Tangentbord väljer specialtecken

Diskussion i 'Xperia X' startad av lindapling, 9 mar 2018.

  1. lindapling

    lindapling Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2016
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1
    Helt plötsligt kan jag inte skriva med min mobil. Den väljer att ta fram specialtecknet istället för bokstaven, ibland och ibland inte men det går aldrig skriva ett helt ord. När jag "suddar" deletar den hela ordet inte bara en bokstav. När jag håller inne bokstaven länge kommer inte valen upp för de underliggande bokstäver/specialtecken Har inte skift inne, har försökt att stänga av allt på tangentbordet men fattar ingenting.
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Vilket tangentbord använder du? Du kan gå till Inställningar -> Appar -> "Tangentbordsappen" -> Rensa cacheminne
     
  3. lindapling

    lindapling Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2016
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1
    SwiftKey
    Går inte tömma cache, går bara att framtvinga avslutning...
     
  4. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej, valet ska finnas under Inställningar -> Appar och aviseringar -> Appinformation -> SwiftKey-tangentbord -> Lagring, här kan du dels rensa cacheminne, men prova istället att rensa data. Detta kommer att återställa samtliga av appens inställningar, så var beredd på att eventuella ord som tangentbordet har lärt sig, sparade språk och liknande återställs.

    Prova och se om det hjälper i förstahand, hör av dig om felet kvarstår, då är det nog något annat som kan ligga bakom.