Tänd display på natten.

Diskussion i 'OnePlus Allmänt' startad av Riddler, 20 feb 2022.

  1. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hej
    Har märkt på sistone att min 8t tände upp display på natten säg ca 3:00 till ca 5:00 för att sen släcka den runt 30min innan mitt alarm startar. Skulle gissa någon slags skärmsläckare.. lite för död på natten för att orka ta upp mobilen och titta va den gör.

    Jag har så vitt jag vet inte ställt in nått sådant. Vet dock inte hur länge det pågått heller då jag brukar sova den tiden i vanliga fall.

    Vart ställer jag in så den är släckt heta natten?
     
  2. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Oklart om detta hjälper men jag hade "samma" / liknande problem på min Pixel 6 Pro, och då var det en toggle i Developer Option som jag hade fipplat med som hette, typ, "keep screen awake". Tror det också hade med ansluten laddare att göra (jag overnight-laddar). I mitt fall så gick skärmen igång när jag fick en notifikation och vägrade slockna automatiskt. Men när jag avmarkerade menyvalet i Developer Options blev det bättre.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  3. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Det var inte "keep screen awake" tack för tipset i alla fall.
    Får leta vidare.
     
    RURAL gillar detta.
  4. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Jag har sett liknande på min Oneplus 7. När telefonen laddats till ca 80% så tänds displayen av en notis där det står något om att den optimala laddningsnivån har uppnåtts. Det brukar sammanfalla med att skärmen tänds nattetid eftersom det är då jag brukar ladda telefonen.

    Tyvärr har jag inte hittat något sätt att stänga av notisen.
     
    Last edited: 23 mar 2022