Tele 2 Maxi Unlimited, förlängning

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av llama, 28 oktober 2013.

1. Garcia

Garcia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ett visst antal Maxi Unlimited-kunder hos Tele2 har redan nu fått möjlighet att förlänga sina abonnemang i förtid. Som tidigare nämnts så är det ju i vanliga fall tre månader som gäller, är ett pilotprojekt inför kommande månader. Man behåller sitt tidigare Maxi men får en ny förhöjd månadsavgift precis som Ilama har skrivit.

Ska bli intressant och se vad som händer nu i december när de första kunderna kommer ha möjlighet att förlänga sitt abonnemang. Är ett nytt priskrig mellan Tele2 och Tre att vänta?

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Om någon ringer mig och ERBJUDER mig samma deal som sista 21 månaderna till ett högre pris så lär dom ha fått gå rätt många och bra utbildningar i retorik för att lyckas

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

osdpanthers gillar detta.
  3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Erbjudandet är alltså: du får behålla samma abonnemang - fast till ett högre pris om du binder upp dig på ytterligare 24 månader? Låter inte speciellt lockande egentligen.

Håller med wmb, det krävs nog en väldigt lång och bra utbildning för att kunna sälja det..

4. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Tre gör ju likadant som tele2 fast är 25kr dyrare

Om du tar tex en S4 med total som vi fick förra året landar kalaset på 499kr dvs 150kr mer. då är ju tele 2 billigare som bara lägger på 125kr.

Vågar man gå tillbaka till vanligt abonnemang när man sluppit bry sig om mängd och längd i snart 2 år ^^ .

förr när jag hade något tele2 för 89kr inkl 500mb surf vart jag aldrig över surf gräns trotts smartphone, kollade mitt 3 innan ochhar förbrukat 9gb denna månaden... på vad vet jag inte :P

5. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Skillnaden är väl att det pris du hänvisar till hos 3 inte framställs vara något speciellt för de kunder med kampanjabonnemanget. Vad jag kan förstå så ringer Tele2 upp kunder med Maxi Unlimited och erbjuder valfri mobil mot en förhöjd månadsavgift på 125kr. :)

6. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Det var väldigt billigt 2012 men det här är en hård bransch. Det man får fundera på är helt enkelt förbrukningen man har varje månad och försöka hitta nån trend. För mig är 349 kr utan mobil alldeles för dyr. Jag kör bara data i princip som jag skrivit många ggr. Gratis SMS gör att jag kör med en mening per sms. Skulle jag börja betala per sms så kommer jag att dra ned på det. Sen har Hallon 5GB fritt för 249 och det är en 100 kr mindre. Utan bindningstid.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

7. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Fick faktist ett sms av tre att jag kunde förlänga med iphone, sen när man ringde in så va de ju katastrof dyrt haha, fråga om jag kunde välja annan mobil typ lg g2 och det gick bra men för att få samma pris så va jag tvungen att minska surf med 9gb eller höja månadsavgiften med 50kr för 5gb surf eller 150kr för 10gb.

men som du skrev innan vill man behålla 3 total eller tele2 unlimited och ha ny mobil så blir det billigare att förlänga med upphöjd än att ta på delbetalning, dock tycker jag tele2´s låter mer lockande då de skriver att de är en förhöjd avgift som går tillbaka till 345 när 24mån gått än 3 som höjer till 499 tills du tecknar något annat.

8. darkshippo

Mottagna gillanden:
    1.210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Med Tre så behåller du priset 349 så länge du inte ändrar något.

Sent from my A1-810 using Tapatalk 4

9. CaptainC

Mottagna gillanden:
    2.319

MINA ENHETER

Jag vet, skrev lite otydlig. Menar om man vill förlänga med ny mobil.

10. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Tror knappast man förlorar något av att avvakta och snällt tacka nej till deras "attraktiva" erbjudanden. När sedan bindningstiden gått ut kan man säkerligen få mycket mer attraktiva erbjudanden från respektive operatörs berömda uppsägningsavdelningar :)

Kampanjen som var för knappt två år sedan var riktigt bra då, men mycket har hänt och det är visserligen fortfarande billigt i förhållande till vad man får, men inte så att man borde hoppa på det första erbjudande man får. Jag har en känsla av att kampanjerna inför och efter jul kommer bli rätt intensiva. Det är som någon sa en rätt stor och dessutom prismedveten kundstock som kommer att sukta efter nya liknande kampanjer, och det är i december som de allra flesta kan börja förlänga.

darkshippo gillar detta.
  11. darkshippo

Mottagna gillanden:
    1.210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    ^^; det är inte så att man tappar sitt abonnemang bara för man avvaktar. Själv är jag övertygad att det kommer bra erbjudanden.

12. tojjetok

tojjetok Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2.910
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    tror jag var på gränsen till de sista som kunde teckna maxi abb, jag tog det den 10april så ett tag kvar innan ev förlängning.

13. SirClayman

SirClayman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Imorgon (29/4) är det sista dagen för att uppgradera abonnemanget med ny telefon enligt inlägg deras facebook-sida "Det erbjudandet som du har fått gäller endast fram till den 29 april 2014".

Vad tror ni är det en bra deal eller ska man hoppas på en bättre deal framöver?

Har idag en Note2(3G) som jag börjar bli sugen på att byta ut till en Z2 (eller möjligtvis en S5), men det hade ju varit trevligt att hinna klämma på Z2 innan man bestämde sig.
    Har under perioden bara använt mig av ca 3GB i månaden dock så har barnen börjat använda surfplattan mera som då går på WiFi-hotspot från telefonen (i påsk gick det ca 1 GB/dag), så det kommer gå åt en del internet i sommmar, då det dessutom blir ett inköp av en surfplatta till (Z2-tablet)

14. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

Svårt att svara på - men kolla runt och se vad de andra operatörerna tar som ordinarie pris. Om det ligger nära kan det ju vara värt att vänta. Inte minst för att priset kanske sjunker på telefonen.

Om det inte är bråttom alltså.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

15. SirClayman

SirClayman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tackar, kikade lite på de olika operatörerna och det verkar ju onekligen som om att det inte är så dumt pris för att "uppgradera". Tre faller bort p.g.a. av dålig täckning på sommarstugan annars verkar de ju ha bäst priser just nu(?). Jämför jag med Telenor för hela bindningstiden skulle det bli 3120kr billigare med att hoppa på uppgraderingen.

10GB surf + Z2
    Tele2 (Förlänga unlimited)__= 499kr
    Tele2 (Volym 10GB)_______= 624kr (+3000)
    Telenor (Mobil Extra Large)_= 629kr (+3120)
    Tre (3 total 10GB)________= 528kr (+696)
    Telia___________________= 659kr (+3840)

Även när jag kollade på ett litet mindre abonnemang (6GB) hamnade jag runt 580kr hos de olika operatörerna, känns kanske inte så kul att betala mer för mindre.

Och ett nytt priskrig känns väl trots allt inte så troligt just nu, minnas att jag läste någonstans att det kostade på rätt mycket för tele2 med priskriget.

16. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

Det är i princip 3 och tele2 som har lägst priser generellt nu. Annars är det ofta höga priser som gäller hos Telenor och Telia.

Men tips: kolla Halebop! Det är ju Telias lågprisbolag. Du kan ju också kolla vad Comviq kan erbjuda.

Nu vet jag inte heller när du testade 3 sist - men om det var något år sedan kan du ju beställa ett kontantkort och testa. Händer mycket med täckningen hos alla operatörer just nu!

Skickas från min iPhone via Tapatalk