Tele 2 förbrukat datavolym!?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Galaxy, 18 december 2010.

?

Har du som Tele2-kund råkat ut för att din datakvot tagit slut orimligt snabbt?

  1. Ja

    86 röst(er)
    73,5%
  2. Nej

    31 röst(er)
    26,5%
  1. stelin

    stelin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    928
    Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello - Trippelsurf
    Telefon:
    Redmi Note
    Ring dom och häv ditt köp/uppgradering du har 14dagar dagar på dig att göra det
     
  2. zizou

    zizou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 november 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Där fick jag smset "Hej, du har förbrukat mer än 90% av din datavolym som ingår i ditt abonnemang. För att köpa till ytterligare 5 gb kontakta Kundserrvice. MVH Tele2." Min senaste faktura sammanställdes 2 dagar sen. Så på 2 dagar har jag alltså förbrukat 90% av min datavolym? Låter inte rimligt. Ska ta o kontakta dem på måndag. Så vitt jag vet ska mätaren ställas om så fort en faktura sammanställs.
     
  3. Kanbaravarajag

    Kanbaravarajag Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 januari 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Anledningen till att många råkat ut för detta under samma månad är (av den förklaring jag fick) att det är "efterdebiterad" datatrafik, alltså man har använt datan men att den kom lite senare. Tele2 har då i goodwill ordnat så att man kunde få extra kapacitet om det hade drabbat en själv.


    *EDIT: Hej! mitt första inlägg på Swedroid.
     
  4. hilta

    hilta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått SMSet igen, men den här gången körde jag 3g watch dog, 76 mb använt av surfpaketet, nu jävlar tele2, lät de gå första gången men nu jävlar.
     
  5. zabros

    zabros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 november 2010
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Snackade med en trevlig tjej på tele2 och sa till henne att jag endast surfat för 150 Mb av 1 gb och berättade att jag fått smset då så hon att jag inte ska oroa mig då det inte har upodaterats.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  6. hilta

    hilta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ringde tele2, tydligen så är brytdatumen inte från 1-30e(31a), utan från datumet man körde igång tjänsten, i mitt fall 15-15e.
     
  7. peak282

    peak282 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 januari 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    till mig sa dom att de var den 31:A för alla oavsätt
     
  8. karstensson

    karstensson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    alla har ju olika reset datum?, mitt är iaf 28:e varje måndag.
     
  9. hilta

    hilta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä inte riktigt så, glömde nämna i posten ovan att jag hade ett 200 mb paket, dom kan gå hur som helst med datumen, 1 gb och uppåt har 1-31.
     
  10. vic

    vic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 juni 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nää, jag har 1gb och när jag frågade när den nollställs pratade hon om på supporten om att det var olika för alla och berodde på vilket "fakturanummer" man hade...

    Fan, blir ju tokig på att de har sån fruktansvärt dålig koll på vad som gäller. Dessutom sa hon att "countern" på hemsidan inte stämmer överens med den faktiska förbrukningen för de flesta, utan att den nollställs alltid vid exakt månadsskifte vilket folks faktiska "surfpottar" inte (alltid) gör.... :mad:
     
  11. swedebear

    swedebear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 februari 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Nu var det här ett år sedan cirka men jag tror inte att de har gjort några ändringar så är det så (Enligt vad kundservicen sa då) att om man har Medium eller Large så är det kalendermånad som det gäller för avräkningen och om man har Small så följer den fakturan
     
  12. tizor

    tizor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 februari 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Intressant tråd, hittade in här nu när samma hänt mig.

    Har small, fick SMS-varning i lördags.

    Chattarna i kundservice hävdar att dom inte kan se min trafik förutom om man felanmäler det och han vill inte ta emot en felanmälan förrän fakturering skett.

    Som avslutning skrev jag att han borde nämnt att detta var ett förekommande problem och då avslutade han bara chatten.
     
  13. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 februari 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    What? Man kan ju själv utan problem gå in på Mitt Tele2 och se hur mycket av sitt datapaket man har förbrukat. Eller menar du din specifika trafik, dvs hur mycket du har laddat ner vid vissa tidpunkter, osv?

    Jag har hur som helst Kompis Surf Student (som inkluderar Medium, dvs 1 GB/mån), och min mätare rör sig i väldigt makligt tempo. Har visserligen bara haft abonnemanget i någon vecka, men mätaren är inte ens fylld till en femtedel (den står dock inte stilla). Verkar korrekt.
     
    Last edited: 18 februari 2011
  14. pappageek

    pappageek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 december 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    75
    Telefon:
    Google Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4a
    "Dock öppnas ett nytt tak varje månad den första (1:a). Med andra ord kommer kunden att få tillbaka hastigheten varje månad" enligt tele2
     
  15. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 oktober 2010
    Inlägg:
    1.869
    Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Bumpar denna för att jag har problem och är helt förvirrad.

    Har fått 2 sms inatt/imorse där det står att jag förbrukat över 90% av datatrafiken.


    Det abonnemang jag har är Tele2 Kompis Surf Student, där jag ska ha haft 1gb surf innan vad jag vet. Nu står det helt plötsligt 2GB på Mitt Tele2, och stapeln är jävligt nära 2GB där.

    Förstår dock inte, nollställdes datatrafiken den förste varje månad för mig, men nu verkar den inte nollställts alls? Det är åttonde idag, och kollar jag på mina fakturor så har jag alltid betalat dem den 27e-siste varje månad.

    Vafan är det som händer? Jag har aldrig varit uppe och nosat på 90% på 1GB ens, och nu har jag helt plötsligt 2GB och det är nästan slutkört.

    Vad ska man göra?
     
  16. Erknlssn

    Erknlssn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 april 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ring kundtjänst och hoppas att du kommer till en vettig person.
    Gör du inte det ringer du igen och hoppas lite till :P

    Låter kommunikatören osäker kan du be denne dubbelkolla med kollega (second line) för att få tydligt svar :)

    Tror de har öppet till 9-15 på helger
     
  17. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 oktober 2010
    Inlägg:
    1.869
    Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Då vare 2late nu : p tack för svaret :)
     
  18. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 oktober 2010
    Inlägg:
    1.869
    Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Bumpelibump. Har mailat och hon säger att jag hade förbrukat 1000mb den 8e, aldrig i livet säger jag. Tror inte ett dugg på att jag förbrukat mer än 1000mb efter en vecka som jag klarat mig långt under på i en månad tidigare.

    Vad tror ni? Jag krävde detaljer nu.
     
  19. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 juni 2010
    Inlägg:
    4.362
    Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    har du 3G watchdog? Den kör jag. Häromnatten drogs det 100MB av mina 200 på ett bräde, utan någon anledning. Kanske var HTC Sense som drog någon uppdatering. Skumt
     
  20. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 oktober 2010
    Inlägg:
    1.869
    Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    Nope, tog bort detta när det kändes säkert med min dataförbrukning, flög igenom flera månader utan att bli förbrukad men nu blev jag det efter 7(!!!!) dagar. Helskumt. Och dom har inga detaljer heller. Aldrig i livet att jag laddat ner mer än 100mb per dag via 3G. Finns fan inte en chans. Men nästa månad ska jag köra med dataräknaren och ge dom bevis = )