Jag har en två profiler som jag aktiverar när jag kör bil. Den ena läser upp namnet på den som ringer och den andra namnet på den som smsar. För att kunna höra namnet på den som ringer måste jag stänga av ringsignalen på något vis. Dock funkar inte Silence Ringer på min telefon (tror det är denna action man ska använda) så därför har jag löst det genom att dra ned ringsignalsvolymen till 0 efter att telefonen har fått ringa i två sekunder. Efter det läses namnet upp och det är här stream kommer in i bilden. I din Say-action kan du välja stream, d.v.s. genom vad ljudet ska spelas. Ska Tasker spela upp ljudet i form av en ringsignal, notifikationsljud, medialjud eller något annat. Jag har Call, System, Ringer, Media, Alarm och Notification tillgängliga.
Eftersom jag drog ned ringsignalsvolymen till 0 är Ringer självklart ett dåligt val

Dock kan jag ju välja någon av de andra istället. Jag brukar föredra Media, men i ditt fall funkar det nog inte eftersom radion bör vara media. Jag antar att du vill att namnet ska läsas upp i hörlurarna? I så fall skulle jag nog prova med Call. Jag tror att Tasker spelar upp ljudet i form av ett samtal, vilket bör vara genom hörlurarna eller högtalaren som man normalt håller mot örat när man pratar utan hörlurar.
Jag förslår att du löser det så här:
1. Wait 2 sec
2. Variable Set %mvol to %VOLM
3. Media Volume = 0
4. Say "Text from %CNAME" (Stream = Call)
5. Media Volume = %mvol
Det som händer är alltså att telefonen låter notifikationsljudet spelas upp (ca 2 sec) och därefter ger vi variabeln %mvol ett värde. %VOLM är en variabel som finns inbyggt i Tasker och innehåller mediavolymens volym eller vad man nu ska säga

Efter det stänger vi av mediavolymen och låter telefonen läsa upp avsändarens namn genom streamen Call varpå vi återställer mediavolymen till det den var tidigare.
Förhoppningsvis funkar det

Click to expand...