Problem: talande röst vid redigering av sidorna i hemskärmen

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av qais, 27 okt 2012.

  1. qais

    qais Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej!
    ja får varje gång en talande röst när ja kanske vill redigera sidorna i hemskärmen eller i app drawern och jag har inte ens någon talkback funktion på och vet inte hur ja jag ska få bort rösten kan det vara en bugg?

    mvh Qais
     
  2. BennyB

    BennyB Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    kör du lightflow för LED-lampans skull? Hade samma problem och de verkar vara en bugg i lightflow.
     
  3. Leffeman

    Leffeman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fortsätter på denna "något gamla" tråd.

    Det går inte att utröna av den här tråden om svaret kom att bli lösningen.

    Jag sitter själv i en liknande situation sedan ett par månader tillbaks och börjar att bli åtskilligt irriterad på denna röst (vars volym inte heller går att reducera, utan alltid ligger på max) var gång jag vill byta/bläddra mellan skrivbordsidor.
    Rösten talar alltid om för mig vilken sida av totalen som jag bläddrar till.

    Jag kan inte förstå vilken app/program det rör sig om, som gör detta hos mig, så att jag kan ta bort den. Min fru, som har en likadan mobil och har samma nätföretag (Tele2) har inte drabbats.

    Så förmodligen bottnar det hela i, att detta är resultatet av något 'för mig illvilligt', som jag själv har 'släpat in' i min telefon.

    Jag har en ikon för något som heter 'Talande röst'. Om det är den här applikationen som är boven, eller inte, det kan jag inte säga, men jag skulle vilja ta bort den för att testa.

    Det verkar helt omöjligt.

    Finns det någon där ute som kan hjälpa mig med råd eller tips, så tar jag tacksamt mot vad som bjudes.

    Både på förslag till vad/vilket som kan tänkas ställa till det och även på tips om hur jag avinstallerar något som inte finns i listan över
    - hämtade appar (där avinstallation finns som möjligt val),
    - program.

    Ändå har jag ikonen "Talande röst" på en av sju sidor och finner inget sätt på vilket jag skall kunna ta bort det.

    Jag hoppas innerligt att någon har ett bra tips, eller en länk som kan leda mig fram till en lösning.

    Tack på förhand. <3
     
  4. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    För att ta svaret från lightflows FAQ vilket troligen hjälper ditt problem också:

     
    Leffeman gillar detta.
  5. Leffeman

    Leffeman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    :)

    Det funkade nästan.
    Jag kom inte ens helt igenom ovanstående handledning innan telefonen 'frös' helt och hållet. Det gick inte att göra någonting. För att kunna stänga av den fick jag ta ut batteriet.

    Efter återstart så tog den inte emot lösenordet för SIM-kortet, så där kom jag heller inte någonstans. Samma procedur med batteriet för att få slut på eländet. Allt var fruset.

    Nu får jag hem en retursedel för att sända in den på kontroll och ev. service. Det blir en kostnadsfråga. Jag har ytterligare en, men med en annan provider, så jag får se hur jag gör.

    Tack ändå för ditt välmenta svar.
    Jag gissar att det nog hade funkat den vägen, om inte telefonen dessförinnan hade valt att ge upp helt och hållet.

    :)
     
  6. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Trist att höra att telefonen dog.
    Du kanske har råkat ut för "SDS" problemet du med och i så fall är det ju bra att få den reparerad på garantin.