. wanner

    wanner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ändra skärmlåset till någon annan :). Jag kör grafiskt lås (dvs rita ett mönster för att låsa upp) och tycker det fungerar jättebra.
     
  20. domke

    domke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag stör mig som f** på "shutter sound" med när man ska filma. Den låter även när man har ljudlös... på kameran går det att stänga av men inte på videon.
    har nån en bra ide att bli av med den jobbiga ljudet?