Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

1. Spritfisk

Spritfisk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var inget.

2. FTWTysken

FTWTysken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Verkar som om alla fått sina idag... utom jag :cry:

3. Varsa

Varsa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Och jag.
    Beställde min den 8 April. Snart en månad sen vafan! Beräknad leveranstid 1-2 v

4. tanecem

tanecem Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick bara en telefon :-(
    Hur kan man inte ha rutiner för att skicka ut microsim till kunderna?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

5. jesperjm

jesperjm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min blir en DOA. Stor skärmglipa, laddningsdioden lyser igenom på fler ställen, samt ett litet hack i ramen.

6. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Äckligt. Ni alla som beställde efter mig har fått era telefoner redan men jag har inte fått ett skit. Förra veckan (onsdag) fick jag mail "din telefon är inne på lager och skickas ut denna vecka". En veckas leveranstid? JO TJENA, äckliga j-a lögnare. Beställde från Tele2 den 3:e April, så sjukt besviken på allt som har med Tele2 att göra.

7. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Samma här, beställde 8e också. Fick även mailet för en vecka sedan där dom lovade att den skulle skickas senast den veckan. Nu ska det mycket till för att den ska skickas imorgon, och om det skulle ske får jag den blir ju allra tidigast nästa vecka (jag har inte hört något alls, inget mail, sms eller dylikt sen mailet förra veckan).

Jag är egentligen inte stressad över att inte ha telefonen, men Tele2s agerande är sjukt dåligt. Deras svar på fairshopping att studenter inte är värda ett skit, att kunder som kommer från andra operatörer prioriteras, men framförallt att dom ljuger oss rakt upp i ansiktet gång på gång.

Trovärdigheten för företaget faller som en sten, dom borde verkligen säga upp sitt avtal med lögnarna på brightpoint, och dessutom se över sina policies!

8. Spritfisk

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Meddelade du dem att du ville ha det? Det gjorde jag och jag fick mitt micro-SIM tillsammans med telefonen idag.

9. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Eftersom att det är ett krav för att använda telefonen bör det levereras tillsammans med den! Så vitt jag vet är det bara HOXen och Iphone4s som använder microsim i sverige, så det är långt ifrån en standard som företagen kan förvänta sig att vi som konsumenter redan har.

10. tanecem

tanecem Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade det varit första sändningen så hade jag kunnat förstå att man inte fick med ett nytt sim-kort.

Nu har telefonen funnits ett tag och det borde inte vara en nyhet att kunderna ringer in och beställer ett nytt sim.

Jag har ju beställt en telefon med abbonemang och hur ska jag kunna testa funktionen när den inte går att använda?

Då minskas ju doa-tiden ganska enormt för kunderna som inte får ett microsim om det tar 5 dagar för tele2 att skicka ett nytt.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

11. albinsson

albinsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Och jag väntar fortfarande på en ny då jag skickade in den första doa till dom 26 april.
    Ringde brightpoint(igen) idag eftersom dom i måndags i princip lovade att den skulle komma den här veckan.
    Nu påstod hon att dom var helt slut i lager och att det tar 1-2v till. Vad trött man blir...
    Enda positiva är väl "senare batch~? mindre barnsjukdomar"

Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

12. Spritfisk

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag håller absolut med om att det är sjukt dåligt av Tele2 att inte skicka med micro-SIM. Men man vet ju aldrig hur de tänker... Därför helgarderade jag med att säga att jag ville ha ett micro-SIM när jag ringde och beställde luren. Samtidigt tycker jag inte att man borde behöva säga till om en sån sak.

13. phiskey

phiskey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde min 3e April och idag fick jag brev från posten om att jag kan hämta ut den! Äntligen :D

EDIT: Har hämtat den nu och den levererades med Micro Sim! :D

Last edited: 4 maj 2012
  14. vrok

vrok Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde min 6/4 från Tele2s webbutik. Fick nu äntligen, efter många besvikna samtal till Brightpoint, mail om att den idag har skickats, så den dyker väl upp måndag/tisdag. Ringde upp dom för att få reda på kollinummer då det inte stod i mailet men så sa personen i luren att det får dom tydligen inte lämna ut. Haha. Sånt jävla skämt till kundservice...

15. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Fick samma mail som du vrok, beställde 8/4 via mecenat, och den skickades idag (enligt mail från tele2/brightpoint). Den bör vara här måndag, eller senast tisdag :D.

16. almost-famous

almost-famous Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Ska bli intressant o se när jag får den. Beställde 11/4 23.57 via mercenat. :P

Skickat från min MZ601 via Tapatalk 2

17. Pit boss

Pit boss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag hoppas att du med mig skojar,
    när jag ringde så skulle turn around tiden ligga på 1 ½ v efter att dom mottagit telefonen, jag skickade in min den 25/4 den borde alltså komma under nästa vecka vilket jag nu kan utgå från att den inte gör.

Oavsett så kommer jag nog DOA telefoner tills det landar en schysst enhet,
    SGS III var trots den digra specen designad av en blind, maken till fulare telefon får man nog leta efter, synd för jag gillade Samsung och min SGS.

Mvh

18. anderssoncarina

anderssoncarina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Gick in på tele2.se för att kolla vad leveranstiden visar (den man kan se på översiktssidan med alla telefoner), och nu står det 1-2 veckor både för den grå och för den vita (jämfört med 6-8 resp 4-6 som det stod när erbjudandet just tagit slut). Det betyder förhoppningsvis att de är mer säkra nu på när de verkligen kommer att få hem telefonerna, och det har ju faktiskt börjat ramla in en del telefoner till folk nu.

19. albinsson

albinsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag skojar inte. Däremot kanske kundtjänst skojar. Det har väl hänt att dom levererat felaktiga budskap tidigare. Vi håller väl tummarna.
    Jag skulle gärna bytt till en s3 eftersom jag är sugen på glonass och har bara läst problem med hoxens gps... Men det är väl långsökt att tele2 låter en byta modell...

Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

20. reggy

reggy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    har läst någonstans att man inte kan göra det men om jag har fel så är det någon som säkert kommet rätta mig.