Skulle bara vilja passa på att varna för de färdiga rootromsen om man äger en svensksåld Huawei U8220 från 3.
Varken Superboot, RBM2 Superboot, CHT8000 root, Modaco 1.7 eller 1.8 (detta är den enda jag inte har testat dock, eftersom att den kostar pengar) från Modacos forum fungerar för mig. Det som händer är att touchfunktionen på skärmen slutar fungera efter flashning. CHT8000 och RBM2 löser intressant nog detta problem, men dock bara på
BARA på Red bull mobile- och CHT 8000-versionerna,
INTE på 3's.
Min U8220 överlevde bara på grund av att jag hade gjort en nandroid-backup innan, det var dessutom rätt klurigt att återställa med nandroidbackupen.
Det är möjligt att det skulle kunna fungera att installera Modacoromen på den svenska U8220:an. Dock ska den isåfall
INTE ha build number "U8220V100R001C125B249SP01" eller den svenska versionen som någon tagit ner från huaweidevice-sidan (den hade för övrigt sönder wifi på min U8220:a, såg inget märkbart nytt annars heller). Om någon har ett annat build number, testa gärna och se om det fungerar, men då är det
VERKLIGEN på egen risk (försäkra er om att ni har en fungerande nandroid-backup). Hade trots allt varit kul att veta om det fungerade på någon U8220:a som är köpt från 3!
Kortfattat och förenklat:
Just nu finns det inget enkelt sätt att roota den svenska versionen av Huawei U8220 från 3. Det som kan göras är att någon manuellt ändrar i filerna på den svenska romen. Om någon här på forumet är duktig på detta skulle det vara ytterst tacksamt.
Annars får vi fint sitta och vänta på framtida uppdateringar och hoppas på att root och app2sd snart fungerar även för oss

!
Click to expand...