Ta bort software branding?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Da^MsT, 26 jan 2011.

1. remtml

remtml Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det är bara en tidsfråga tror jag.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

2. borje

borje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vore vänligt av dig (Da^MsT) att skriva exakt vilka guider du följde och i vilken ordning samt exakt vilken RUU du valde. En annan fråga, hur ser T-mobile brandingen ut? Är det bara softwarebranding eller är det en fysisk logga eller liknande på telefonen?

Tack för all hjälp. Telefonen är just nu i Danmark...... :) Kommer väl i början på nästa vecka. Jag hoppas jag blir nöjd, byter från en Nokia 5800 så det kommer bli skillnad. Läste även att man kan ladda ner kartor till DHDn och köra offline GPS. Någon som testat? Det är ju grymt bra när man är utomlands!

3. Da^MsT

Da^MsT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 10
    Platta:
    ASUS ZenPad 10 (ZD300CL)
    1. Jag började med att roota telefonen enligt:

2. Sen bootade jag om telefonen på nytt och körde jag s-off programmet enligt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855403 .

3. Bootade om telefonen igen och sedan körde jag Radio s-off processen enligt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855403 . Bootade om ytterligare en gång.

4. Laddade sedan ner
      Kod:
      http://www.filefactory.com/file/b4bghe8/n/RUU_Ace_HTC_WWE_1.72.405.3_R_Radio_12.28e.60.140f_26.04.02.17_M2_release_161342_signed.exe
      här stötte jag på ett mindre problem när jag skulle försöka flasha romen via datorn.

Jag fick istället starta RUU-filen på datorn och gå till C:\Users\UserName\AppData\Local\Temp\{00B7C01C-E567-4F2D-A02A-8B6C86AF200E} ({00B7C01C-E567-4F2D-A02A-8B6C86AF200E} ska vara den senaste uppdaterade mappen i Temp, detta var bara ett exempel på namn) och leta reda på rom.zip och kopiera den till en annan plats på datorn och döpa om den till PD98IMG.zip och köra över den på minneskortet.

5. Jag stängde sedan av fastboot under Inställningar -> Program och sedan stängde jag av telefonen. Jag startade sedan telefonen igen genom att hålla inne "vol ner" och powerknappen, följde instruktionerna på skärmen och telefonen flashades. Allt klart!

Min lur hade bara Software branding, dvs bootlogos, tyska förvalda inställningar och skitprogram från T-mobile. Inga fysiska logos eller liknande

4. borje

borje Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack! Behövde du köra goldcard processen? Och om man använder sig av goldcard behöver det minneskortet alltid sitta i? Eller om jag omformulerar frågan, kör man goldcard, kan man då ej utnyttja minneskortplatsen som just en lagringsfunktion?

5. Da^MsT

Da^MsT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: