Tappat eller repat eran Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zippiz, 30 jun 2010.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag har säkrat min SGS eftersom jag ibland har telefonen lite osäkert i min hand när jag håller på.... Borde minska risken för fallskador orsakade av vilda barn också? :)

EDIT: Handledsremmen kommer från ett ficklampsset jag köpte från Clas Ohlson till bättre pris än jag hade en aning om då.... Jag betalade 59:-... :D

Last edited: 22 aug 2010
  2. aderhage

aderhage Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade min SGS i fickan när jag körde bil, där låg den helt själv tillsammans med lite ludd, till min stora förskräckelse så när jag tittade på min telefon efter bilturen, så hade jag fått en riktigt stor spricka i displayen. Den syns bara när skärmen är inaktiv dock

3. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Framfickan på dina jeans då kanske? Rek. ju inte att man har den i fickan när man sitter... tråkigt för dig, men lite tur i oturen iaf då o_O

4. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Konstigt.. Jag har alltid min mobil i framfickan å jag åker ändå tåg osv varje dag och jag har aldrig fått nån spricka i den.. inte ens en liten.. Otur eller nått skräp i fickan?

5. aderhage

aderhage Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nopp, inget skräp i fickan. Den här sprickan börjar till vänster om home-knappen, går upp halva skrämen för att ta en rund sväng ner mot knappen igen. Det ser ut som att det är en smutsrand, snarare än en spricka. Men känner jag med nageln så på repan, så känner man 'hacket'. Får se om jag lagar, självförsäkring på 1500 kr :/

6. Herrolsson

Herrolsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken ficka ska man ha den i då? :eek:

7. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Känns ju så olika från person till person... Vissa får aldrig repor.. å andra får repor av att lägga den på en dun kudde.. va händer egentligen ? :P

8. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Axelhölster såklart. ;)

9. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hahaha :P

10. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lånar tråden! Jag har hört och sett diverse att man inte kan repa displayen även om man drar nycklar över den. Hur upplever ni som kör utan displayskydd? Har det blivit repigt eller är det fortfarande nyblankt?

Jag har kört med de där displayskydden från ebay för $5 inkl frakt och de är nice, förutom att det alltid blir lite bubblor här och där :( Därför funderar jag på att köra utan skydd.

11. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag har kört utan skydd sen release, min skärm är som ny. Det finns dock INGET som är 100% immunt mot repor (diamant möjligen, men det är känsligt på andra vis ;) ).

Ingen kan säga "Du kommer aldrig få en repa, använd inte skydd". Inte ens "Du har väldigt liten risk att få repor" gör att du garanterat klarar dig ens en halv dag utan att få en repa på skärmen. Det är helt och hållet upp till dig ifall du vill ta risken eller inte. Det *går* att ha telefonen utan skydd och inte få repor på den, men det säger ingenting om ifall din telefon kommer hålla sig repfri om du tar bort skyddet.

12. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Jag köpte skärm skydd från ebay . Tyckte det gav en bättre touch känsla, fast skärmskyddet reflekterar ljus/sol så jag fick nog efter 1v.
    Har haft den utan något skydd i snart en vecka och tycker att skärmen ser ut som ny utan repor!

13. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Klart den ser ut som ny om du inte har några repor? Eller?:)

14. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tappade min från brösthöjd. Ca 180 lång. Lite märken på ramen men skärmen som hamnade nedåt klarade sig fint.

15. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Jag har aldrig tappat min.

Dock så har jag en jätteliten repa på skärmen (tror jag, kan vara smuts... :eek:) men jag har inte fått någon mer även fast en tjejkompis (snygg ;) ) torkade av skärmen på sina "smutsiga" tights.

16. btng

btng Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Någon som får mycket repor av att ha mobilen i jeansfickan utan nycklar men med kanske lite VISA-kort och papper?

17. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

:d:D:D:D

18. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Min display ser ut precis som när den var helt ny och jag har haft den sedan releasen.

Man kan dock aldrig garantera att man inte får repor men det finns en del sätt att minska risken. Har man t ex telefoner eller andra omtåligare saker i fickor ibland är det smart om man tänker sig för och aldrig lägger metallföremål osv i den fickan man skulle lägga ömtåligare saker. Jag lägger t ex alltid nycklar, lösa mynt osv i höger framficka. Då är risken att få små metallspån som kan repa väldigt liten i de andra fickorna.

En wallet/påse kan vara en bra investering om man vill ha lite mer säkerhet när man springer runt. Den skyddar telefonen både mot repor och mot fall samtidigt som den inte försämrar användarupplevelsen av skärmen när den ska användas, vilket displayskydd gör. Displayskydd gör att skärmen tappar lika mycket attraktivitet som små repor i mina ögon och känslan tappas nog än mer.

19. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kör med display skydd från ebay och jag måste säga att de märks extremt liten skillnad :)