Testa gärna denna demo-app om den funkar som den ska med svenskt tangentbord till Xoom:en. Jag har inte root:at min Xoom då jag lovat resten av familjen att de skall få ha den i fred då jag har en ovana att lägga beslag på och mixtra med alla Androidenheter som kommer innanför dörren här hemma.
Jag har testat den på min Galaxy Tab 8.9 med Honeycomb 3.1 (officiell), 3.2 (inofficiell) samt med
min egen CM9 port. På Galaxy Tab:en fungerar den bra med undantag för att Samsungs egen "Input method" ställer in sig som standard automagiskt när man connectar ett externt tangentbord och sedan sabbar genom att bl.a. göra så att ctrl och alt inte släpps igenom. Byter man dock till "Android Keyboard" så funkar det klockrent.
Testat med vanligt svenskt USB tangentbord via OTG adapter samt med ett Targus iPad/iPad2 blåtandstangentbord (nordiskt) (det som
kjell.com säljer för 499:-).
Då Xoom:ens originalprogramvara har en inställning för olika tangentbordslayouter (dock inte svenskt) så misstänker jag att det finns risk att det inte fungerar på Xoom:en. Rapportera gärna hur det går och skulle det inte fungera så tror jag att jag vet vad som behövs göras för att de skall fungera.
https://market.android.com/details?id=com.apedroid.keymapswefindemo
Detta är en demoversion där mellanslag mappats till "S" för att man skall kunna verifiera att det fungerar innan man köper den riktiga versionen (kommer inom kort).
Click to expand...