T-mobile Pulse

Discussion in 'U8220' started by Oneiros, Nov 12, 2009.

1. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte om det är en bugg eller någon app som jag har installerat som gör det, men ibland när jag varit inne i webläsaren (tror bara det är webläsaren men kan ha hänt när jag gått ur någon annan app också men det händer inte varje gång), kör med default som kom med min u8220, och går ur den med back/home knappen på telefon, så är det svart bakgrund och så står det "Sim Toolkit" längst upp, någon som vet vad det är för program som dyker upp? Det är bara trycka på back/home knappen igen så kommer jag till home screen, men undrar vad det vara?

2. 1an

1an Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det skulle vara väldigt intressant om det fanns, tipsa om du hittar!

Finns det ens nån bra guide hur man rootar den på engelska?:) Fungerar de rom som är gjorde till t-mobile pulse på huawei u8220?

3. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Laddade hem Copilot, riktigt avancerat navigationsprogram med många inställningar. Funkar klockrent!

4. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har fått upplåsningskoden från 3. Det går att telefonera med annan operatör men datauppkopplingen funkar inte trots nya inställningar från Tele2.

Fixat med inställningen på wiki!

Last edited: Feb 24, 2010
  5. karlsyndrome

karlsyndrome Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

finns det nått bestämt datum när 2.1\2.0 kommer till 8220 ?

6. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

I en nyhet här på swedroid berättade Huawei att det kommer en 2.1-uppdatering till u8220 i början av maj

7. tobbek

MINA ENHETER

Någon som har problem med ljudet i sin u8220? En del säger helt plötsligt att det är jättedåligt ljud i telefonen? Kanske beror lite på hur man håller telefonen men håller den som "normalt" en bit från munnen typ. Vet inte var micken sitter, är ju inte hål för den på framsidan?

8. heglen

heglen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Sitter ett litet, litet hål nere på högra hörnet, s a s. Så man ska väl hålla den i vänster hand. :D

9. karlsyndrome

MINA ENHETER

nån som vet om man kan ställa in "musik i hörlurar" ljudet nånstans ?
    bra ljud det är bara så sjukt låg max volym.

10. 1an

1an Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har aldrig hört att man kan ändra maxvolymen däremot kan du ju testa ett par andra hörlurar

11. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle bara vilja passa på att varna för de färdiga rootromsen om man äger en svensksåld Huawei U8220 från 3.

Varken Superboot, RBM2 Superboot, CHT8000 root, Modaco 1.7 eller 1.8 (detta är den enda jag inte har testat dock, eftersom att den kostar pengar) från Modacos forum fungerar för mig. Det som händer är att touchfunktionen på skärmen slutar fungera efter flashning. CHT8000 och RBM2 löser intressant nog detta problem, men dock bara på BARA på Red bull mobile- och CHT 8000-versionerna, INTE på 3's.

Min U8220 överlevde bara på grund av att jag hade gjort en nandroid-backup innan, det var dessutom rätt klurigt att återställa med nandroidbackupen.

Det är möjligt att det skulle kunna fungera att installera Modacoromen på den svenska U8220:an. Dock ska den isåfall INTE ha build number "U8220V100R001C125B249SP01" eller den svenska versionen som någon tagit ner från huaweidevice-sidan (den hade för övrigt sönder wifi på min U8220:a, såg inget märkbart nytt annars heller). Om någon har ett annat build number, testa gärna och se om det fungerar, men då är det VERKLIGEN på egen risk (försäkra er om att ni har en fungerande nandroid-backup). Hade trots allt varit kul att veta om det fungerade på någon U8220:a som är köpt från 3!

Kortfattat och förenklat:

Just nu finns det inget enkelt sätt att roota den svenska versionen av Huawei U8220 från 3. Det som kan göras är att någon manuellt ändrar i filerna på den svenska romen. Om någon här på forumet är duktig på detta skulle det vara ytterst tacksamt.

Annars får vi fint sitta och vänta på framtida uppdateringar och hoppas på att root och app2sd snart fungerar även för oss ;)!

12. tobbek

MINA ENHETER

Tack för denna information, har varit inne på att roota min u8220 från tre men väntat lite. Och det verkar vara tur. Väntar nog till 2.1 dyker upp nu om det nu gör det.

13. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Om jag köper en U8220 hos Tre och sen låser upp den, kommer jag få tillgång till uppdateringar?

14. spinx

spinx Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

15. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
  16. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    därför att den från tre är låst, och han ville ha olåst.

Men det kostar väl knappast 600:- att låsa upp, och då hade man fått garantier på ett enkelt sätt

17. Rizzly

Rizzly Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är inte helt säker, men det som tre har sagt är att man kommer att få ladda ner uppdateringar från deras hemsida (om jag förstått det rätt). Så förmodligen lägger man bara över uppdateringen på telefonen och klickar igång uppdatering.

Skulle det vara så att man måste uppdatera via mobilen så bör det nog räcka med att stoppa i ett simkort från tre, och eftersom att man fick med ett kontantkort ska väl inte det vara något problem heller :).

Om du vill låsa upp den så kan du göra det på: http://www.unlock-tmobilepulse.com/

Fungerade finfint för mig, fick koden dagen efter beställning. Dessutom kostar det bara 150 kronor, till skillnad från tres påstådda ockerpris på 350 kr :money:.

18. karlsyndrome

MINA ENHETER

sagt det förut men, max volymen när man använder hörlurar är galet låg. Går det andra på nått sätt?

19. Märdin

Märdin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon skillnad på Huawei u8220 och t-mobile pulse?
    Om man köper en pulse, kan man då installera 3:s svenska menyer?

20. 1an

1an Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det har skrivits mycket angående skillnaden mellan pulsen och u8220 från Sverige och vissa säger att det t.o.m är skillnad i någon hårdvarukomponent. Det har ju iaf konstaterats att inte ROM-filer gjorda för pulse fungerar för oss med den svenska u8220 utan att göra några tillägg eller ändringar.

Dom svenska menyerna går nog inte att lägga in på pulsen lika enkel som dom gick att lägga in på den svenska u8220.