Jag har gjort en profil, genom att följa nedanstående, där namnet på den som ringer läses upp om jag har hörlurarna ikopplade.
Men, får jag namnet att läsas upp flera gånger? Nu sägs det bara en gång och det kan ibland vara svårt att hänga med och uppmärksamma namnet på en gång.
Profile: Musik, Sms (36)
Event: Received Text [ Type:Any Sender:* Content:* ]
State: Headset Plugged [ Type:Any ]
State: Variable Value [ Name:%SCREEN Op:Matches Value

ff ]
Enter: Anon (70)
A1: Wait [ MS:0 Seconds:2 Minutes:0 Hours:0 Days:0 ] If [ %SILENT ~ off ]
A2: If [ %MTRACK Is Set ]
A3: Media Control [ Cmd:Toggle Pause Simulate Media Button:On ]
A4: Say [ Text:Message from %SMSRN Engine:Voice:com.svox.pico:eng-GBR Stream:3 Pitch:5 Speed:5 Continue Task Immediately:Off ]
A5: Media Control [ Cmd:Toggle Pause Simulate Media Button:On ]
A6: Else
A7: Say [ Text:Message from %SMSRN Engine:Voice:com.svox.pico:eng-GBR Stream:3 Pitch:5 Speed:5 Continue Task Immediately:Off ]
A8: End If
Om du har skärmen på är det kanske onödigt att musiken pausas för att du ska få veta vem avsändaren är. Det ser du ju då. Därför kommer den här profilen bara att aktiveras om skärmen är avslagen, om hörlurarna är inkopplade och om du får ett sms.
A1: Tasken väntar i 2 sekunder på att sms-signalen ska spelas klart. Den väntar bara om ljudet är avslaget. Om ljudet inte är på, spelas ju ingen signal och då finns ingen anledning att vänta.
A2: Kollar om musik spelas.
A3: Om den gör det pausas musiken.
A4: Avsändarens namn eller telefonnummer läses upp i hörlurarna. Stream bör vara media så det blir samma volym som musiken.
A5: Musiken slås på igen.
A7: Om musik inte spelas läses avsändarens namn eller telefonnummer upp direkt.
Click to expand...