Jag förstår verkligen inte hur ett företag kan vara så fullständigt utan taktkänsla som
Tele2 har varit i det här fallet. Min story är följande: Beställde en grå med maxi på hemsidan 21 mars. Har ringt brightpoint om besked varje dag sedan i måndags och dom kan som vanligt inte ge något som helst besked om någonting. Idag såg jag att en Elgiganten-butik i stan hade telefonen i lager så jag bokade den på hemsidan och knallade dit efter jobbet.
Säljaren på giganten kan inte teckna ett abb eftersom det redan ligger ett tecknat, han ringer
Tele2 men dom kan inte hjälpa honom, kunden måste själv avbeställa telefonen först. Anledningen till detta är att kunder "i min åldersgrupp" bara kan ha en kreditkoll från
tele2 per år, detta går inte att på något sätt gå runt. Även om abbet inte är tecknat så har jag en kreditkoll i systemet och då kan giganten inte teckna ett abb. Jag vet ju att brightpoint har stängt sin kundtjänst och inte kommer öppna den förrän på tisdag igen men jag gör en chansning och ringer
Tele2 så att dom kan åtminstone ta bort ordern ur sitt system och på något sätt lösa detta. Tjejen på kundtjänst lyckas få bort ordern ur sitt system och säger att nu "kanske" det funkar i butik men det kan vara så att jag får vänta ett dygn eftersom systemet uppdateras en gång om dygnet. Ridå.
Självklart går det inte att lösa på något sätt. Det jag hade kunnat göra är att skriva abbet på flickvännen och sen byta namn och nummer på det senare men det ska
tele2 ha 400:- för och det kan dom inte bjuda på och även om dom ville det så går det inte eftersom det inte går att göra noteringar i ordern enligt kundtjänst.
Imorgon ska jag alltså åka till giganten igen och KANSKE kunna hämta ut telefonen, annars får jag vänta till tisdag.
Detta är så löjligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Tele2 kan inte leverera en telefon som utlovat. Jag letar själv reda på en telefon men inte ens då kan Tele2 fungera ens det minsta. Hur lyckas man sköta det här så dåligt som Tele2 har gjort? Inte ens om man som företagare anstränger sig kan man agera såhär dåligt gentemot sina kunder.
Click to expand...