Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tja någon som har fått hem plattan som har en digitalkamera och har lust att slänga upp några bilder på plattan järna lite jämförelse bilder och sånt? kanske en video med en ny rom inkörd?

2. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Angående att komma åt menyknappen i helskärm apps. Håll i bak-knapppen i 4 sek så dyker den upp ;)

3. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg havede bagsiden af mit tablet af fordi jeg kunne jo se at der var sim kort porten... Og kunne se at der var eletronik der inde... Så skulle jo lige se om der var mini-pcie porten også...

Den er der så det skulle være muligt og finde et 3g modem til denne tablet, og redo kernel så det ville være supported...

Det er noget jeg ville kikke på.. har et 3g modem i min Dell Latitude D430 som jeg kan bruge til og teste med.. :D

4. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det finns en Mini PCI-E port om jag inte minns fel (mina "teardown" bilder finns här), och folk har hittat ett 3G modem som möjligtvis kan vara kompatibel med POV. Dock är jag ingen bra på lödning, så jag vågar inte riktigt göra sådana grejer. Modemet som verkar passa är "Ericsson F3307" och finns på eBay.

OBS! Detta är inget jag rekomenderar någon att försöka göra, men om man känner att man har tillräckligt med erfarenheter kring lödning på netbook moderkort och vågar ta riskerna så är det upp till dig.

5. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du skal ikke til og lodde på denne her... Det er bare og sætte mini-pcie kortet i holderen, skruge den fast, klipse de 2 antenner på som der ligger løst og venter på et 3g modem... :)

Kan lige lave en teardown af min i morgen når jeg kommer på jobbet... :)

6. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ha, lysande! :-)

Generellt måste jag säga att jag är allt mer nöjd med plattan, ju mer jag upptäcker hur den fungerar och vad man kan göra med den.

Men hur var det nu man gjorde för att kalibrera skärmen? Tror att du sa det innan, men jag hittar inte svaret nu.

7. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

8. mordillo

mordillo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

behnaam
    När är sista beställningsdag om man vill ha en med sändningen 7-8/2?

9. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Last edited: 1 feb 2011
  10. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Slutet av den här veckan alt. Mån-Tisdag nästa vecka.

11. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Rapportera dina resultat ;)

12. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Till alla som har fått sin tablet och vill köra Advent rom med eller utan Modaco, välj 1.06.5 istället för 1.08. Helt klart en bättre rom och det verkar som att det inte bara är jag som tycker så. Kolla på Modaco. Jag började med 1.08 och Modaco addon, laggigt och ingen fungerande root, sen vidare till Higgsys RC2 (1.08) laggig men fungerande root. Provade CM7 funkade bra för det mesta men mycket som inte funkade alls. Så jag tänlte antingen får det bli att prova Big_Ideas rom eller 1.06.5. Jag flashade in 1.06.5 + Modaco med performance pack, inget lagg funkar jättebra. Inte så höga quadrants (1800-1900) men det skiter jag i bara det inte laggar. Det var mina små funderingar om den saken

13. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Grr... men då får man göra allt från början, eller hur? Och jag lyckades inte första gången när jag försökte få in Modaco. Finns det inget sätt att uppdatera så att apparna osv. finns kvar?

Jag är faktiskt rätt så nöjd med Higgsys nu. Hur menar du att det laggar, när man scrollar på skärmen eller? Enda problemet att det ibland inte känner av när man trycker på den lilla tillbakapilen uppe till höger.

Jag körde skärmkalibreringen i går kväll, men vet inte om jag gjorde rätt. Hur lång tid ska det ta? Tog bara ett par sekunder, kan det gå så snabbt? Märker ingen stor skillnad direkt.

Efter kalibreringen ställde jag plattan i standbyläge, när jag skulle väcka den hade den stängt av sig helt, och när jag startade om fick jag meddelande om att någon process inte funkade, kan ha varit kalibreringsprogrammet. Vad heter den och var hittar jag den på plattan om jag vill köra den en gång till för att se om det hjälper något?

14. nickwarn

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har du inget lagg så ska du vara nöjd. Då behöver du inte flasha. Angående lilla pilen i hörnet. Alltså jag hatade den lilla statusbaren så jag hittade en zip fil så jag kunde flasha den stor igen, mycket bättre. jag skulle också vilja att dopdown menyn var över hela skärmen inte bara 10 cm, ser stört löjligt ut i portrait. Kan annars rekommendera Modacos custom kernel allt vart lite rappare med den. Nä nu ska jag åter gå till att flasha min Folio. Det har precis släppts en uppdatering av Notion ink rommen till Folion

15. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg har taget nogen billeder af min tablet samt nogen billeder af indmaden så man f.eks kan se hvor man skal tilslutte et 3g modem til den.

jeg har bestilt et Erricsson modem til tableten men da det skal sendes fra kina er det fanget i deres nytår lige nu men regner med at jeg har det i slutningen af denn månede.

Man kan se billederne her: http://blog.moonman.dk/?page_id=199

Tog et billede fra rockplayer mens den spillede en 720p sample af top gun.

Jeg testede og installere en modded version af Big_Ideas rommen som er lavet til vega tableten men der var en fejl i Boot.img på den jeg hentede så jeg kunne ikke boote igen bagefter... Tog lidt tid og få den op og køre igen. Det var en update.zip version så den næste jeg skal prøve af dem bliver en hvor man skal bruge nvidias nvflash program.

EDIT: Billederne blev ikke så gode da det digital cam jeg brugte er et gammelt et jeg har... kan lige finde det nye når jeg kommer hjem og tage nogen nye billeder.

Last edited: 2 feb 2011
  16. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Behnaam, hur gjorde du när du fick ett usb-tangentbord att funka till plattan? Jag kopplade in mitt mac-tangentbord för skojs skull, men inget händer.

17. L.Luke

L.Luke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väntar med spänning på att se vad du kan få fram om denna efter den 12feb. Eftersom jag kommer ha med mig plattan stort sett hela tiden tror jag detta är ett bättre format för mig.
    Som någon tidigare skrev, kolla gärna också vad den skulle kosta med 3gmodem i.

:)

Last edited: 2 feb 2011
  18. nickwarn

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Här kan du tanka ner Big_Ideas här:http://www.fileserve.com/file/QujVZvt
    det är med usbdrivers och nvFlash. Har inte testat den själv en vet inte om den behöver sina egna usb drivrutiner eller om det går med dom vi har när vi flashar Advent. Antar att det bara är att testa

19. nickwarn

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Modaco r7 beta är ute CHECK IT OUT

20. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

kommer det några fler tablets på shoppen snart?