Tappar nät och återansluter ej ibland?

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av tob, 16 okt 2010.

  1. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste tyvärr uppdatera med följande:

    Att tvinga endast 3G genom specialmenyn får som effekt att internet helt slutar fungera, det går dock att ringa inom 3G nätverket utan problem.

    :cry:

    En liten redigering;
    Efter att ha provat fram o tillbaka tre gånger så tycks internet fungera och Youtube spelar snabbare än någonsin, måste dock testa detta mer noga.
     
    Last edited: 1 nov 2010
  2. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat mobilen hela dagen idag efter att ha stängt av 2G nätet helt i specialmenyn.

    * Inga drops
    * Spotify flyter 100 %
    * Youtube flyter 100 %

    Detta gäller även när mottagningen är en pinne.
     
  3. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Håller den inställningen om du startar om telefonen?

    EDIT: Glöm det. Den kommer ihåg inställningen. Har testat själv.
     
  4. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det är inga problem.
    Just nu har jag denna signalstyrka: 103 dBm 5 asu
    Det är ungefär vid denna signalstyrka som den annars försöker koppla bort 3G nätet och gå över till 2G.
     
  5. tob

    tob Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    har nu stora problem med att den tappar och jag får ett X över staplarna. Detta gäller så fort 3g är aktiverat väljer jag bara att använda 2g så har jag inte detta problem. Detta gäller tele2

    Kan det vara tele2 som strular eller är det telefonen?

    Finns det ingen loggfil/app där man kan se vad som hänt och varför den tappade. ibland kan det ta upp till 1 minut innan den hittar nät igen.
     
  6. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du går in i servicemenyn och ändrar ifrån GSM/3G till det första alternativet i listan så kan du tvinga den att använda 3G. Jag har pratat med Tele2 om detta och enligt dem brukade de få in klagomål främst ifrån iphoneägare medan andra tillverkare var väldigt ovanligt.
     
  7. tob

    tob Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har testat detta men jag har då problem med att samtal bryts.
     
  8. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Rör du dig i områden med bra 3G täckning eller mer åt landsbygden/tåg/tunnelbana mm.? Jag hade lite strul först men gjorde en factory reset, kanske funkar men vill inte utlova något.
     
  9. tob

    tob Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Jag rör mig söderort med lite halvdålig 3G täckning, men upplever det även på Södermalm att 3G samtal bryts. Detta problem tror jag dock rör tele2 efter som jag upplever samma problem som på min gamla nokia.
     
  10. mullemeck

    mullemeck Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hej,
    vill dela med mig av min erfarenhet - köpte två u8100 och låste upp dessa med nyckel.

    kör tele2 på båda telefonerna sedan juli och det funkade bra första 2-3 veckorna, då jag hade stabil 3g uppkoppling. Men, sedan augusti tappar båda telefonerna kontakten med nätet 7-8 ggr/dag, framför allt efter att man ringt eller svarat. Har ej uppdaterat mjukvaran till kalltkaffes os. Har dock provat att via specialmenyn "tvinga" att anslutning sker enbart till 3g - detta gjorde tyvärr ingen skillnad.
    Har rest till London och då funkar inte roaming. Skall prova att uppdatera os när jag hinner - återkommer då med mina erfarenheter. Någon som har något annat tips än de som förekommer under denna tråd? (har varit tele2 kund länge, och det har funkat ok på "vanliga" telefoner.
     
  11. GRG

    GRG Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också fått samma problem nu. Trodde det berodde på att man ev. tappat telefonen i golvet men problemen stämmer precis in med dom här. Kör man på 2G så funkar det finfint. 3G så tappar den hit och dit och fungerar aldrig när man måste använda den.

    Har också Tele2 och måste mer eller mindre kunna använda 2G också här ute på landet.

    Har någon kommit på någon lösning som funkar?
     
  12. paffy

    paffy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har oxå fått samma problem nu 2g o trådlösa funkar fin fint men 3g vägrar den köra...om jag startar om telefonen då kör den 3g i typ nån sekund sen dör den bara o kommer upp lite då o då men så fort man försöker ringa eller nå så dör den. :(

    jag kör med halebop
     
  13. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har bytt till Motorola DEFY nu och kan konstatera att felet finns i Huawein och inte Tele2, min 3G täckning är nästan full numera och DEFYn byter mellan näten blixtsnabbt.
     
  14. Huaweiuser2.1

    Huaweiuser2.1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min syrras 3G är helt borta den....det står att datatjänst är på fast det är inte för jag kan ej gå in på internet?...och att 3G symbolen syns inte på aviseringar... snälla hjälp:D