Problem: Tappar Datatrafiken via 3G??

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av SugBritt, 16 aug 2011.

1. joby

joby Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis samma problem jag med. Originalmjukvara och Telenor.

Stängde av Fast Dormancy, för tidigt att säga om det gjorde nytta eller skada ännu. Vet inte ens vad det innebär :)

2. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Med risk för att spamma. Stängde av fast dormancy men problemet kvarstår. Browsern laddar inte alls på 3G och kommer bara igång när den får för sig att slå över till H+ för en stund.

Det är ju ett oacceptabelt problem men drar mig i det längsta för att skicka iväg den.

När jag tänker efter upplevde jag nog inte problemet när telefonen var ny. Det enda jag gjort är root vilket inte borde skapa ett problem som det här, eller?

3. bodell

bodell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har liknande problem när ja ofta tappar 3G mottagningen och den får söka om mest hela tiden.
    Fick hör via en kollega att samsung supporten bett folk att skaffa ett nytt sim-kort ibland, speciellt om de var ett par år sedan man fick nytt.
    Jag kan inte minnas att jag bytt kort på minst 4-5år så ringde Telia och bad om ett nytt idag så får se om de hjälper något.
    Kan tillägga att jag haft samma problem med 2-3 mobiler nu

4. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

På min WIFI lina med mobilen 24/2 så kan jag inte ens starta bredbandskollen för det går så långsamt. 3G går riktigt segt i början. Min gamla desire hade full stapel samt 3G direkt vid klick på internet. SGS2 åberopar typ internet lite försiktigt, eh, kan jag få låna lite nät? Sen börjar den ladda lite, sen drar det igång. Stannar du då vid den sidan så måste samma åberopning genomföras igen. Samma sak när jag ska ringa till folk, kan ha 2-3 staplar, ringer. Inget, ringer, inget, sen efter 5e försöket kommer det toner och när jag väl har kopplat ett samtal så hör man så bra så man kan ha mobilen 1 meter ifrån sig och prata. Riktigt knepigt, vi är ju inte ensamma med långsamt nät.

Min SGS2 har nu, efter navigation 30 min, musik cirka 2-3 timmar, facebook 1 timme, kalenderpill samt lite sync och GPS/wifi snabbt på 56% kvar. Alltså i 12 timmars användning och så mycket batteri kvar.

Jag tror att batteritiden ligger så högt på grund utav att SGSen inte ropar upp eller tar till sig att söka efter 3G när man inte gör något. jag har inte fördjupat mig i detta då jag endast haft den några få dagar. Men det är ju ett problem som måste lösas...

5. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan orsaken till problemet vara root eller folk som inte rootat och har samma problem?

6. HandsomePhil

HandsomePhil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar fungera hos mig. Tack för tipset! :D

Sent from my Samsung Galaxy S II using Tapatalk

7. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag gjorde detta. Och nu har jobbets wifi fungerat utan ett enda avbrott. Förut så slutade den fungera titt som tätt så jag fick knäppa av Wifi och sedan knäppa på det igen så fungerade det. Det var så irriterande. Men nu har wifin varit igång och jag har bara haft ett enda stopp som "fixade" sig själv utan att jag behövde stänga av och sätta på wifin. Även efter att telefonen har legat "och vilat" utan att jag använt den på någon timme så finns uppkopplingen kvar.

Kan det ha varit den där dormancy-grejen som gjorde att det bröts?

8. ozzon

ozzon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tele2 stödjer inte Fast Dormancy i dagsläget så att stänga av detta bör göra en viss skillnad :)

EDIT: Såg att du inte har angivet vilken operatör du har, vet inte vad som gäller för andra operatörer med Tele2 har inte stöd för detta.

Last edited: 30 aug 2011
  9. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har Tele2 :)

Jag fattar inte riktigt vad det där fast dormancy är för något och om det kan göra att t.ex. wifin kopplas ned, men något har hänt, för telefonen har nu legat orörd i en och en halv timme, och wifi-uppkopplingen har inte avbrutits.

10. coolermaster99

coolermaster99 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

stödjer 3 fast dormancy?

11. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Vill bara tillägga att Halebop inte heller stödjer fast d.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

12. Shadowrun

Shadowrun Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop+Root
    Info:
    Nuked vibration för att få silent mode med "volym ner"
    Jag åkte från Stockholm till Strängnäs och mitt 3-abonnemang slutade fungera. Den klagade på att jag tappade dataanslutningen på grund av roaming. Om jag klickade i roaming i inställningar funkade datatrafiken igen, men varför? Jag var ju i Sverige, eller?

13. amullo

amullo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Slagit av Fast domrancy idag på min SGS2 efter problem med "tappad" datatrafik.

Tele2
    Orginal ROM (dvs helt orörd från fabrik)
    Stockholm

Last edited: 15 dec 2011
    garm gillar detta.
  14. Tjomp

Tjomp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Detta problemet börjar störa mej riktigt ordentligt nu. Har sökt på nätet och det är lätt att hitta en hel uppsjö av klagomål på olika forum, folk som har exakt samma problem men ingen lösning med samma telefon.

Kan dom seriöst sälja en mobiltelefon som tappar datatrafiken?

Nån som hittat en lösniing på detta?

15. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Har du möjligtvis telenor?

16. Tjomp

Tjomp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tele 2. Stängt av det där "Fast Dormancy" eller va de heter, ingen skillnad. Vissa dagar går det hur bra somhelst, sen är de katastrof en annan dag. Och det är inte att jag sitter i en bunker just den dagen utan på precis samma plats.
    Verkar inte va batteristyrkan heller.

17. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Har du kollat dina APN och om Tele2 har några driftstörningar?
    Jag hade problem med telenor innan men det hjälpte med att ändra APN då default ställde till problem.

18. Tjomp

Tjomp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ringde Tele2 nu och dom sa att min telefon låg på gamla "koder" vad nu de betyder. Hon ändrade om nåt från gamla gsm nånting, fattade inte riktigt. Vi får se om de hjälper.

Dom säger även när man ringer Tele2 att dom haft en hel del problem med 3G täckning och internet på både kontantkort och abbonemang pga vädret och stark vind som varit senaste dagarna, men detta hade iaf jag även innan detta vädret.

racket gillar detta.
  19. racket

racket Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får samma problem. Har beställt ett nytt sim kort från tele2. Återkommer med resultat.

Last edited: 29 dec 2011
  20. Tjomp

Tjomp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Var det Tele2 själva som rekommenderade ett nytt simkort? För till mej sa dom att det var en missuppfattning att simkortet kunde gör nånsomhelst skillnad i hela svealand vad gäller fungerande 3G.
    Personligen har jag ingen aning, inte insatt i tekniken, men lustigt om dom ger så olika besked.

jag har hursomhelst inte haft några problem sen dom "bytte koder" vad det nu innebar.