Tasker - "Jag vill ha hjälp-tråden"

Diskussion i 'Applikationer' startad av TpS, 10 nov 2010.

1. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Låter bekant, var det inte exakt 07* som jag skrev i mitt tidigare inlägg... :D
    Kul att det löste sig iaf...

2. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jo, det jag missade var att man BARA ska skriva 07* och inte $CNUM ~ 07*

Det intressanta är att SMS:et även skickas om jag avvisar ett samtal.

3. PolliSoft

PolliSoft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

När du trycker bort ett samtal så skickas ett meddelande (intent) om att du har ett missat samtal ut till Tasker.
    Det svåra är att skilja dessa fall åt. Jag vill ha det precis tvärtom och har löst det enligt följande:
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=500273&postcount=240
    Jag är inte säker på om du kan göra skillnad på dem i ditt läge. Säg gärna till hur du kommer runt det om du lyckas.

4. Gatamaran

Gatamaran Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En fråga:

Jag håller på att bli smått galen på två profiler som kolliderar, och troligtvis har jag snärjt in min hjärna i nånting som den inte lyckas lösa på ett enkelt sätt.

Såhär är det: Jag har en profil som heter "Natt", där telefonen ställer sig på vibration och stänger av alla strömslukare (BT, GPS, WIFI osv.). Denna går mellan kl. 19-07 varje dygn.

Nästa profil är "Jobb" som styrs av just det ordet om jag matat in det i kalendern, det vill säga den ska hålla telefonen hörbar under tiden jag är på jobbet.

Problemet är att jag jobbar väldigt oregelbundna tider och för det mesta senare än till 19. Så fort klockan blir 19 kolliderar dessa två profiler och hur jag än pillar och prioriterar så lägger sig Natt som överordnad, det vill säga telefonen går in i "Nattläge" fast jag är kvar på jobbet. Jag vill att pågående profil ska fortsätta att tuffa på tills kalenderposten är avslutad, sen kan "Natt" få ta vid.

Hur gör jag? Jag har trott att jag lyckats många gånger, men nej...telefonen blir tyst.

5. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Skapa en variabel som heter %JOBB och sätt den till 1 så länge jobb-profilen är aktiv. Sen lägger du till en context att %JOBB måste vara 0 för att natt ska aktiveras.

Det borde lösa ditt problem. :)

Gatamaran gillar detta.
  6. HockeyPowwa

HockeyPowwa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har testat detdär, men utan resultat. har gjort precis samma saker som du skrev på min Desire, men inget händer :/ hjälp någon?

BTW tråden borde flyttas till "Applikationer" Istället för SE X10 Mini... nån mod elr admin som kan fixa det? :)

7. KeWm

KeWm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!
    Skulle behöva lite hjälp. Har precis köpt Tasker men får det inte att fungera som jag vill...

Jag vill att Wifi ska stängas kl 00.00 och starta igen kl 06.45

Hur ska jag få det till att fungera ?

8. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Du skapar en ny pofil med context: time 00.00-06.45.
    Du skapar ett event som sätter Wifi: Off

När tiden går ut så återställs det tillstånd du hade innan, vill du säkra att den ska sättas igång så gör den en exit task som sätter wifi: on.

I din andra tråd så efterfrågade du nedladdningsbara profiler/guider och det hittar du här: http://tasker.wikidot.com/profile-index

KeWm gillar detta.
  9. Gatamaran

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar perfekt (när contexten väl hamnade på rätt plats) :)

10. Ontrose

Ontrose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tjena tänkte kolla med er om ni tror att man kan lösa mitt problem med en task

"Har en MW600 men när den är på så ringer det bara i lurarna ingen signal ur telefonens högtalare det är riktigt störigt då man sitter i bilen och inte har lurarna i öronen, någon som vet vad man kan göra eller om det finns nån "app" som kan fixa ut ringsignalen i telefonens högtalare oxå?

Har en mini-pro med CM6 3.6 inlaggd."

mvh O

11. Ghazkul

Ghazkul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Du kan ju använda location som en del av jobb profilen, på så vis slipper du kollisioner. Sen om du alltid laddar din mobil under natten så ha de som en extra context, 19-07 + recharing = natt läge.

Personligen så har jag som så att min telefon stänger av notifications ljudet när jag kör igång alarm programmet. Så när jag går och lägger mig så kör jag bara igång Alarm programmet manuellt och då är telefonen i natt läge. Sen har jag en annan profil, om det är efter midnatt men inte efter 0700 och telefonen är i recharge mode (jag laddar alltid min telefon under natten) så kör igång alarm programmet, vilket i sin tur kickar igång natt läget :). På så vis så gör det inget om jag glömde köra igång Alarm programmet, den sätter sig själv i natt läge så jag slipper bli väckt av t.ex. forum posts som händer vid midnatt.

Den så har jag en location context som modifierar ljudet när jag är på jobb. Jag sitter I öppet landskap så jag ställer alltid ner ljudet till minimum.

Last edited: 11 apr 2011
  12. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tråd flyttad till Applikationer för att nå ut till fler användare.

Till er som är nya: Välkomna!

Sent from my X8 using Tapatalk

swanden, Hampa_D, Spooky och 1 annan gillar detta.
  13. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Jag har sneglat lite på tasker men har ännu inte bestämt mig för om jag ska köpa den eller inte.. Kan man typ ställa in så att Data aktiveras när jag startar upp t.ex spotify
    och inaktiveras när jag avslutar programet ? Typ att data endast är aktivt då när jag har program igång som kräver det ? Kanske finns någon energi snål profil som standard i appen ?

14. Spooky

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Japp, detta går alldeles utmärkt! :cool:

När du sedan avslutar spotify så återgår mobilen till hur det var innan du startade Spotify. Du kan även få mobilen att göra andra saker när du startar programmet och/eller när du avslutar det samma.

Möjligheterna är oändliga......

Ang spara på batteri så kan du göra mycket. Läs i den lååånga tråden här så får du massor av tips.

15. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Jag försökte sätta upp en profil att när jag körde spotify så skulle den byta governor, det verkade dock bara vara så att Tasker räknar det som att programmet körs när det kör i "foreground" (framgrunden kan man väl knappast säga, vad heter det på svenska?) men när jag minimerade spotify så gick den ur profilen. Jag löste detta att koppla profilen till om mitt headset var anslutet eller inte, men det kanske går att lösa ändå?

16. Gatamaran

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har redan pulat en del med location, men tycker inte att det funkar tillfredsställande. Jag bor ute i obygden med endast en mast inom räckhåll och för att få en korrekt position lirar det bara med gps (wifi har jag inte hemma). Så åker jag från jobbet med mobilen i fickan och låter den vara där tills jag är inne i huset tror den fortfarande att jag är på jobbet, eller i bästa fall på location "here be dragons" :) intressant med de villkor du radar upp dock, det ger om inte annat mer inspiration att skapa tvingande omständigheter.

17. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Mitt tips är positionering via "Wifi near", både strömsnålt och exakt! :)

18. Ghazkul

Ghazkul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det är bara att ladda ner tasker direkt från tillverkarens hemsida så får du 7 dagar trial!!

http://tasker.dinglisch.net/download.html

19. Gatamaran

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo fast mina få grannar är lika trådbundna som jag, det finns inte en tillstymmelse till nätverk där jag bor, bara spindlarnas :).

20. Spooky

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Hej.
    Går det att få ut info om ett event man skapat, t.ex. så man lätt kan klistra in info här. Som det är nu så beskriver jag varje inställning med egna ord = risk för missförstånd.