Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

1. lurman

lurman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar www.tele2.se för er? Jag får:

"Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."

Hur som helst. Är det någon som har någon mailadress till tele2? Jag har fått mail om att min one x har skickats. Jag har valt maxi-abb. Mitt gamla går ut nu den 14e. Men jag har ju inget micro-simkort. Och det lär ju inte tele2 leverera till mig om jag inte ber om det, eller hur? Alltså kommer jag inte kunna använda telefonen imorgon vilket är lite jobbigt.

Så jag antar att jag måste få tag i tele2 och be dom skicka ett nytt simkort snabbare än en skållad bäver!

Så här stod det i mitt mail:

Hej!
    Vi vill bara informera om att din beställning XXXXXXXX har skickats från vårt lager! En avi kommer inom kort tala om var och när du kan hämta ut den.

Förändringen av ditt abonnemang kommer att genomföras inom kort. Om du har beställt en telefon som kräver ett nytt SIM-kort kommer du att få mer information om detta i paketet.

2. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Till mig så dom att det skulle skickas med när jag frågade deras kundtjänst. Jag avbokade dock så vet inte med säkerhet att det stämmer.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Sidan funkar för mig,
    Leveransfrågor: [email protected]
    Supportärenden: [email protected] (svar inom 5 dagar)

Varför ringer du dom inte? Dom öppnar ju 7 imorgon. Du kan ju annars klippa till ditt simkort i väntan på ett nytt - om det inte skickas med ett i paketet.

4. Lilleskutt

Lilleskutt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Då har man lagt sin beställning via CDON på en HTC one X brungrå? Tele 2 eftersom den är obrandad, olåst och har best täckning. Vad spelar det för roll om man har upp till 10 eller upp till 32? Tror man kommer få ut max 10 vilket fall som helst. Men jag bara spekulerar...

5. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Har man inte fått någon leveransbekräftelse är det kört med telefon innan helgen? Tråkigt då jag sett att flera personer har fått sin skickad även fast de beställt vid ett senare datum än mig (21 mars, vit). Ändå sa tjejen hos Brightpoint att de skulle skicka den idag. :mad:

Jag kommer nog avboka imorgon och leta efter en affär istället.

6. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Skillnaden är att du inte kommer få ut maxhastigheten, men det är ju större chans att komma upp i 10 om du betalar för 32 än om du betalar för 10, right? Mobilen klarar 21 (marknadförs som 16).

Last edited: 3 apr 2012
  7. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som fått igång sitt nya simkort? Eller måste man själv logga in någonstans och regga det?

Han sa att han fixa allt i butik och att det bör aktiveras inom 1-2 timmar oftast.

Har nu haft i det nya simkortet sedan 17 tiden typ utan att nya simkortet hoppat igång.

Sista 2½ timmarna har även min gamla lur varit avstängd så inte det simkortet ligger och pollar i nätet. Men 03 inatt ska mitt maxi avtal komma igång enligt killen i butiken, så värsta fall får jag vänta tills imorgon att allt lirar via telefonen och inte bara sitta uppkopllad via mitt wifi ikväll.

8. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag är så lat, ringde tele2 och tyckte det verkade så meckigt att ångra/makulera/returnera telefonen som enligt brightpoint ligger packad och skall skickas imorgon. Får jag ingen bekräftelse på att de skickar telefonen imorgon (då har den enligt brightpoint legat packad i över 2 dagar) så måste jag nästan ta mig i kragen och gå igenom allt meck. Annars väntar jag.. orkar inte ens tänka på allt man måste göra.. flera h i telefon känns det som.

9. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Testa att starta om telefonen, det hjälpte för mig.

10. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gjort det 3 gånger nu.

Vilken operatör får du upp i listan ifall du väljer att välja egen operatör?

När jag försöker välja Auto på op så säger den att simmet inte tillåter det.

11. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Precis det sa min också tills jag startade om den och jag kunde då välja Sweden3G (Tele2). Du kan ju ev. testa att aktivera simkortet själv på deras hemsida. Annars får du nog vänta till imorgon och kontakta tele 2.

12. Lilleskutt

Lilleskutt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Utan att vara helt säker skulle jag nog våga chansa att det är lika stor chans att komma upp till 10 med båda.

13. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag pratar lite utifrån ming egna erfarenhet, eftersom 3s nät klarar upp till 32mbit/s är det större chans att komma upp i högre hastigheter än i ett nät som klarar upp till 16. Dock är den hastighet man får ut extremt individuell :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

14. tanecem

tanecem Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, jag lade ordern på en grå kvällen den 20:e mars, dagen efter fick jag ett ordernummer så när beställningen gick igenom vet jag inte.

Men jag ringde det där 031-nummret för leveransfrågor och väntade väl 15 min kanske (klockan 16:15).
    Fick prata med en trevlig dam som tog bort min order för den var inte packad och hon visste inte när det skulle komma in nya telefoner heller.

Så inga problem att makulera ordern om ni har ordernummret, imorgon ska jag ringa tele2 och se om det gått igenom. Då blir det en beställning från webbutiken igen men från mecenatsidan.

15. Fredde88

Fredde88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

ingen som ser mönstret?
    De gråa telefonerna har inte ens kommit in till brightpoint? Ingen har ju fått den som förhandsbokade?
    Det är bara vita som skickats ut som förhandsbokningar. Alla gråa gick istället till butikerna. så jävla piss så det inte finns!

16. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja nog känns det så alltid. Jag bokade ju "gråa" och fick den inte, inte ens en order hade lagts i systemet verkade det som. Idag gick tjejen till samma butik där jag lagt undan en vit, hennes hade dock processats och var på väg ut tydligen inom 1-2 dagar från brightpoint, så henne kunde de inte skapa en ny order på. Så hon fick gå hem tomhänt snopet nog.

Så det du säger kan kanske stämma. Eller så var det högre tryck på gråa och flera har fått dom fast inte skrivit här.

17. redstripe

redstripe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en beställning nu på både cdon och tele2, fast väntar till imorgon (4/4) innan jag avbokar någon. Men eftersom jag inte fick den idag så tror jag att jag avbokar från tele2.
    Kukar som ger ett datum när man beställer och sedan inte har telefoner att skicka.
    Men men, väntar hellre en nån vecka på att få en telefon med gratis skräplurar och displayskydd än att vänta på samma men utan något i utbyte för väntan. Men som sagt, avvaktar till imorgon med avbeställning på någon av dom,
    återkommer med info då jag hört från båda imorgon.

18. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har CDON den på lager eller? Dom har fan skärpt till sig och brukar skicka beställningar snabbt.

19. adsa

adsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

I deras tråd i forumet säger dom att HTC skickade till fel distributör och att det ledde till några extra dagars leveranstid. (de fick dom inte till lagret i tid, inte deras fel) Men om inget oväntat händer så kommer dom, packas och skickas vidare till kund imorgon/idag (onsdag) och borde då vara framme hos kund på torsdag om posten sköter sig.

Men blir lite orolig nu när någon skrev att man måste vänta en dag på avin om man beställt med abbonemang för avtalsbrev? Då kommer man ju ändå inte kunna hämta ut förns nästa vecka :(

20. BKJ

BKJ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått lurarna från cdon men mobilen verkar inte dyka upp, skulle skickas idag 16.00 men har inte fått nån bekräftelse, varken via sms eller på cdons mina sidor.
    Lurarna som följde med funka faktiskt riktigt bra i min mening.