Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur kommer jag åt usb-minnet? Har bytt usb-läge, plattan gjorde omstart, men jag hittar inte usb-minnet i explorern. Vad gör jag fel? Måste få över filer på något sätt ju...

Jo, och annan sak: uppenbarligen är javascript avstängt någonstans i inställningarna, men var???

Last edited: 6 feb 2011
  2. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det är lite klurigt med USB minnet, innehållet ska finnas under /mnt/usbdisk eller någon av mapparna inne i /mnt/.

Angående Javascript så går du bara inte på webbläsarens inställningar? Eller saknas det ett sådant alt.?

3. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Nja, inget direkt intressant än. Men det lär dyka upp några efter kinesiska nyårsfirandet.

Beställer du 10"an så kommer leveransen ske fortare än tidigare då Deltaco har dessa plattor i lager (jämfört med innan där jag fick dom skickade från Holland direkt från POV).

Men du kommer dock inte hinna med den omgången som skickas ut innan Onsdag.

Då krävs det att jag gör ordrar på 100/enheter, vilket jag verkligen inte har ekonomin till. Som jag talade om för dig i emailet jag skickade så har POV diskuterat med Deltaco så att dom inte sätter allt för högt pris för ÅF.

Och ja, det kan bli så att priset går upp. Men nuvarande kunder blir ej påverkade av detta, då de får sina plattor till det uttalade priset.

Angående att den kommer att dyka upp på fler ställen: Ensamrätt finns det ingen möjlighet att jag har på något som t.ex. POV Mobii Tegra. Dom har relationer med webbhallen sen tidigare t.ex. och då är det självfallet att dom skickar ut information om deras nya produkter till andra ÅF, som t.ex. deras nya grafikkort som dom skickar mail om varannan dag.

Så det är ganska logiskt att andra butiker lär snappa upp på idén att köpa in den här plattan :)

4. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Men du var först :P

5. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Haha som man ser på alla Youtube klipp nu för tiden "First".

6. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Antar att resten av meningen försvann?

7. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ja juste!

EDIT: Hela frågan är besvarad nu :)

8. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nix, hittar inget i de mapparna. Hur kan man veta att usb-minnet är monterat?

Javascriptproblemet har jag främst i rss-läsaren Newsrob, får meddelande att det ör avstängt men finns inte i inställningarna. Dessutom kommer meddelandet på svenska fast programmet ör på engelska, så borde vara systeminställning? Har kollat i inbyggda webbläsaren, där är javascript på vad jag kan se. Märkligt.

9. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Ska kika runt lite kring USB-minnes problemet du har. Återkommer med uppdateringar så fort jag hittat något nytt du kan testa :)

Angående Newsrob: då är det antagligen appens fel, då den inte kan upptäcka att Javascript är på, trots att den använder sig av den interna webbläsaren. Testa att maila utvecklaren och fråga om han kan undersöka lite djupare kring vad problemet kan vara.

10. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Hur mycket begränsning är 512 NAND?
    Varför är den värd 500 kr mer än 101 (dvs vad är bättre förutom tegra)?

Inte meningen att låta negativ, vill bara välja rätt. Väljer nu mellan POV, Nook Color och Archos 101. Lutar just nu mot POV eller möjligen Nook.

När du säger att det kommer gå snabbare än innan? Vad betyder det (en vecka, ett par veckor eller mer)?

11. nickwarn

nickwarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har både POV och en Toshiba Folio och en Archos 70IT. Archos 70 är samma som 101 och man har slut på minne hela tiden, den är nere på 30mb ledigt nästan hela tiden. Så man får köra med task killer hela tiden. Sen finns det ingen bra flash version till dom och inget bra sätt att roota. Den flyter rätt fint när man fri gjort minne men det håller ungefär 1 minut sen är det dax igen(Kanske lite överdrivet). Då är POV ett mycket bättre alternativ. Men bäst är Folion den är klock ren, synd på skärmen bara. Men det är inte så ofta jag tittar från sidan ändå.

Ewr och Enberg gillar detta.
  12. kallekn

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo, du har nog rätt. Hittade en tråd på Newsrobs blogg, där det i princip står "it's not a bug, it's a feature" ;-)

When I tap on the title bar to read the entire article, I get a notice about javascript turned off in mobile safari (only with some website, tuttoandroid.net for example). The page is loaded in the background and I can scroll down and view the rest, but the notice remain on top of the. First piece of site. I'm running Android 1.6 on G1 and, obviously, javascript is correctly turned on in browser settings.
    Is this a bug? Any suggestions?

APRIL 22, 2010 10:04 AM
    Mariano said...
    Paciotti,

yes, this wordpress template is very annoying.

You can turn on JavaScript on a per-feed basis using the "Manage Feed" dialog. You can access it from the article you're viewing, then press the MENU button.

You need to go back to the list and then re-open the article for the change to take effect though.

Cheers,
    Mariano

APRIL 22, 2010 10:32 AM​

Last edited: 7 feb 2011
  13. MrOsbourne

MrOsbourne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur står sig POV:n jämfört med Samsungs GT om man bortser från priset och skärmstorleken?

14. Thewapman

Thewapman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kör Archos 70 och har inte samma problem med minnet, men kör auto memory manager. Roota finns 1 click (Archosfans forum), ej testat då jag är nöjd med hur den fungerar nu, en annan femma om de lyckas med 3.0 till den framöver. Har dock inte testat andra tablets, så kan inte uttala mig, det enda som jag stör mig på med nook är att den inte har hdmi-utgång.

15. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hann inte hämta plattorna från lagret idag innan stängning. Riktigt frustrerande att fastna i trafik och anlända dit 20 minuter för sent för att märka att det är stängt.

Dock hämtar jag dom imorgon under förmiddagen, och skickar dom på direkten. Jag ber om ursäkt för detta! (haft en stressig dag)

Ni som beställde till sleeve/dockningsstation har fått ett mail.

Så alla kunders plattor (ni som beställde senast idag) kommer att få sina plattor utskickade imorgon. Sleeve och dockningsstationer är för tillfället slutsålda, men kommer in nästa vecka, så ni som har beställt dessa får de hemskickade nästa vecka. Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta!

Ändringar i shoppen:
    Swedroid rabatten är tyvärr över. Priset på plattan är nu en 100 lapp dyrare, då jag nu handlar med POV's distrubitör Deltaco, vilket innebär att dom har ett lite högre inköpspris - därav högre slutpris. Detta gäller EJ de som beställde senast den 7/2.

Det finns nu också möjlighet att hämta ut plattan om man bor i Stockholm.

16. Ewr

Ewr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Så du menar att, tvärt mot vad du skrev, man hade fått sin platta om man beställde i helgen? Samt att de blivit 230kr billigare... :ehm:

17. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag sa att de som beställt hittills får sina plattor, för det utsatta priset.

Dock så är priset höjts för de som tänkt att beställa efter denna last. Inte så mycket jag kan göra, då förutsättningarna har förändrats.

18. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Arghh... kan knappt bärga mig :P men de ser ut som helgen är räddad med en ny pryl :)

19. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jo, perfekt helgnöje! :)

20. DkY

DkY Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

behnaam,

Det är inte någon skärmuppdatering på gång till POV:en?
    Halvdassig skärm när det gäller betraktelsevinkeln borde vara skäl
    nog för att uppdatera en annars mycket trevlig Tegra-platta.