Targus bletooth wireless keybord, å ä ö?

Diskussion i 'Motorola' startad av Huggemyman, 15 jul 2011.

1. Huggemyman

Huggemyman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S23 ultra
    Ja, du ska ansluta vid BlueInput! Jag har inte haft några sådana problem som du redogör för.... Mitt "problem" låg i att BlueInput stängde ner och inte gick att köra med Xoomen innan uppdateringen! Mitt tips är att maila Teksoft och fråga... Jag fick snabbt svar och bra hjälp då jag gjorde detta!

Lycka till!

2. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag harfått till det, vet inte om jag anslöt på fel sätt. Jag gör så nu att jag låter mitt Apple Wireless stå i anslutningsläge och sedan slår jag på BT i paddan. Sen går jag till den applikation som jag vill skriva i och väljer BlueInput som källa, där går jag sedan till settings och klickar på mitt upptäckta tangentbord och nu ansluter det som det skall.

Gå jag istället som tidigare till BlueInput direkt så går det inte. Har också testat att bara slå på tangentbordet och börja skriva men då får jag ingen kontakt igen, måste alltså varje gång ha det i anslutningsläge. Känns lite skakigt just nu men jag får testa lite mer så kanske det löser sig.

Skriver detta via BlueInput nu i alla fall.

Sent from my MZ601 using Tapatalk

3. Gregzter

Gregzter Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Perfekt!!

Nu dax att kolla hur blueinput fungerar!! :) :P <3

4. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej. någon mer som haft problem med BlueInput och deras policy att bara tillåta installation på 3 enheter. Jag som rootat och lagt in lite olika ROM får nya nummer på min enhet i deras app och då känns den inte igen då jag skall lägga in BlueInput igen. Nu är det så dags för min tredje och sista gång och jag gissar att lägger jag in det nu på min ICS 4.03 ROM från TeamEos så är det sen kört och mitt inköp av BlueInput är förbrukat då jag flashar in en ny ROM vilket jag förstås kommer att göra inom kort då det hela tiden kommer nya ICS släpp ett tag nu.

Jag kommer inte att köpa BlueInput en gång till om det är så att man får en ny enhetskod varje gång man flashar, BlueInput tolkar det som att jag köpt en ny enhet/lägger in det på en ny enhet varje gång.

Här är en tråd om eländet på deras forum:
    http://www.teksoftco.com/forum/viewtopic.php?f=30&t=3322&p=7632&hilit=greedy#p7632

Last edited: 30 jan 2012
  5. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Fungerar RF(radio) trådlösa tangentbord på xoomen?

6. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det borde gå bra tycker jag med USB adaptern. Jag kan testa ikväll om jag bara kommer ihåg det. Jag har ett Kjell tangentbord och mus, Plexgear tror jag det hette som jag kan prova. Vanliga USB tangentbord och mus fungerar det har jag provat med adaptern tidigare.

Sent from my MZ601 using Tapatalk

7. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Skulle uppskatta om du kunde göra det :) vill gärna veta det då jag har en helt ny trådlös tangentbord+mus (RF) från logitech.

8. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

9. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

10. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Köpte den från Ebay för någon tia med frakt. Kabel och adaptrar m.m. som kostar flera hundra härhemma finns oftast för någon eller ett par tior på Ebay med frakt. HDMI kabel till Xoom köpte jag för under femtiolappen och vanlig HDMI på 3m gav jag 17 kr för häromdagen med frakt.

11. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jo självfallet köper man kablar och dylikt från Ebay, inte är man så dum och köper de härifrån för det dubbla/trippla priset. Kan du länka till den OTG kabel som du köpte eller har säljaren slut på de?

12. niad

niad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

13. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Följer den kabeln med erbjudandet från telia?

14. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Motorola original OTG-kabel medföljer telias kampanj ja

Dikkie gillar detta.
  15. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Testa gärna denna demo-app om den funkar som den ska med svenskt tangentbord till Xoom:en. Jag har inte root:at min Xoom då jag lovat resten av familjen att de skall få ha den i fred då jag har en ovana att lägga beslag på och mixtra med alla Androidenheter som kommer innanför dörren här hemma.

Jag har testat den på min Galaxy Tab 8.9 med Honeycomb 3.1 (officiell), 3.2 (inofficiell) samt med min egen CM9 port. På Galaxy Tab:en fungerar den bra med undantag för att Samsungs egen "Input method" ställer in sig som standard automagiskt när man connectar ett externt tangentbord och sedan sabbar genom att bl.a. göra så att ctrl och alt inte släpps igenom. Byter man dock till "Android Keyboard" så funkar det klockrent.

Testat med vanligt svenskt USB tangentbord via OTG adapter samt med ett Targus iPad/iPad2 blåtandstangentbord (nordiskt) (det som kjell.com säljer för 499:-).

Då Xoom:ens originalprogramvara har en inställning för olika tangentbordslayouter (dock inte svenskt) så misstänker jag att det finns risk att det inte fungerar på Xoom:en. Rapportera gärna hur det går och skulle det inte fungera så tror jag att jag vet vad som behövs göras för att de skall fungera.

https://market.android.com/details?id=com.apedroid.keymapswefindemo

Detta är en demoversion där mellanslag mappats till "S" för att man skall kunna verifiera att det fungerar innan man köper den riktiga versionen (kommer inom kort).

16. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Ska prova när jag får min Ipad tangentbord (logitech) så om jag inte installerar det programmet så kommer å,ä,ö inte fungera?

17. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Vad jag kan se så har Xoom:en stöd för ett antal olika layouter. Svensk layout är dock inte med i listan så app:en kommer troligen att behövas.

18. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Provade precis Blueinput men den fungerar inte med OTG-tangentbord...

19. kallt_kaffe

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Min app bör fungera på både Blåtand och USB (via OTG) (det gör den iaf på min Galaxy Tab 8.9).

Last edited: 6 feb 2012
  20. papinho

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Provade precis din app, den fungerade inte direkt när jag installera den, efter jag starta om xoomen så fungera den i 5 sekunder sen sluta tangentbordet fungera helt och hållet. Logitech desktop mk250. Ska prova igen efter jag gjort klart mina läxor (fan vad töntig det låter, man har växt upp och så har man läxor -.-)