Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. Aletheia

Aletheia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

låter bra! Då får vi hålla tummarna så de hittar rätt bland alla blåa hus den här gången ;) Skicka gärna ett mail till "uppladd" när du fått paketet så kan jag hämta min på direkten :)

Skummade igenom dem nu och tycker att de verkar bra. Ett tips till MCR guiden är att rekommendera Windowsanvändare att inaktivera automatisk installation av drivrutiner (innan de ansluter plattan), så de manuellt kan installera rätt adb drivisar.

2. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg så dem lige kort men dit forum er blokeret af vores websikkerhed her på arbejdet så nærlæser dem lige når jeg kommer hjem.

Jeg er blevet glad for Schenke men det er nu kun når jeg skal modtage for de aflevære på Statoil her i byen og de har døgnåben :)

Ellers syntes jeg om UPS, DHL and Pannordic både som sender og modtager. :)

3. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Verkar bra, men jag som aldrig har gjort detta innan har en fråga på punkt 4b i guiden "Hur man installerar Modaco's Custom ROM r6 på POV Mobii Tegra!". Nämligen, exakt var slutar det windowsspecifika i den punkten? Samma sak på punkt 6b i den enklare guiden. Och MCR-mappen som man ska navigera till, det är rimligtvis en mapp på plattans internminne, inte på datorn och inte på sd-kortet?

Om man flashar ROM, blir man inte av med något som finns på original-ROM? Alla språkval osv finns kvar alltså? Vill inte ha en platta på engelska...

4. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Precis. I princip handlar det oftast om att budet är lite efter på schemat, har svårt att hitta en adress och kryssar i den som "Försök till leverans, men ingen var där" (och TNT budet har tydligen ingen möjlighet att ringa mottagaren).

Men som tur är ringde POV sitt TNT kontor och skällde lite på dom. Eftersom att båda företagen är baserade i Nederländerna så verkar det som att det satte lite eld i baken på det svenska TNT kontoret, då dom ändrade från att göra en ny utkörning imorgon, till att göra ett till försök idag.

Nästa gång sköter jag logistiken själv, då TNT var en stor besvikelse.

5. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Windows-punkten menar på MCR mappen du packat upp på datorn. Advent Vega ROM:et har svenska som språkval :) Den är identisk till POVs ROM men har USB Slave aktiverat från start och har en svart statusbar (POV har vit färg på den).

6. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dock vill jag hellre ha den på finska. :) Men visst, svenska duger också om inte finska finns.

7. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sidste pakke jeg fik med UPS der var de meget klare på hvornår de ville komme med den... De ville være der mellem 9 og 18... lol...

Det hjælper altid når et stort foretag tager fat i pakke selvskaberne... Det er hp supporten jeg sidder på her og man kan være sikker på at de pakke selvskaber som hp bruger helt sikkert ville gøre hvad de kan for og holde hp glade.. :)

8. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo fast jag ska nog använda min Linuxdator till detta, verkar enklare. Men följande punkter gäller alltså även här, och jag ska navigera till MCR-mappen på datorn innan jag skriver install-kommandot?

Se till att tableten är kopplad till datorn
    Öppna kommandotolken/terminal i MCR mappen och skriv följande beroende på vilket operativsystem du har: "install-windows.bat", "./install-linux.sh" or "./install-mac.sh". Tryck på enter.
    Vänta tills tableten startar om!

9. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Stämmer bra det. Öppna terminal i MCR mappen och skriv följande ./install-linux.sh :)

Goda nyheter!

10. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Funkar den som USB host??
    I såna fall så skulle den vara intressant då jag kan använda den för att tömma och kolla bilderna från DSLR:en samt skicka upp dom på nätet..

11. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Fan va det kliar i fingrarna men man får snällt vänta den här månaden och lägga en beställning den 26/2 när nya fräscha pengar har tittat in :)

12. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det funkar! :)

Till er som köpt: Samtliga paket är skickade nu, hann inte innan 16.00 tyvärr, då min skrivare strulade när jag skulle skriva ut kvittorna till varje kund. Så det tog lite tid. Skickade Kolli-id:na till era e-post adresser, så läs mailen

Men nu är dom iväg iaf. Aletheia kom förbi och plockade upp sin, så han håller säkert på att pilla för fullt på den nu!

Kallekn: Glömde bocka i SMS-avisering för ditt paket (ber om ursäkt, men var extremt stressad), men du kan följa försändelsen på Posten.se, vilket jag också kommer att göra och påminna dig när paketet är framme, in case you forget :)

nickwarn: Ditt paket fick lite speciell paketering då Postombudet endast hade 2 Posten kartonger kvar, men vi lyckades vaddera ditt paket rejält ;)

Mushi-shi: Hade inget speciellt att tillägga om din, men den är också skickad som alla andras! :)

Last edited: 27 jan 2011
  13. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det kommer til og blive en god uge i næste uge kan jeg se...

behnaam er det for sent og ændre leveringsadressen.. :P Lige før man skulle få den til jobbet frem for og skulle hente den på ica...

14. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Tyvärr är det försent att ändra adressen, kom precis hem från Postombudet :/

15. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg kan også godt tåle og gå i ica i min launch... :) Man skal røre sig lidt en gang i mellem... :)

16. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är dom skickade idag? Och i så fall han dom få iväg dom innan deadline?

17. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hann inte innan 16.00, kom dit kvart över tyvärr :/ Jag vet dock inte om Posten plockat upp dom än, men följ försändelsen via koll-id:et du har fått :)

18. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag hoppas givetvis att paketet kommer i väg i dag och fram i morgon. Men om det inte gör det så är det verkligen inte ditt fel, du har gjort allt man kan begära och mycket därtill för att vi ska få grejerna så fort det bara går. Återstår bara att hålla tummarna... :P

19. Linus K

Linus K Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3
    Telefon 2:
    Samsung Xcover 4s
    Platta:
    Lenovo TAB4 8 Plus
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S6 Lite
    Övrigt:
    Google Chromecast Ultra
    Nest Mini
    Nest Hub
    Finns Market på denna tablet "out of the box" eller måste man krångla för att få Market på den? Har POV sagt något om att uppdatera denna till Android 3.0?

20. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Market måste "fulas" in. Men det finns en guide till det: http://droidpads.se/forum/index.php?topic=6.0

Linus K gillar detta.