Tänkte starta en svensk webbshop för android tablets... [Shopen öppnad!]

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av behnaam, 27 nov 2010.

1. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Kul att du har kommit igång! Jag ska se över min ekonomi direkt och se om jag kan lägga en beställning direkt! Dockningsstationer är alltid intressant, förutsatt att de är snygga och nätta!

2. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    alltså jag har inte mycket till övers för detta forumet och känner inte dig alls... men skall du lyckas (vilket jag tycker vore kul) så måste du tala ut skägget och framstå som professionell!

Vilken platta? Det pratas tegra 2, 7" och 10", Table1, Tablet2(från din första post) samt en Wopad i olika versioner.

3200kr för vad? med frakt? vart finns du etc?

Ingen här känner dig, vi är inte dina kompisar och har ingen aning om vad du säljer eller varifrån. Så fort du hänvisar till någonting ange källa, i detta fallet länk till plattan i fråga. Man kan aldrig bli för tydlig. Nu skrev du att du har en e-buktit på väg, se då till att allt framgår extremt tydligt där INNAN du öppnar upp den.

https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=385091&postcount=146 Här lovar du tex att frakt ingår i priset, men frakt vart? jag misstänker på hem till dig.

Man kan få världens bästa idé att bli en "felsatsning" genom slarv.

Last edited: 17 jan 2011
  3. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Dockningslist är absolut nödvändigt om jag skall kunna använda plattan till det som är min tanke.

4. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Henke2, det märks att du inte gillar det här forumet. Du kan själv följa tråden, Behnaam har skrivit allt utförligt, postat egna youtubeklipp som beskriver och visar plattan. Du har absolut rätt till din egen åsikt, även om jag tycker att den i det här fallet är riktigt onyanserad. Men framför allt känns det som att du försöker tala för den stora massan, och jag tror inte att det är många som håller med dig!

Om du har lite tålamod så ska du se att all den information som du eftersöker kommer upp på Behnaams sida på onsdag eller när det nu blir. Ingen förväntar sig att du ska lägga en beställning här på forumet nu.

henke2 och mangeP gillar detta.
  5. mangeP

mangeP Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Skriva såhär BRUTAL kritik i en LÅNG forumtråd utan att läsa hela tråden, det tycker jag är en felsatsning av sin tid.

henke2 gillar detta.
  6. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    +1
    Bra där!

henke2 gillar detta.
  7. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Den här tråden blir ju bara roligare och roligare.

Henke2 tackar Exile82 för Exile82's medhåll till en Henke2-kritisk kommentar...?? Lider Henke2 av nån lindrig form av schizofreni eller vad? :D

8. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Haha ja jäklar...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

9. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

obs att villkoren får inte vara sämre (för konsumenten) än svenska konsumentköplagen...

10. Androidman

Androidman Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Då får du Konkurera med min Polare han säljer också Kina tablets :)

11. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Länk?

12. Androidman

Androidman Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Skriver Webbadress till dej sen jag har den inte i huvet

13. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är intresserad av Tegra2, men funderar på ett par saker:

- Hur mycket väger den?
    - Hur länge håller laddningen?
    - Market?
    - Kommer man att kunna köra Honeycomb i den?

Möjligen har (några av) frågorna redan besvarats, i så fall ber jag om ursäkt. Ska lusläsa hela trådet senare - men inte nu på arbetstid...

Mycket bra initiativ att importera direkt, annars vet man inte hur länge man måste vänta och var priserna hamnar.

14. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag är ute nu men svarar kort på lite frågor från telefonen, så ursäkta min korta formulering.

Men självklart så har jag skrivit utförligt vad för köpvillkor som gäller på shopen. Det är en självklarhet. Och jag följer konsumentköplagen såklart. Ge mig lite tid så att jag kan se till att allt är färdigt. Vill inte slarva bara för att shopen ska upp så tidigt som möjligt.

Last edited: 17 jan 2011
  15. Dampwall

Dampwall Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kul att du satsar på riktig nu, tegra plattan ser riktigt rolig ut, men hur har det gått med rootingen och den delen du pratade om? Släpper du Shopen med en forumdel direkt eller väntar du på lite inköp för att senare utöka?

16. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Svaren på dina frågor:

1. Tableten är en Tegra 2 tablet med 10.1" skärm, följer du tråden så ser du min uppackning av ett demo ex samt en kort recension, se första posten för detta. Ambitionen är att utöka utbudet av tablets inom en snar framtid, utefter hur bra det går för verksamheten.

2. Priset har förändrats något, och kommer presenteras i sammanband med att butiken lanseras. Anledningen till att priset har förändrats är för att jag valt att handla in från en leverantör inom EU, som har ett lite högre inköpspris men som har en mer intressant överenskommelse att erbjuda gentemot tidigare leverantörer jag har haft kontakt med. Dessutom jobbar dom inte efter MOQ's (Minimum Quantity Order) som många Asiatiska leverantörer använder. Samt så har denna leverantör en mer seriös verksamhet i mina ögon än den tidigare leverantören jag har varit i kontakt med.

Priset innefattar ej frakten från mig till kunden, utan den sker via Posten och kostar 130kr. Dock så kommer jag erbjuda en rabatt för intresserade Swedroidare som innebär att jag bjuder på frakten till dig som kund.

Slutpriset på tableten är baserat på detta:
    Inköpspriset
    Leveranskostnader från leverantören till mig
    Pålägg
    Moms

Mitt mål är inte att tjäna storkovar på kostnad av mindre kvalié och stora pålägg, utan att erbjuda ett bra alternativ till de hundratals andra e-butikerna som erbjuder denna typ av produkter. Därför har jag t.ex. inget fysiskt lager, trots att ambitionen är att ha det inom snar framtid. Jag har försökt att hitta en lösning där min verksamhet kommer att gå runt och samtidigt kunna erbjuda en bra service och bra produkter. Jag förstår att du är skeptisk, men din kritik är faktiskt givande då alla människor inte ser saker ur samma perspektiv och detta hjälper mig att se saker som jag kan ha missat.

Jag befinner mig i Stockholm om du nu undrade :)

17. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Forumet kommer vara uppe direkt. Rootningen är extremt enkel och Market hacket likaså. Det tog inte mer än 15 minuter att fixa allt. Kommer posta en utförlig guide om hur allt går till. Dessutom kommer original mjukvaran finnas uppe där för nedladdning samt ett hack för att aktivera Flash.

18. mrBira

mrBira Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Du har pm :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

19. behnaam

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

1. Den väger runt 700 - 750 gram
    2. Det är varierande efter användning, men jag kom upp till 8 timmar efter att ha spelat, surfat, laddat ner apps, benchmarkat och tittat på youtube klipp. Batteriet är på 3300mHa
    3. Market hack kommer att finnas på forumet
    4. Inte officiellt, men det borde nog inte vara omöjligt för mig att koka ihop i form av en custom rom så fort google släpper källkoden för Honycomb. Detta då Google utannonserat att de inte har några specifika krav på hårdvaran för att köra Honeycomb. Men som med allt annat är detta inte helt 100% säkert.

20. kallekn

kallekn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Utmärkt!

Nu har jag tittat på din video. Den här grejen verkar utmärkt för det här priset - om du inte höjer nu när du öppnar butiken. Hoppas det inte tar för lång tid att få hem den!

Det jag undrar är hur de här två apparna funkar i den, för dessa vill jag kunna köra:

http://www.access-company.com/cgi/nflife.cgi?a=app&aname=graffiti

http://blog.pressdisplay.com/2011/01/11/pressreader-for-android-released/

Och så undrar jag om det funkar bra att koppla till ett externt tangentbord. Ett USB-tangentbord borde väl gå, finns det bluetooth också?

Och när kan man beställa?