Själv har jag inte hört om när den skall släppas i Sverige. Den har dock dykt upp i Frankrike: U8230 i Frankrike med priset 279 Euro. Men som det diskuterats innan så är det samma hårdvara i U8230 som i U8220 (Pulse) Att köra U8230ns mjukvara i Pulsen fungerar också bra: http://android.modaco.com/content/t-mobile-pulse-pulse-modaco-com/296925/03-12-1-0-modaco-custom-rom-u8230-edition-featuring-wavesecure-stock-roms/
Jag gav strax under 2300kr med frakt inkluderat. Har fått hem mobilen nu och har suttit o lekt med den en stund nu, fick tyvär en som hade kamera problem(funkar ej i barcode scanner), men ska tydligen fixas ifall man byter till MoDaCo's rom så är inget jag oroar mig för just nu. Annars är mobilen okej tycker jag, riktigt impad utav android, allting är smidigt utformat om man jämför med windows mobile. Vet inte ifall det är mobilen som är snabb eller om alla android lurar är såhär kvicka men jag känner att allt startas väldigt snabbt och körs väldigt smidigt. Vet inte riktigt vad mer jag kan säga tycker om den som fan, helt förälskad i android Lite trisst med kameran men kommer testa att köra in en custom rom nu i helgen efter man blivit lite mer haj på android. Har förövrigt rootat den och kört market enabler så du iaf vet att det funkar
Du som har en Pulse, skulle du kunna tänka dig att installera den här appen: http://www.androlib.com/android.application.softweg-hw-performance-jiCn.aspx och köra den ett par gånger med alla widgets etc avstängda och skriva dina resultat här? Resultaten vi är intresserade av är "Total graphics score", "Total CPU score", "Total memory score" och "Total file system score"
Kör, Huawei MoDaCo Custom ROM U8230 Edition 1.1. Stängde ner allt som var på, och körde sedan testet 4a gånger i rad. Total graphics score;126.39391 Total CPU score;174.35016 Total memory score;158.6192 Total file system score;8.092962 Total graphics score;119.5425 Total CPU score;168.24467 Total memory score;154.86913 Total file system score;8.270838 Total graphics score;119.53716 Total CPU score;175.92561 Total memory score;158.6192 Total file system score;7.753772 Total graphics score;120.622185 Total CPU score;169.5918 Total memory score;158.73358 Total file system score;7.850356
De cool, skulle vara lite kul o veta hur den står sig emot de andra android lurarna, tycker själv att den är jävligt kvick av sig.
Hej, vet du hur det är med garantin vad gäller Pulsen? Fick du med kvitto eller något annat för om den peppar peppar skulle pajja? Har du problem med en linje i något av korten du tagit? ( endel som har haft det problemet) Funkar Barcode än? / Jonas
Tror tyvärr inte det är någon garanti till den, var rätt inne på att det inte fanns. Ligger inget "kvitto" kartongen eller så, men står massa info på kartongen men antagligen inget som har med någon garanti att göra. Vad gäller kameran så har jag endast tagit ett kort bara för test och såg inga vita streck eller så, men kameran är inte användbar ändå enligt mig iaf. Är inte vidare förtjust i mobilkameror. Men Barcode fungerar nu när jag använder modaco's custom rom, ska tydligen även fungera ifall man använder tmobile's december update.
Sådär, Tre har sagt att de ska släppa den, jag har några frågor. Har ni hittat någonting som inte fungerar som det ska i telefonen? Kommer den få 2.X Officiellt? Hur känns den när man har haft den ett tag? Finns det stöd för OTA uppdateringar? Viktigast av allt, kan jag använda den som usb modem till min dator? Jag tycker den ser läcker ut, och om den blir tillräckligt billig hos 3 så är den ett go!
Funderar mellan den här och Spican, spican har ju bättre processor, hur mycket skillnad gör det? Har hört att spican är dålig på grafik? Är den här bättre?
Jag vill börja med att säga att jag inte i dagsläget äger en Pulse, men kanske kan svara på någon fråga tills någon som verkligen äger en svarar. Huawei har inte gått ut med något officiellt angående en framtida uppdatering men i och men att både Pulse ( U8220) och U8230 ( likadan hårdvara men annan design ) säljs i flera länder, ett av dem Frankrike så tror jag att de känner sig tvungna att komma med en uppdatering. I England har Pulsen sålts i ett antal månader nu men just denna veckan togs den bort ur sortimentet av T-mobile utan någon förklaring om varför. Angående att köra mobilen som modem så borde det inte vara några problem. Så som jag förstått så hänger Huaweis program med ( det de skickar med till 3G mobiler ). Detta programmet är kompatibelt med Windows. För att köra i Linux finns guider på Google. Detta är vad jag kan tillföra efter att läst endel om telefonen. / Jonas
Det finns rykten från Tmobile i holland att 2.0 ska släppas till pulse, vilket borde göra det möjligt för folk som pysslar med roms att porta över den till u8220 eftersom jag kör med u8220 romen på min tmobile pulse. Ifall man vill ta bilder med sin mobil så skippa den här luren för kameran är riktigt usel. Batteritiden är väl inte sådär jättebra men jag har som vana att ladda den varje natt ändå, jag använder den som mp3 spelare o sitter o pillar med den rätt mycket på tåg från och till jobbet, visst den kanske orkar 1½ dag med sån användning men inget jag riskerar Är förövrigt en väldigt prisvärd telefon, tycker den håller sig väldigt bra i snabbhet ger min gammla htc hd med winmobile en riktig käftsmäll i snabbhet iaf, men det är väl androids förtjänst. Nu vet vi ju inte 3's pris ännu men kan tänka mig att den inte kan landa så väldigt mycket över vad jag gav för min. En 3.5" skärm eju alltid fint o ha, antar att de flesta andra android är 3.2" Kan inte riktigt märka av några buggar på den längre men jag kör med en custom rom från modaco som jag nämnde ovan körs på en tweakad u8220 rom Kan inte annat en o rekomendera den här mobilen för folk som vill ha en android lur men inte vill lägga så värst mycket pengar på det, program och spel funkar perfekt aldrig haft något problem med nått sånt.
Jag har problem med 3G uppkopplingen på min Pulse.. Har Tele2 som operatör, eftersom jag även har ett par andra telefoner så vet jag att problemet inte ligger hos operatören. Å jag har testat alla möjliga inställningar.. För att göra det ännu mer skumt så fungerar 3G-uppkopplingen ibland så helt dött är det inte. Kör med custom-rom från Paul@Modaco, funderar på att testa med standard-romen igen. Nån som har liknande problem?
Nu när priserna och så har släppts så känns det ändå helt okey, är egentligen bara 2 saker jag inte sätt någonstans som jag vill veta innan man köpter mobilen. Kan man använda den som modem till datorn? Och vilka videoformat stödjer den? Någon vänligt själ som har koll på detta?