Talk vs SMS

Discussion in 'Allmänt' started by Dirk Diggler, Jul 21, 2010.

?

Använder du oftast Talk eller SMS?

1. Talk

15 vote(s)
    30,6%
  2. SMS

34 vote(s)
    69,4%
  1. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Undra hur det kan skilja sig så... så gott som alla mina vänner har Android, undantag någon iPhone. Inte någon enda jag känner bra har en "dumbphone", förutom föräldrar då... :)

Kanske beror på att alla mina vänner är universitetsstudenter... men dom som inte är det har också Android... varför har inte alla era vänner android? :S

2. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

SMS.Har aldrig använt talk.

3. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Visserligen går jag på en linjer som är ganska inriktad på teknik (gymnasiet) men "vanligt" folk är för dumma att förstå att mainstream inte är det bästa alternativet, vi är 34 i klassen och det finns nog minst 7 iphones (flertal är uppe på tredje telefon eller mer)

Det beror ju helt på vad man har som hobby, vissa lägger hellre ner sina pengar på typ datorer eller rc bilar istället för mobiler.

Sedan finns det rena idioter som köper en skitdyr telefon som inte ens är värd hälfen av pengarna.... (4000 krs klassen som man köper för 5000 kr)

4. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag använder mest SMS tätt följt av MSN (kör eBuddy för tillfället).

Eftersom jag kör Telenor Messa Mera och har 3000 fria SMS i månaden är det ingen prisskillnad för mig. Jag har ingen aning om hur många av mina bekanta som har Android, antagligen väldigt få. Och ännu färre kör Talk. Inte ens jag kör Talk (fast jag brukar låta eBuddy logga in på Talk).

5. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Android var en helt ny värld som öppnade sig för mig i och med att jag fick min Desire i April. Innan dess hade jag inte ens sett nyttan med Gmail och alla andra Google tjänster.
    Alla jag känner kör ju MSN, så jag aldrig ens sett hur Talk ser ut och fungerar. Har alltid hatat Die Hard Apple Fanboys men nu måste jag faktiskt erkänna att jag börjar bli en Android Fanboy.
    Innan jag köpte Desiren så kände jag inte ens en enda människa som hade vågat sig på en Android. Men nu har jag "sålt in" minst 3 Desire i vänkretsen och till och med mamma är på väg att skaffa en Legend. Så snart får man kanske testa Talk och se vad det är.

Vad är fördelarna gentemot MSN t.ex?