Tappar täckningen

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Gadget, 10 dec 2011.

1. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag lämnar in min på reparation idag. Ska bli riktigt intressant om dom kan fixa detta, är mycket tveksam till det.

2. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Där syftar dem väl på gpsen, då prime inte har plats för simkort och därför ingen 3g. För det är väl 3g täckningen folk har problem med?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

3. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Hej!

Är det någon som varit i kontakt med LG angående detta? Jag har samma problem men i övrigt så tycker jag telefonen funkar utmärkt efter GB uppgraderingen. Detta kan ju inte vara jättesvårt för dom att fixa i och med att problemet inte fanns innan GB.

Mvh J

4. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jo då många som tagit kontakt med LG angående detta problem. Redan efter några dar så ringde jag själv upp dom. Då fick jag till svar att en uppdatering var på väg inom 14 dar. det var väl nästan en månad sen. Jag tröttna och la in CM7 och ångrar mig inte en sekund.

5. Hitman TheSwede

Hitman TheSwede Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

efter 2.3 har jag också problem med att jag tappar signalen.

6. Hoggeman

Hoggeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Byt mobil det är Android som inte hänger med. Har just nu en Nokia N9. Har provat både Se x10, Arc , Htc Desire samt Sense även den berömda SGII. Alla har inte klarat ställen min Nokia N9 nu klara galant utan har kopplat ner och tappat täckning slumpmässigt. En bekant som jobbar på Ericsson med just transmission påstår att det hänger ihop med att Android är utvecklat mer som en "kommunikationsplattform" än en optimal telefon,dvs man har problem på telesidan. Sedan varor det kanske mellan märken och typer men mer eller mindre dåliga telefoner är samtliga.

7. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu har jag testat med Samsung Galaxy Mini på min arbetsplats och det är exakt samma problem med täckningen på den också, så det är något generellt fel med antingen
    3G eller android som gör att täckningen inte räcker på vissa ställen.

Dock är problemen med att :

1. Nätet hänger upp sig
    2. Telefonen ej kopplar upp sig igen automatiskt när det finns nätverk tillgängligt
    3. Telefonsamtal avbryts utan anledning.
    4. Usel batteritid, USEL!

Mer eller mindre O2X specifika, eftersom jag ej haft dessa problem med Samsung t.ex.

Tänker aldrig mer köpa en LG produkt.

8. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Installerade CM7 tidigare idag och nu är telefonen helt fantastisk! Fattar inte varför jag inte gjort det tidigare! Täcknings problemet är borta och telefonen är snabb som attan! LG kan inte göra mjukvara det är en sak som är säker.

Mvh J