Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. Aletheia

Aletheia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Inget är som väntans tider ;)
    Jag funderade också över de relativt låga Quadrant benchmarksen. Jag tror att de kan bero på att Paul @ modaco har koncentrerat sig mer på att lägga till funktioner än att tweaka för speed (endast uppdaterat några nvidia drivisar i PP).

Men i 1.08 så sägs den få ~2300 out of the box :)

2. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg tror også det er meget fordi at quadrant ikke er optimeret for dual core endnu så kan jo tænkes den ikke bruger mere end 1 core under testen.

Ser ud til at det er meget normalt at Tegra 2 får mellem 2-2500 in quadrant score.

Som vi kan se her hvor de har scores på 3 firmwares til zpad (Og deres rebranded udgaver) så gør de nye drivere som nvidia har lavet noget...

http://global.hkepc.com/forum/viewthread.php?tid=1521745

Men nu hvor der kommer lidt mere tegra 2 ud fra de store spillere at der kommer en udgave af quadrant der virker bedre til tegra 2...

3. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

POV's 3D Launcher är faktiskt ganska bra, och visar vad Tegra 2 är kapabel till. Dock är min åsikt att LauncherPro är det bästa valet, då den är riktigt snabb och erbjuder mängder av olika tweaks.

Angående Gingerbread - Det ryktas om att POV kommer erbjuda en 2.3 uppdatering, jag har inte hunnit diskutera det med dom än. Dock ser jag inte det stora behovet för Gingerbread, då 2.3 i princip var inriktad på att förenkla programmering av apps för utvecklare samt att ge tillgång till nya tekniker som NFC, vilket POV Mobii Tegra 2 inte har.

Alla är så insnöade i att ha den senaste versionen av Android, trots att man inte vet om det är någon stor fördel eller inte :)

Till er som har beställt: Ringde POV idag och pratade med deras sale manager, jag kommer göra betalningen för plattorna imorgon kl 8.00 via en express överföring, så plattorna hinner skickas imorgon.

Detta innebär att TNT möjligtvis kan leverera plattorna till på Torsdag om vi har tur, så att jag kan skicka dom så fort som möjligt. Kostade en slant extra för mig men jag bjuder på den, med den goda service andan som jag har :)

Uppdaterar er så fort något nytt händer!

4. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Varifrån skickas dom?

5. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg er ikke så opsat på og have den nyeste android version, har jo en samsung mobil så er van til ikke og få updates med det samme.

Ville også næsten heller på en tablet hoppe over 2.3 også gå til 3.0 for og få mere tablet optimeret android.

Jeg bruger også LauncherPro på min Galaxy S allerede og har også planer om og bruge den på tableten når den kommer :)

Kommer nok til og teste Big_ideas rom på den da den ser ud til og give den bedste ydelse. (Ved godt at garantien ryger men det kan jeg godt overleve :) ) Skal dog lige kikke lidt mere på den inden jeg smider den ind da jeg ikke er sikker på partitions størrelsen da den jo er til en tablet med 16GB nand og ikke de 512mb som POV har.

6. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Stämmer bra det Mushi-shi! Jag är ganska säker på att POV kommer optimera drivrutinerna för att pressa ut mer prestanda, något som dom redan gjort i 1.07.4 uppdateringen som finns på deras sida.

Varför är jag så säker på detta? Plattan är en rebrandad platta som går under en massa namn, deras gemensamma nämnare är Pegatron. Pegatron skapar moderkorten och referens designen, sedan plockar "tillverkare" upp dessa och sätter ihop dom (i princip). Sedan kan ett företag göra en OEM beställning där du får modifiera plattan efter dina behov för att göra den unik, något som POV har gjort. Alla dessa företag såsom POV, Advent (Dixon Group) osv. outsourcar allt ifrån produktion till mjukvara. Så fort en uppdatering finns för de asiatiska varianterna av plattan så tar det några veckor innan företag som POV och Advent får sina uppdateringar (då dessa kräver modifieringar för deras marknad/produkt). Det är just därför de olika varianternas ROM är kompatibla sinsemellan.

Så ha lite tålamod så lovar jag er att uppdateringar kommer för att du kan visa dina polare att du fått 3500+ på Quadarant ;) (Skämtar bara:))

Benchmarks ger inte alltid en ärlig bild kring hur snabb eller bra en platta är. Galaxy S hade höga benchmark resultat, men hade stora lagg problem när den först släpptes. Siffror ger inte alltid en bra bild över hur bra något egentligen är.

Exempel inom sport:
    Slövetorp IF har alltid varit sist i deras korpliga. Säsongen 2011 inleder dom genom att inte förlora på 5 matcher, något som dom aldrig gjort tidigare.

Ovanstående nämner inte alls om Sölvetorp spelat någon bra fotboll, dom kan ha haft extrem tur då alla andra lag haft stora skadeproblem eller så har dom backat hem och fegspelat alla matcher.

Get my point?

När jag gjorde roms förut så hade jag många användare, trotts att det fanns rom med mycket bättre benchmark resultat, och svaret på varför det var så var att jag fokuserade på att ROM:en skulle flyta på bra i men samtidigt vara stabil, istället för att börja experimentera med optimeringar som endast gav utslag på benchmarks. (Jag vet att jag låter lite självgod när jag säger så)

7. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg ved ikke hvor høje benchmark man kan sige at Galaxy S har når man ikke har lavet lagfix på den for rfs trækker den en del ned.. :P

Jeg fik lige lov til og låne den Folio som de har på Toshiba supporten her, og er glad for jeg har valgt en 10.2" tablet, og ikke hoppede på en 7" som Galaxt Tab (Som jeg har rodet noget mere med over på Samsung Supporten) og selv om at Toshibas ikke er optimeret på nogen måde kan man godt mærke på de få ting jeg lavede at den har flere kræfter end f.eks Galaxy Tab.. :)

Og skulle vi nu tage sport kunne jeg mere gå med til dansk ishocky under A-VM sidste år.. :P Føjler ikke så meget med i fodboldt men jeg forstår udemærket hvad du mener..

For mig er benchmark heller ikke andet end et nummer som der ikke fortæller noget om real life brug... Og derfor heller ikke noget jeg går op i... Hvis den bare kan klare xbmc remoten og itunes remoten ville jeg føle jeg har gjort et godt køb.. :P

8. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du kan väl skriva lite info om att lägga modaco custom rom på POV plattan. Vad jag har läst så är det inte en full rom utan ett tilläg så om man ska använda Modaco custom måste man då först lägga in Advent original rom? Behövs det några modifieringar på den i sådana fall. Har letat runt lite efter olika rom builds och hittat lite olika alternativ. Har kommit en ny på Xda Higgsy1.08_RC2 den verkar rätt ok. Det ända som oroar är att det verkar vara lite bökigt att ffå ADB drivrutinerna rätt inställda, vill inte gärna hålla på och stöka om bland dom igen. Har precis fått gjort det för att få DHD CM7 att funka. Men man måste ju kunna flasha in clockwork recovery, sen kan man ju återställa. Verkar som att Modaco fått till en sstabil version av clockwork till vega nu och ska förmodlingen ssläppa alla rom/performance pack ssom flash zips

9. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Snackade med Paul (på Modaco) igår och kollade om han hade lust att göra ett fullt rom som är universalt, och han sa att han jobbar på det :)

Samtidigt så kommer jag jobba på att göra lite roms, problemet är dock att jag förstört (då jag öppnade upp plattan) en del i demo exet så MicroSD:n och Batteriet är trasigt, vilket betyder att jag har en väldigt begränsad "arbetsyta" för att kunna göra roms.

Men jag har redan jobbat på AOSP Gingerbread för den, dock är den inte i användbart skick än. Jobbar på att koda ihop de eminenta Hem och bakknapparna i statusbaren.

10. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja men hur var det med Modacos rom? Hur kan vi använda den? Är det bara att lägga in advent Stock rom och sen pauls rom

11. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

:-)

Håller tummarna för att plattan hinner fram till på fredag, hade inte varit fel att ha den till helgen...

12. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Installera stock Advent Vega ROM och installera sedan MCR :)

13. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hann få iväg pengarna idag, dom lär landa hos dom innan 12.00 imorgon och dom skickar lasten direkt, POV sa att TNT brukar klara det på 1 dag inom EU :)

14. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det skulle de gerne... Jeg ved når jeg gemmen jobbet bestiller dele til teknikere kan de komme fra lageret i Holland til Haparanda på 1 dag.. :)

Jeg havede ikke lige kikket så meget på modaco rommen men mere på den Big_ideas rom da den ser ganske god ud... :) Men der skal jeg lige kontrolere størrelseren på de partitioner som båden den og den sidste fra POV har.

BTW ser lige lidt sport lige nu her.. og det går jo godt for Danmark... :P

15. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Haha, utan Carlen och Kim Andersson mjo, både är ändå vidare till semifinal så det är inte så värst farligt ;)

16. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Behnaam det går inte att skicka PM till dig..står att du har överskridit din kvot för sparade meddelanden, det förstår jag i och för sig :D

17. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Testa nu :)

18. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det er det som det tæller.. men der skal nu afligevel nok blive godt for os danskere på arbejdet i morgen... :P Lidt venlig mobbning er der jo ikke noget galt i.. :P

19. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

POV har fått betalningen, dom skickas från Holland idag, förhoppningsvis hinner dom hit innan fredag. Får se hur snabba TNT är :)

20. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som sagt så kan både DHL og TNT klare og få reservedele fra Holland til Haparanda på en dag så mon ikke de er ved dig i morgen...