Det är kirin 930 på våran, kirin 935 på den svarta. Dual sim på den svarta. Plus att den går att få tag i med 64gb minne.. Thats it.. Inget annat som skiljer sig..
Det enda som behövs för att ta av baksidan på P8 är en Torx T1 mejsel, http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Ha...ionsmejsel/Precisionsmejslar-7-st-2000032759/ och en rejäl sugpropp. Lossa de två skruvarna, sätt fast sugproppen på displayen längst ner vid USB-kontakten, ta ur sim-hållare och sd-hållare, håll runt kanten på aluminiumramen och dra/bänd upp med sugproppen. Jag har inte fått baksidan än men den bör vara här snart! Här är ett helt displaybyte, men om man bara skall byta baksida behöver man inte göra det som görs här det första när han värmer av displayen. Efter halva filmen blir han tvingen att ta bort baksidan i alla fall, och det är det enda man behöver göra för att byta baksidan. Man behöver inte bryta med något som han gör heller, om man använder en sugkopp.
Liten rättelse vad gäller verktyget man öppnar P8 med. Det visade sig att Torx T2 passade bättre, men den är också med i satsen från Biltema.
Gick det smärtfritt och byta? Hur gjorde du exakt? Exakt vilka verktyg använde du? Ursäkta alla frågor men nyfiken
Jag tappade min P8 i en kastrull full med vatten i söndags. Det var ju snopet. Jag fick upp den relativt snabbt och började skaka den. La den i en strumpa och på ett varmt element ett tag. Nervöst började jag testa den men den visade inga tecken på störning. Nu har det gått ett par dagar, fortfarande inget, det enda jag märker är att batteritiden tycks ha fördubblats.