Det väcker inte reaktioner. Jag undrar bara varför du är så missnöjd med allt. Vart ifrån kommer bitterheten?
Min Atrix räcker i två dygn i normal användning. Idag har jag kört full synk hela tiden. Jag kopplade ur den klockan ~8:00 och har nu ~80% kvar. Det tycker jag är fullgott.
Om du vill ha en veckas batteritid så behöver du köpa en dumbphone och gå ifrån smartphones. Symbian, som inte finns längre, kanske klarade mer. Min 5800 (tror jag den hette) klarade väl iofs inte mer än 2-3 dagar på sin höjd och den var ju inte i närheten av min Atrix i funktionalitet.
Atrixen har dualcore. Om det nu skulle vart, som du verkar tro, så otroligt strömkrävande skulle det väl således ta slut snabbare än runt 2% per timme?
Det handlar inte om processorn. Det handlar istället om batteriets storlek, batteriets kvalitet och skärmens storlek samt skärmens upplösning. Ifall det är Tegra 2 eller vanlig Hummingbird spelar ju bevisligen inte så stor roll om man jämför min telefon mot alla andras. En HTC Desire tar slut på en dag. En N1:a likaså. Min X8 räcker minst två dagar. Min Atrix; 2%/timme.
Angående laddning går det ju ifrån vilken dator som helst. Ta med en micro USB! I annat fall; köp en dumbphone. Du kanske kan hitta någon gammal Symbian

Click to expand...