Täckningsproblem???

Diskussion i 'Galaxy S' startad av theswede78, 24 jun 2010.

1. Rafal

Rafal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. Salubri

Salubri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pinnarna som visar täckningen går upp och ner för mig nästan hela tiden. Men jag har nästan aldrig haft fullt. Vilket jag nästan alltid hade med min förra telefon (Samsung i900) Jag har haft telefonen i ett par veckor nu. Jag har 3 som operatör och bor i Malmö. Jag har inte haft några problem med surfande eller samtal vad jag märkt men ska det vara så här? Någon annan som har upplevt samma med "täckningsvisarpinnarna"?

EDIT* Jag pratade precis med 3s kundtjänst och de ville att jag skulle testa ett nytt sim-kort då mitt tydligen är gammalt (2år). Mitt förra hade jag i minst 8år utan problem. Men men, får testa att byta sim-kort först i alla fall innan jag byter telefonen.

Last edited: 22 jul 2010
  3. joejjeman

joejjeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    mina pinnar vajar upp o ner hela tiden ..från 1 pinne ena sekunden ..sen flyttar 2-3 dm o man har 4.. dock har jag nte upplevt några större problem vid samtal.. men pinnarna vajar fram o tbx.. vid surfning har jag heller aldrig stött på problem vad jag vet.. Kör telia o opererar i södra småland och eslövs trakten för det mesta

4. Salubri

Salubri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använde appen speed test igår och märkte en skillnad i hastigheten på surf iaf.
    Jag hade 2mbit ner när jag höll den normalt och 6mbit när jag höll i toppen av mobilen.
    Idag har jag varit och fått ett nytt simkort av 3 (vilket även Samsung ville att jag skulle testa) och nu har jag inte märkt av problemet på samma sätt. Pinnarna "hoppar" inte lika mycket längre. Speed test har jag också testat idag och fick då ungefär 4mbit oavsett hur jag höll mobilen.

5. Devilholk_

Devilholk_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har iaf på min så att om jag håller i den med vänster hand har jag t.ex en "plutt" och byter jag till höger hand så får jag helt plötsligt tre. Men å andra sidan så har jag aldrig märkt av dålig motagning fast den varit väldig låg enligt indikatorn. Och sen ligger den still så pendlar den hela tiden upp och ner osv

6. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Det mesta har ifrågasatts på denna telefonen: GPS, kompass, WiFi, girering... Men 3G-mottagningen är The One Thing som folk inte brukar klaga på när det gäller Samsung Galaxy S. [Min är bra t ex.]

7. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Ja det där med 3G-täckning är nog lite olika får jag nog säga. Jag har inte 3G-täckning där jag befinner mig i min lgh och likaså i stora delar av staden där jag bor i. Enligt Tele2:s täckningskarta ska jag kunna använda mig av Turbo 3G men icke...Har nog även lite med Tele2 att göra då min sambo med Glocalnet har 3G.

Och så detta återkommande problemn att den aldrig ansluter automatiskt till 3G utan att man måste göra det manuellt hela tiden...

8. Waiter

Waiter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

OT, men TACK, TACK,TACK! !!
    Har inte hittat det i någon jäkla manual någonstans. Funkar tyvärr inte med Scandinavian Keyboard. :(

Vad gäller täckning så har jag också haft några oroliga stunder för att täckningen ibland ser dålig ut och dessutom kan hoppa upp och ner från allt mellan fullt och noll. jag har däremot aldrig haft problem med mottagning för varken samtal eller 3G och börjar misstänka att det snarare är visningen av balkarna som är vajsing o h för känslig.

Jag upptäckte till exempel i morse att signalen dyker om man håller om nederdelen av telefonen (som bekant) men att signalen sedan kommer igen om man håller kvar i sådär 10 sekunder.

Kan det vara så att telefonen hela tiden justerar den egna signalstyrkan beroende på mottagningsdörhållandet för att spara energi (och strålning) när den får en stark signal?

Last edited: 24 jul 2010
  9. Perrko

Perrko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Är också en av dom som drabbas av dålig täckning. Dock är väl mitt problem ett som kanske inte är så konstigt. När jag är på jobbet så bor jag i en barack när jag inte jobbar, i denna så hade jag med min gamla telefon (en motorola razr) tillsammans med ett tele2 abonnemang mottagning hela tiden inne i baracken oavsett var jag befann mig. Nu med min sgs samt 3 abonnemang är det totalt dött. Måste antingen ha telefonen liggandes i fönstret eller stå i dörröppningen om jag vill ha någon mottagning. Ganska frustrerande. Men min fråga är om det endast kan bero på antennen eller abonnemanget? Skulle problemet kunna lösas med ny mjukvara på något sätt? Om det inte går att lösas med ny mjukvara så får man kanske byta abonnemang.