Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det hoppas jag verkligen!

2. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du är inte den enda…*;)

3. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Jag är riktigt sugen på en POV, men hur upplevs tjockleken på den mot t.ex. ipad?

4. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Snarlik, har ingen iPad själv att jämföra med men vad jag kommer ihåg från de gångerna jag lekt med en iPad så var de ungefär lika tjocka, kanske nån liten mm skillnad

5. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur var det med innehållet i lådan? Är det med usb kabel?
    Edit: Jag har bara en massa micro och mini usb kablar. Men jag kollade på videon då sa du att det fanns micro usb. går det att flasha genom den med?

Last edited: 26 jan 2011
  6. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det är en USB 2.0 ingång, den fungerar som en USB Host (out-of-box). Så att du kan koppla USB tangentbord, mus osv. En A > A (Hane till Hane) kabel ska följa med har jag för mig.

Du kan flasha Advent Vegas standard ROM och sedan flasha in Modaco's custom rom så har du tillgång till att använda USB ingången för att koppla till datorn (USB Slave läge).

Last edited: 27 jan 2011
  7. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag kanske har missat om du gjort det... men om inte skulle det vara nice om du kunde fixa schysst liten guide för att lägga in market och hur man smidigast flashar och lägger in en lämplig rom?
    vad är det för fördelar med Modaco's custom rom??

8. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

9. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

10. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    545

MINA ENHETER

När någon får en av dessa skulle jag vilja veta om man kan spela upp en 1080-.mkv och få fungerande DTS-ljud till förstärkaren. Då hade jag på allvar börjat fundera och rättfärdiga ett köp.

11. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men ikke at android supporter andet end 2 kanals lyd men det kan være at det ændre sig med honeycome og tegra 2 tablets her i år jo... Man kan jo håbe..

12. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

TNT måste vara det mest inkompetenta fraktbolag jag någonsin använt.

Kl 11.19 får jag ett SMS som säger att dom har en leverans till mig. Jag ringer Kundtjänst kl 11.20 och anger fraktsedelnummret. Då säger dom att chauffören försökt leverera paketet men att ingen varit hemma. Något som är extremt löjligt med tanke på att jag var hemma hela tiden.

Och hon fortsatte babbla om att jag kunde boka om en ny utkörning imorgon, utan att besvara på min fråga kring hur det är möjligt att dom knackat på och ingen har svarat trots att jag har varit hemma hela dagen.

Förstår inte varför det är så j*vla svårt för företag att erkänna att"vår chaufför kunde inte hitta till din adress, vi ber om ursäkt och ska se hur vi kan lösa det"

Bokade en ny utkörning imorgon, hoppas dom hittar till mig då för annars j*vlar!

Skönt att tala ut lite i all denna frustration...

13. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vilka töntar! Men det finns andra bolag som gör på samma sätt.

Du har ingen chans att få ut grejerna i dag alltså? Det var verkligen synd. :sealed:

PS: Jag ser på TNT:s hemsida att Express innebär leverans nästa dag före arbetsdagens slut. Så de borde egentligen köra ut paketet till dig i dag, speciellt när de bevisligen inte varit hos dig ännu:

Express
    Leverans nästa dag, före arbetsdagens slut*
    Som tillval; prioritetshantering
    Leverans till fler än 200 länder
    Du kan skicka försändelser på upp till 500 kg

* För somliga långdistanstransporter, avlägsna destinationer och vissa leveranser som kräver förtullning kan transporttiderna vara längre.

14. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag är som sagt riktigt besviken. Hon sa dock att jag kunde åka till upplands-väsby efter 18.00 och hämta upp paketen. Men eftersom att det är efter 15.00 så kommer posten ändå inte hinna leverera dom förrens Måndag.

Ska kräva kompensation för detta på något sätt.

Intressant att det tog 15 minuter för honom (från att han "ringt på dörren") att ringa mottagaren, fast än jag endast fick ett SMS!

15. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg ville godt indrømme at svensk TNT ikke helt heller lever op til mine krav... Vi høre ikke om folks problemer med tnt på supporten her så jeg ved jo kun hvor langt de kan flytte en pakke på en dag...

Fik en iphone af en makker som blev sendt fra syderlige dele af sverige her til sveg hvor jeg bor...

Den blev sendt som privat pakke så den skal hentes på ica jo... Den dag som den skulle afleværes på ica havede der været i dødstilfælle der nede så de var lukket i nogen timer.
    Så hvad gør TNT... de køre da tilbage til sundsval med alle de pakker de havede med og kom ikke med dem før 2 dage efter...

Også skulle snakke med deres kundeservice gør jeg er glad for der hvor jeg sidder at vi skal hjælpe kunden så godt vi kan for det var ikke den føgelse jeg fik af deres kundeservice...

Så selv om de er hurtige er de ikke så rare og danse med hvis noget går galt.. :)

16. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Yey!

Föraren ska försöka vända tillbaka på slutet av sin runda. Äntligen en kundtjänst medarbetare som försökte hjälpa till, efter 2 arroganta!

Låt oss hoppas att det sker innan 16.00 så jag hinner dra till postcentret innan dom stänger för postpaket försändelser.

kallekn gillar detta.
  17. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det är nog lite charmen med fraktbolagen ;) Man får aldrig som man betalar för hos dom, trots att dom garanterar "snabb och bra service".

Dock så är mina favoriter FedEx och UPS, väldigt trevlig support som hjälper till när något går fel.

Nog med off-topic, tillbaka on-topic:
    Någon som läst guiderna jag skrev igår natt och tycker att dom verkar användbara?

18. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Håller tummarna... :P

19. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag har precis samma erfarenheter av UPS och DHL. Extremt usla rutiner, och de vägrar sätta kunden i kontakt med budet så att man kan styra upp allt på smidigast möjliga vis.

20. Errolf

Errolf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har själv företag och har stött på TNT ett flertal gånger och vägrar nu mer att ha något med TNT att göra. Har sagt till mina grossister att om de skickar med TNT igen så blir det inga mer köp.

Bra initiativ annars behnaam (tummen upp) :)