Täckningsköp för Nokia 7 Plus

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av niska, 30 sept 2020.

  1. niska

    niska Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hej!

    Min Nokia 7 Plus har lagt av och ÅF vill häva köpet men jag tycker att jag får ganska lite för telefonen och tänkte kräva täckningsköp för en motsvarande telefon. Vilka tips har ni på telefoner som motsvarar Nokia 7 Plus som jag kan kräva ersättning för att köpa? Helst inte Kinesiskt dock.

    Har kollat lite på Sony Xperia 10 II, den har Snapdragon 665 istället för Snapdragon 660, men mindre RAM, är det en rimlig telefon att hävda täckningsköp för?


    Mvh
    Niska
     
  2. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    1 032
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    @niska@niska Beror lite på vad en Nokia 7 plus värderas till, hur länge du har haft den (tänk nyttoavdrag), vad du gav för den osv.
    Hade jag varit återförsäljaren hade jag erbjudit en Nokia 7.2 eller likvärdigt alternativ. Xperia 10 II ligger ju runt 4000:-, dvs. den är betydligt dyrare än ex. 7.2:an. Observera att det ofta är mycket svårt att få igenom täckningsköp och att säljaren har rätt att erbjuda en annan rimlig lösning (likvärdig vara/rimlig ersättning) innan du kan gå köpa en telefon av en annan säljare.

    Personligen skulle jag vara tveksam till en 4GB-mobil idag, men det beror ju lite på hur man använder telefonen.
     
  3. niska

    niska Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har kollat lite på Nokia 7.2 också, men trotts att det är efterföljaren känns det som ett nedköp då den verkar plastigare, ej stänktålig och lite sånt. Och summan dom erbjuder är mindre än vad Nokia 7.2 kostar.

    Hade gärna tagit en ny N7+ men den säljs ju inte längre.
     
  4. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 090
    Mottagna gillanden:
    4 798
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Jag vet inte om Nokia 3.4 direkt är en motsvarighet. Men kanske 4 Gb varianten med 64 GB minne skulle kunna vara nåt. Om den kommer till Sverige.
    (Elgiganten verkar bara ta den med 3 GB och 32 GB minne)

    Snapdragon 460 är en modern processor:
    The Snapdragon 460 could be a game-changer for budget phones