Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Vi får hoppas på det, men i värsta fall blir det lite extra väntan, men som man brukar säga "den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge" :)

Passar på att posta lite smågodis på vårt forum så att ni kan börja leka med tableten när den anländer. Notion Ink's tangentbord funkar på POVn och är riktigt stilren, du kan kika på tråden här

2. Linus K

Linus K Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 3
    Telefon 2:
    Samsung Xcover 4s
    Platta:
    Lenovo TAB4 8 Plus
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S6 Lite
    Övrigt:
    Google Chromecast Ultra
    Nest Mini
    Nest Hub
  3. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Fick mail från POV idag:

Låter riktigt bra! :)

4. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det må man jo sige...
    Jeg ville nok så snart at sourcen til 3.0 kommer ud kikke på og lave en ASOP 3.0 også... men jeg ved ikke hvor godt det kommer til og ende... :P

5. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Problemet med att bygga AOSP 3.0 i framtiden är att the proprietära drivrutinerna från t.ex. 2.2 använder gamla/föråldrade API:n, och med tanke på att mycket har förändrats i 3.0, så lär det finnas många icke-fungerande funktioner.

Om tillverkaren själva bygger så har dom källkoden till the proprietära drivrutinerna, vilket gör att dom kan anpassa den efter den senaste versionen av Android.

Med tanke på att denna tablet kommer vara den enda "high-end" tablet som POV kommer ha på ett tag, så tror jag att det finns en god chans för framtida uppdateringar.

6. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det er sandt og normalt ville jeg heller ikke gå i gang med det. Ville ikke compile en version til min Galaxy S men vi skal også huske på at alt nvidias del af kernelen har man i sourcen allerede når vi henter den. Så det værste med cpu/gpu support er klaret og skulle håber jeg kunne klare touchscreen og lyd men kan være jeg tager fejl.

Jeg har lavet et android-x86 build til min Dell Latitude men der var forarbejdet med grafikken klaret også.

Ved heller ikke om det ville ende godt men hvis man ikke prøver finder man ikke ud af det.. :)

7. Aletheia

Aletheia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej allesammans!
    Hämtade som sagt upp min tablet igår och har hunnit leka en del :) Installerade Advent Vega romen och mcr r6 utan problem, tog ner flash från market och det funkade bra men det finns utrymme för förbättringar. Körde även quadrant, fick 2295 utan några "performance tweaks", och MT visualizer 2 som visade bra dual touch men problem med axis. Allt flyter på bra och har inte märkt av några crashar än. Batteriet gick från 24 till 8% under natten (9 timmars stand by) villket jag tycker är helt godkänt.

Skärmen är som nämnts tidigare inte bra och det kan vara svårt att hitta skärmens sweetspot även om man håller den i handen. Mitt största problem nu är att micro SD platsen verkar vara defekt, den kan inte "svälja" kortet och således inte läsa av det. Ska testa med ett annat kort ikväll men troligtvis måste den tillbaka på service. Utan kort så är det svårt att testa tableten helt så får återkomma när/om det löser sig.

dav5id gillar detta.
  8. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Är det sant? Jag hade nämligen samma problem med mitt demo exemplar (från en annan leverantör) och det var anledningen till varför jag bla plockade isär den. Detta efter att ha flashat MCR på den.

Ska PM:a POV på direkten.

EDIT: Hände det här efter att du lagt in MCR?
    Du har inte möjligtvis ett Kingston MicroSD kort att testa med i närheten?

Last edited: 28 jan 2011
  9. Aletheia

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ajdå hoppas inte det är ett återkommande problem. Jag flashade in mcr igår och köpte ett Kingston micro sd 16gb class 4 (verkar ha slarvat bort mitt gamla) idag, så ja, jag hade redan mcr när jag försökte med kortet (inget som behöver nämnas för POV med tanke på garanti osv ;)). Men problemet verkar vara mer hårdvarumässigt får inte riktigt in kortet i ingången, de klickar inte in på plats så att säga, och luckan går inte att stänga med kortet i.

Dessa kort Prisjakt och mer specifikt det här kortet Kingston @ Prisjakt skall funka? Bäst att fråga så det inte är jag som gör något dumt...

10. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ursäkta den dumma frågan, men stoppar du i kortet så att den är vänd mot rätt håll?

Jag inväntar svar från POV, så fort dom svarat så mailar jag dig. Är det hårdvarufel så skickar vi in den så byter vi ut den åt dig.

Testa att flasha tillbaka orginalrommet (finns en tråd om det på vårt forum). Kan vara så att det är något som är annorlunda i Advent Vegas ROM.

Ber om ursäkt för ett dåligt första intryck, men jag ska se till att vi löser det så fort som möjligt :)

EDIT: Skulle vara jättebra om du kunde ta några bilder på minneskortsingången som jag kan vidarebefodra till POV så att vi kan lösa problemet så fort som möjligt :)

11. Aletheia

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

I andra nyheter, Advent Vega utvecklarna har släppt kärnan fri så håll utkik efter roliga mod.

12. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

POV är inte OEM, däremot kan du göra en OEM beställning hos ett R&D/Manufacturing företag i Asien. Där de t.ex. skickar delarna och din fabrik sätter ihop den eller att du får ändra på tableten efter dina behov och sedan tillverkar dom den.

POV är en ett R&D företag, och dom outsourcar tillverkningen av alla tablets dom har i sin portfolio. Likt många andra kända tillverkare, t.ex. Toshiba med sin Folio & Viewsonic med sin G-tab.

Ska försöka kräva lite sveda och värk från POV för besväret, som du kan få ;)

13. L.Luke

L.Luke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste bara skriva att jag är mycket imponerad av dig behnaam och efter att ha läst genom alla 17sidor i denna topic så är jag riktigt sugen på att köpa en tablett via ditt nystartade bolag.
    Nästa laddning kommer 7feb.?
    Hur många har du kvar i den beställningen som inte är bokade?
    Hur sent måste du ha en beställning för att du skall få med den i din beställning från utlandet?

Tack på förhand.
    /Johan

14. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Måste börja med att tacka!

Jag har prel. planerat att köra nästa last den 7/2. Jag kan beställa exakt hur många jag vill, men den här gången började jag med en liten last för att se hur allt fungerar och om det går smidigt till.

Jag kan ta in beställningar ända in tills dagen som inbetalningen ska ske. Så det är ganska flexibelt. Betalningen tar ca. 24h och så fort den nått dom så skickar dom tabletarna. Första ordern behövde jag betala på förhand, men deras försäljare sa att jag kommer kunna betala i efterskott beroende på hur ofta jag beställer osv.

Du kan lägga en beställning nu om du vill, trots att det står "Beställningsvara", så är din plats säkrad inför nästa last :)

/Behnam

15. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det rimliga vore ju att ställa frågan på droidpads.se, men jag har inte lyckats registrera mig där, verkar vara något krångel med mailinställningarna för forumet.

Så jag frågar här i stället. Det där tangentbordet är ju riktigt snyggt, men vilka språk stöder den? Kan jag välja ryskt fonetiskt tangentbord och esperantotangentbord, som exempelvis i Anysoftkeyboard?

16. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag tror inte att det går tyvärr, ska försöka leka med APK:n lite för att se om dom har "gömt" andra språk som inte är tillgängliga ännu.

Vad får du för error på forumet? Ska försöka ordna det så fort som möjligt!

17. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så här:

Ett fel har uppstått!
    Din e-postadress måste valideras innan du kan logga in. Vill du ha ett till aktiveringsmeddelande via e-post?​

Och så här, när jag klickar på alternativet "ett till aktiveringsmeddelande":

Malltolkningsfel!

Det ser ut som att något gått snett med mallsystemet på forumet. Mest troligt är problemet högst tillfälligt, så kom gärna tillbaka lite senare och försök igen. Om du fortsätter att få detta meddelande, vänligen kontakta administratören.

Du kan också försöka att uppdatera den här sidan.​

Eftersom det inte kommer något bekräftelsemeddelande så kan jag inte logga in, helt enkelt.

18. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Japp, märkte det, det trevliga är att loggen inte säger vilken rad felet ligger på och det är ca 1000 rader kod i filen :)

Men jag aktiverade ditt och nickwarn's konto. Och fixade mail utskicken :)

EDIT: Löste problemet helt, han som gjort det svenska språkpaktet för SMF hade gjort lite fel.

Last edited: 30 jan 2011
  19. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg modtager ikke nogen aktiverings mail fra forummet... har prøvet og bede om den 3 gange ud over den som den som den skulle sende afsted da jeg oprettede mig...

Og mailen jeg bruger er den samme som på butikken... :)

20. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ska kolla upp det, aktiverar dig manuellt än så länge! :)

Off-topic: Hoppas ni tar guldet! :) spännande med förlängning!