Detta verkar vara ett problem. Jag vet inte vad det beror på. Kanske är det en bugg i Tasker? Kontakta utvecklaren och hoppas på en lösning. Många verkar ha problem med det.
Troligen beror det på att det finns några master som telefonen bara får kontakt med väldigt sällan när du är hemma. Om du märker att något inte är som det ska kan du trycka på din Cell near-context och sedan på förstoringsglaset ovanför "Cell towers". Där dyker de master telefonen senast hade kontakt med upp. De med gröna bockar finns redan i din context och de med röda kryss gör inte det. Om du hittar ett rött kryss mellan två gröna bockar är det med största sannolikhet det jag skrivit om ovan som är problemet
Det finns en app som heter
FolderSync som har ett Tasker-plugin. Om det funkar med imageshackdroid vet jag inte men det ska enligt beskrivningen på Play fungera med bl.a. Dropbox. Hur pluginet funkar har jag ingen aning om då jag inte provat det själv.
Själv kör jag med Dropbox Camera Upload. Alla mina screenshots och foton laddas då automatiskt upp till Dropbox där jag sedan kan lägga in det jag vill i mappen Public för att sedan kopiera länken.
Har du kollat att du har en Take Call-action där någonstans? Den funkade inte på min förra telefonen så det verkar som att det kanske inte funkar på alla telefoner.
Context: Cell Near (eller någon annan liknande)
Task: Wifi on.
Exit task: Wifi off
Exit task behövs egentligen inte eftersom Tasker ska återställa inställningarna själv, men jag brukar använda dem ibland bara för att vara säker på att få som jag vill
Eller hur menar du? Vad är det som inte fungerar? Och vad är det för problem med CWM?
Edit: mystiskt datum för Tasker i notifikationsfältet...?
Click to expand...