Problem: Tappar 3/4g täckning

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av JohnDoe007, 17 dec 2012.

  1. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Imorse la all data ner samtidigt. Varken WiFi eller 3G/LTE funkade trots omstart. Tog ur batteriet och märkte att SIM-kortet hade halkat ut några millimeter. Tryckte tillbaka det och såg till att det fastnade i läge och startade om telefonen och sen har det funkat.
    Förmodligen berodde det på att jag tappade telefonen i golvet (hal som en jävla tvål är den). Nu vet jag vad jag ska kolla nästa gång den tappar data. Mysko bara att WiFi också la ner. Den borde ju inte påverkas.
     
  2. have.heart

    have.heart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro

    Tack, sparade mig en massa besvär och huvudbry. Förhoppningsvis blir det bättre och mer stabilt nu. :cool:
     
  3. yoel

    yoel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan man stänga av 4g och endast använda endast 3g/gsm. Under inställningar kan man bara välja det ena eller det andra.
     
  4. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Ladda ner phone info från butiken. Väl i appen så går du på enhetsinformation och där finns en ruta där du kan välja gsm/cdma.

    Skickat från min feta Note 2 4G!
     
  5. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Den finns ej kvar ladda ner switchingit

    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
     
  6. yoel

    yoel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min fråga kvarstår. Nån som vet??
     
  7. rome73

    rome73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du fick ett svar, men varför ladda ner en app för något som enkelt görs utan...

    Från hemskärmen välj menyknappen och välj inställningar.
    Välj sedan flera inställningar (nästan högst upp i listan) och mobila nätverk.
    Avsluta med att jag under nätläge välj vad du vill ha:

    4G väljer du LTE/GSM/WCDMA (automatiskt)
    3G väljer du endast WCDMA

    Fungerar för mig...
     
  8. yoel

    yoel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Baby Droid läs frågan noggrant innnan du svarar. Jag eftersöker 3g och gsm jag är medveten om vilka funktioner min mobil har. Appen som du hänvisar till finns inte.
    Min fråga kvarstår fortfarande, finns det nån hjälte som vet
     
  9. Flofman

    Flofman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter på precis samma problem, tappar kontakt med nätet i stort sett alltid i samband med wifi användning men även annars, jag brukar gå in och söka nät igen och välja halebop igen men ibland kan den inte ansluta. Väldigt irriterande i alla fall.
     
  10. Gwypaas

    Gwypaas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har liknande problem, jag har täckning men kan inte få data anslutning. Har försökt pilla runt i inställningarna för att felsöka telefonen och det verkar som att den inte klarar av att starta data anslutningen när den kör på 4G nätet, därför som det (för mig) funkar genom att sätta på och stänga av flygplansläge, manuellt välja operatör eller att starta om telefonen för då startar den om hela nätverksdelen av telefonen och får 3G/GSM täckning först och sedan hoppar 4G igång via det.

    Jag antar att det är därför som just WIFI är kinkigt för då har den 4G anslutning för exempelvis samtal och sms samtidigt som WIFI för data och när den försöker gå över till 4G p.g.a. att telefonen tappar anslutnigen funkar det inte.

    Jag gick över till rent 3G läge förra veckan och har inte haft ett problem sedan dess, min flickvän på en S3 4G med samma problem testade det också och har inte heller haft problem. Hade även ett rent 3G sim kort från början utan några problem alls.

    Bor i en förort i GBG och rör mig även mycket inne i GBG, har en 4G mast några hundra meter från huset och får konsistent 40 mbps på 4G, så själva signalen är det inget fel på när väl telefonen kan utnyttja den.
     
    Last edited: 14 jan 2013
  11. Rodin69

    Rodin69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nu har jag en lösning som fungerade för mig och som förhoppningsvis kommer att hjälpa åtminstone någon mer av er.

    Jag köpte min telefon i en Telia-butik med Halebop-abonnemang och fick då även ett nytt SIM-kort. Det visade sig att inställningarna var Telias standardinställningar för APN.
    APN-namnet var online.telia.com men för halebop ska det vara halebop.telia.com

    Det var nog även ytterligare någon inställning som skilde som jag i skrivande stund inte minns, men det är ju en baggis för er att hitta på halebops sida om ni upptäcker att ni faktiskt har fel inställningar.

    Efter att jag ändrade detta för några dagar sedan så har jag inte haft ett enda avbrott på dataanslutningen.

    För er som inte har halebop eller Telia så kanske det ändå kan vara på sin plats att kontrollera inställningarna för APN.

    /Micke
     
    ohlinj gillar detta.
  12. ohlinj

    ohlinj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Stort tack!! Nu får man mobildata direkt när wifi försvinner :)