Tasker - "Jag vill ha hjälp-tråden"

Diskussion i 'Applikationer' startad av TpS, 10 nov 2010.

1. Skoog8

Skoog8 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Alarm clock triggern vill inte fungera :( fungerar utmärkt när jag byter ut den mot någonting annat iallafall

Last edited: 3 okt 2012
  2. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Hm. Bara för att försöka isolera felet ytterligare så du inte missat något så har jag gjort min trigger på det här viset:

New profile -> Event -> Date/Time -> Alarm clock -> tryck ok utan att justera ngt. Testade att skapa en ny profil med remotestickkoppling på det viset och det fungerade, när larmet gick så släcktes lampan.

Använder du standardklockan eller en alarmklocksapp?

Last edited: 3 okt 2012
  3. Skoog8

Skoog8 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gjorde om triggern och då fungerade det helt plötsligt, tack för all hjälp :)

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Det kanske funkar om du sätter en global variabel till 1 innan telefonen startas om. Då kan du lägga till contexten State - Variable Value och välja isn't set på din profil. Alltså: Time 05.00 - 05.00 och Variable Value %HEJ isn't set

Sedan gör du en ny profil med State - Variable Value %HEJ is set och Event - On Boot eller vad det nu heter som contexts. Lägg till Wait 1 min och sedan Variable Clear %HEJ.

Tasker ger alltså en variabel ett värde innan telefonen startas om. Nästa gång telefonen startas bör inte samma profil bli aktiv igen eftersom variabeln har ett värde. Det borde däremot den andra profilen som i så fall tömmer variabeln efter en minuts väntan (för att telefonen inte ska startas om igen)

Jag har ingen aning om det funkar, men om du provar, var försiktig så du inte hamnar i någon typ av rebootloop

5. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Kan man få till det så att ljudet för tangentbordet sätts på under vissa tider? Låter rätt så omöjligt om man inte har stock, hittar inte ens något för drt

Skickat från min LT26i

6. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Alltså ljud när du skriver? Tror dessvärre det blir svårt. Jag har inte hittat någon action man skulle kunna använda. Annars kanske du kan lösa det med SL4A (eller vad det nu heter) eller javascript men där kan i alla fall inte jag hjälpa till :)

7. googleye

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    De va enkelt. Ljudet styrs av systemljud så jag la bara till det i min natt vibration task o lät det bara på hela tiden i SwiftKey :-)

Skickat från min LT26i

8. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Men stänger du inte av ljud i UI:et då?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

9. googleye

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Jo men tidigare var det helt avstängt så inget jag använder ändå, vilka ljud kommer genom där? Sms, ringsignal, alarm räcker för mig.

Skickat från min LT26i

10. pata88

pata88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har en s3 och har gjort 2 profiler där jag stänger av pattern lock när jag är kopplat till ett trådlöst nätverk och sen sätter på pattern lock när jag inte är kopplat till ett trådlöst nätverk. Jag använder security settings för att göra de. Problemet är att de funkar inte klokt, ibland fungerar de och ändrar då pattern lock till så jag vill ha de. Men oftast så stängs inte pattern lock av när jag kopplar upp mig mot ett trådlöst nätverk. Någon som vet om man kan göra nåt för få det att fungera bättre?

11. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har gått åt en hel dag åt att fippla med denna app! :)

Finns oanade möjligheter men några frågor har jag dock (fler lär dyka upp...)

1. Finns det nån möjlighet att lägg till fler ikoner i "built in icons"? Tänkte att jag skulle byta ikonen i notifikationsfältet när jag byter profil till t.ex ljudlös, laddar osv. där går det bara att använda de inbyggda vad jag förstår? Vill alltså undvika dubbla ikoner och lätt kunna se vilken profil som är aktuell.

2. Går det att ordna ordning i kaoset? Alla tasks och profiles ligger ju huller om buller och när man tänkt att ha lite ordning och döpa sina tasks så blir det ju en del...

12. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Keyguard off? Tror tyvärr att det där är ett vanligt problem :/ det är fler här på forumet som har problem med det där. Kontakta utvecklaren :)

Edit: inte keyguard off såg jag när jag läste ditt inlägg igen... Då är det kanske wifi near som spökar?

1. Jo, det ska det väl finnas? Får du inte upp en meny med bl.a. application icon och en massa andra saker? Du kan ladda ned ikonpaket från Play. Samma utvecklare som Tasker. Om du inte ser det kan det kanske bero på att du har Beginner Mode påslaget? Det kan slås av under Preferences.

2. Jo då, det ska gå :) Om du har Beginner Mode påslaget måste du slå av det. Då bör det dyka upp en pil längst upp på skärmen. Dra ned den så visar sig en massa flikar s.k. projekt. Där kan du sortera dina profiler och tasks som du vill

Eremiten gillar detta.
  13. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hmm, jo jag får upp det om jag väljer att ha en en ikon på något annat t.ex. en task eller ett meddelande i notifikationsfältet men inte just den som finns i notifikationsfältet för processen tasker, dvs den ikon som håller tasker igång. Som förstår måste man i princip ha en notification icon för att hålla programmet vaket. Gör man en profil med en task som ändrar den så kan jag bara välja bland ett antal inbyggda. Kanske finns nån work-around?

Har bockat ut beginner mode men får inte upp någon pil. Ska starta om telefonen och se om det hjälper, händer lite andra skumma saker också...

Tack för svar!

14. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jaha, jag trodde du ville visa ett eget notifikationsmeddelande. Då kan man välja en annan ikon. Annars är jag tveksam om det går :/

Ovanför Laddar Natt och mellan Task och Scene ser du en bil. Dra ned den så dyker raden längst upp fram :)

Eremiten gillar detta.
  15. pata88

pata88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Nja använder inte wifi near utan att jag stänger av pattern när jag är kopplat till nåt trådlöst nätverk o vice versa. Men som sagt funkar inte klokt..

16. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Alltså Wifi Conntected? Jag vet att det har varit problem med location-contexts och Keyguard. Men du använder ju Secure settings och ingen location-context?

Kan det vara så att wifi stängs av när telefonen sover?

17. Mr ros

Mr ros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Fråga, jag har ställt in att telefonen ska gå i Silentmode när Calender entry "möte" inträffar, men hur gör jag för att den ska stänga av Silentmode efter mötet slut (har start & sluttid inlagd i calendern)

18. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Lägg till deactivate silent mode som en exit task till profilen. Calendar entry känner av om det är en kalenderpost vid en aktuell tidpunkt så den vet när mötet börjar och slutar.

19. Mr ros

Mr ros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tack! Testa nu, behövde inte lägga till något, men det behövde gå en minut efter "möte" sluta så slog den till baks igen:-)

20. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon: