Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. Aletheia

Aletheia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Använd ModacosUSB Switcher (byter ut kärnan till pauls uppdaterade version).

2. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ingen skillnad. Ska man göra något mer än byta usb-läge och sedan koppla in tangentbordet??

3. TinyTerror

TinyTerror Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

har du prövat att reboota?

4. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Reboota, så att ändringarna börjar gälla. Jag är inte helt säker på om mac tangentbord fungerar, då jag endast testade mitt billiga extra tangentbord från Deltaco.

5. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Inom snar framtid :) gäller att hitta fler seriösa leverantörer först.

6. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Lägger ordern hos leverantören på nästa last imorgon, så ni som vill ha en till den 7/2, bör lägga sin order snarast.

7. TinyTerror

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Fett! när betyder det att dom är i dina händer?

8. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Fredag alt. Måndag.

9. TinyTerror

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

hoppas på fredag då :D

10. Mushi-shi

Mushi-shi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Er det bare mig der ikke kan logge ind på forumet inde på droidpads...

Jeg får bare dette afvide hele tiden:

Du måste fylla i användarnamn.

Men kan da høre dig her så behnaam.
    Ved du hvornår POV releaser den version 1.08 som tableten kom med fra dem...
    Eller kan du prøve og høre dem om det.. :)

11. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ska kolla upp problemet med forumet.

Angående 1.08 så får jag kolla upp med POV :)

12. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Takker...

Til dem der btw will prøve Bit_Ideas eller ZPad Clean for gtabler kan jeg anbefale ikke og gøre det da den kommer med broadcom wifi drivere og vores POV tablet bruger atheroes

Jeg ville kikke på og ændre det men som det er lige nu virker ens wifi ikke med Big_Ideas og ZPad Clean (En skam med ZPad Clean for den så virklig nice ud.. )

13. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Ok, jag är lite sugen på att köpa 10"an men att behöva modda den för att den ska fungera ordentligt känns inte riktigt ok - det är ändå endel tusenlappar för en china-pad.
    Men men, marknanden är fri, jag kan själv köpa en på ebay för bättre pris pga dollarn är nice just nu

Men all lycka till med webshoppen och den support du ger är jävligt nice så helt ointresserad är jag inte :)

14. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jeg ville sige at man behøver ikke modde den... POV launcheren er nice... Jeg har dog valgt og køve advent vega rom ind på min og skal også til og prøve gingerbread nu her...

Men det var en tablet jeg godt ville give til mine forældre med default rom og måske lige installere marked på den... :)

15. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Att jämföra denna platta med en Kina-pad är att ta i enligt min åsikt. Dock så är detta inte heller någon Motorola XOOM.

Sedan är idén med shopen att erbjuda köp av produkter med garanti som gäller i Sverige. Ifall något går fel på något du köper utanför Sverige har du ingen makt att göra något i princip, då svensk lag inte sträcker sig längre än till Sveriges gränser.

Kul att många uppskattar mitt arbete. Vet själv hur frustrerande det kan vara som konsument ibland när man har en mindre bra support/kundservice att handskas med *säger jag medan jag stirrar argsint mot MediaMarkt*.

Lycka till med ditt köp och du kan ju alltid följa tråden om du har en likadan platta för att kunna se vilket ROM som är bäst :)

Sist men inte minst, så är allt relativt. En konsuments dröm är "sitt egna pris + en perfekt produkt". Men ibland får man prioritera. Antingen så lägger man ut 4500+ och köper en värstingmodell eller så kan man tänka sig en medelbra modell för ett lägre pris. 3350kr är 50kr mindre än Toshiba Folio, som också anses vara en "billig/medelbra" Tegra 2 platta.

Last edited: 3 feb 2011
  16. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Du har såklart helt rätt i att garantin/supporten du ger är priceless jämfört med ett ebay-köp för att spara några hundralappar och riskerna som medföljer. -

Såklart ska du tjäna en hacka på ditt arbete och med alla skatter/regler som finns i Sverige - det är inte mer än rätt. Att du dessutom är aktiv båda här och på ditt eget forum gör bara saken ännu bättre - jag är inte långt ifrån ett köp av dig men att pilla med rommar och sånt har jag ingen som helst erfarenhet av (SE-ägare ju).

Men hur är det med garantin om man råkar "bricka" 10"an?

17. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Du ska ju inte utgå ifrån att du brickar plattan. Och även om du gör det så finns lösningar på nästan alla typer av bricks, så brickar man så behöver man inte skrika "GARANTI!" så fort man brickat. Och med tanke på att plattan kommer med Nvidia recovery mode så kan du alltid falla tillbaka på det hårdkodade återställningsläge och flasha tillbaka till "stock".

18. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Ok, nyttig information som gör mig än mer intresserad. Ska kolla ekonomin :P

Edit:
    Hmm Visste inte att POV=Point of View som jag har förstått gör rätt OK grejer... e så nära ett köp nu...

Last edited: 3 feb 2011
  19. Mushi-shi

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De er næsten pga det nvidia recovery mode som POV og advent også bruger til og installere deres opdateringer med faktisk umuligt og bricke enheden med en bad rom...

Det man er nået frem til med hensyn til Viewsonic og Advent Vega på både xda og modaco er det er hardware fejl som er det eneste de ville kunne blive sendt tilbage for... Så der har nvidia gjort noget godt.. :P

20. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Ok, smadder godt. Efter videon fra TS http://www.youtube.com/watch?v=euqbXZl_fYo hvor han er erlig med også begresningerne i enheden så er jeg i var fäld ikke langt fra at köpe en da den ser ut til at flyde pent efter en ROM opdatering - som åbenbart skal vare nemt (5 min ifölge TS) og ser läkker ud. Men jeg står stadig i tvilv om hvad den/jeg ska bruge den til for mere än bare at surfe på nettet. - Og jeg som sidder med min bärbare vid sofabordet hele tiden. - Og nog längere rejser til og fra arbejd har jeg heller ikke. At man ikke kan ringe me med den gör mig ikke en pind, jeg har jo min X10 mini.

Tror du jeg kommer til at fortryde mit eventuelle köb? Jeg vil se hvordan HC 3.0 kommer til at se ud - men så åben som denne maskine virker at vare så kan jeg ikke se at de skulle vare nogen problemer med en 3.0 ROM

(Som Dansk, voxet op i Sverige så er stavelsen ikke min stärke side :)