Tele2 +46

Diskussion i 'Applikationer' startad av kruso, 1 jun 2012.

1. Kramer

Kramer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Riktigt grym lösning! Detta är efterlängtat. Stor eloge till Tele2 för detta initiativ.

Nästa steg blir väl humanare 3g/4g-surf kostnader utomlands? ;)

2. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    De har börjat med datapaket man kan köpa. 45 kr för 20 mb, 94 kr för 50 mb om jag inte minns fel.

3. Tele2Anders

Tele2Anders Infant Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för feedback. Ja det stämmer att tjänsten ännu inte hanterar brandväggar på bästa sätt. Som du skriver så ibland går det inte att sätta upp samtal alls och ibland går det att sätta upp samtal men ingen media (själva samtalet) kommer igenom. Målsättningen är att få detta fixat men tills så är fallet så borde vi få in ett bättre felmeddelande i appen, kanske kombinerat med felrapport.

Framtida versioner kommer löpande, men bra fixar på ovanstående problem kommer få vänta tills efter sommaren.

Kommer du på något mer så hör av dig igen. Alla kommentarer/ideer åker upp på "att göra" listan för tillfället, sedan är det prioriteringar som avgör vad vi kan få fixat (och när...)

/A

4. adzievski

adzievski Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag är väldigt intresserad av Tele2 +46-appen ni håller på och utvecklar för Android, bra initiativ! Jag har lyckats installera och aktivera appen på min Samsung Galaxy Nexus men det vill inte fungera. Jag är ansluten till WiFi med internetåtkomst men när jag provar "Testsamtal" hörs ingenting och jag har bara två staplar mottagning i appen och de är röda. Jag provade även att ringa röstbrevlådan via appen men med samma resultat, "Använd i Sverige" är aktiverat om det spelar någon roll. Min tanke är att min router kanske blockerar porten ni använder för tjänsten eller att all trafik till den porten utifrån dirigeras till någon annan dator i mitt nätverk så jag undrar vilken/vilka portar använder ni för tjänsten? Kan det vara något annat jag har missat? Jag vill verkligen att det ska fungera då jag kommer vistas utomlands mycket i framtiden.

5. Tele2Anders

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

sorry för sent svar.

Ja, det låter som appen har problem med din brandvägg/router. Prova öppna port 5060 för SIP och 20000 för RTP. Eller så provar du bara från ngn annan WiFi zon. Appen i nuvarande version har problem med brandväggar och vi hoppas ha förbättringar på plats efter sommaren.

/A

6. anteus

anteus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fixa gärna så att man kan tanka den från Google Play med en Galaxy Nexus med Android 4.1. Det går nämligen inte just nu utan fick sideloada den

7. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Upptäckte den här appen för några dagar sedan, men har inte lyckats aktivera den. Varje försök jag gjort får jag "Inställningsfel. Försök igen senare."
    Hade CM7 tidigare, men har återgått till Samsungs egna firmware (2.3.3) nu. Någon som har liknande problem, och kanske en förklaring/lösning?

8. Tele2Anders

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

ledsen att du inte fått igång den. Vi har tyvärr haft problem med aktiveringen de senaste dagarna, det kan vara det som har spökat. Får du felmeddelandet under aktiveringsprocessen (när du skriver in ditt mobilnummer) så är det förmodligen inte appen/klienten det är fel på, utan på vår sida.

Prova gärna en gång till och om det inte funkar så ring vår kundtjänst.

/Anders

9. HT3

HT3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gillar verkligen denna app och tycker det är ett stort steg i rätt riktning!

Har dock uppdaterat min Desire till Android 4.0.4 (Sandvold ICS) och nu vägrar appen att starta :-(

Någon annan som har haft liknande problem (när jag försöker starta blir skärmen svart och sedan återgår telefonen till hemskärmen, inget felmeddelande).

Ända appen som inte fungerar, men det är sjukt segt när jag ska till HongKong i 4 månader :-(

10. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Är appen fortfarande i beta-stadiet? Alltså det kommer inte vara någon kostnad på min faktura när man aktiverade den?

Ser lovande ut, ska testa detta i Oktober när jag drar utomlands

11. Tele2Anders

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

@ht3 & hackan: Appen ska funka på 4.0.x och 4.1 i senaste versionen men tyvärr finns det ibland devicespecifika buggar. Vår klientleverantör jobbar kontinuerligt med att fixa sådant och det kommer förbättringar i varje release.

@fredro: ja, det är fortfarande BETA och appen kostar ingenting. Samtalen kostar som ett vanligt samtal när du ringer från Sverige.

/A

antonholmstedt gillar detta.
  12. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Efter att ha försökt men fått samma fel kontaktade jag kundtjänst, där det efter ett längre samtal visade sig att min telefon inte fungerade med programvaran (eller tvärt om). Tyvärr tror jag inte det går att avhjälpa med ny release av appen, utan felet ligger i telefonens hård- eller mjukvara, så det kanske är dags att leta ny telefon.

13. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Tele2 Anders: Är det fortfarande beta och gratis att regga sig? Och räknas en aktivering för alltid? Tex om jag reggar mig inom beta tiden men sedan avinstallerar appen för att installera när jag åker utomlands, gäller samma registration?

Har ni som haft/har den installerat märkt något på batteritiden?

Edit: Har nu haft den installerat några dagar, utan att använda den, och inte haft någon märkbar påverkan på batteritiden

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Last edited: 3 nov 2012
  14. Skoog8

Skoog8 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det alltså gratis att ringa utomlands med appen om man har ett volym limited edition abbonemang?

15. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ja :-)
    Var i kontakt med deras kundservice innan jag åkte till Grekland nu i somras angående detta.
    Det är "gratis" (du betalar ju fortfarande 345kr) att ringa från utlandet till Sverige genom appen :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skoog8 gillar detta.
  16. Skoog8

Skoog8 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fan va bra :)

17. L-Å

L-Å Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S25 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch
    Testade från södra Tjeckien i helgen, det fungerade utmärkt.

18. Tele2Anders

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

@Festan: Jag det är fortfarande Beta och vi tar ingen extra avgift för att ladda ner/använda appen (samtal kostar ju som vanligt). Laddar du ner appen nu så kommer du aldrig behöva betala ngn engångsavgift i framtiden.

@skoog8: Alla samtal som görs med appen kostar som om du är i Sverige och ringer som vanligt med din telefon. Dvs, har du ett Volym Unlimited abbonemang så är samtal till andra svenska telefonnr "gratis". Har du gamla Snackis eller Kompis abbonemang så betalar du 19 eller 69 öre per minut etc.. Att ta emot samtal kostar aldrig någonting.

@Festan: Som du säger, batteritid på Android ska inte vara ngt större problem och vi har i stort sett inga klagomål på det. Är det ngn som upplever problem med batteritiden så får ni gärna höra av er!

19. raptor

raptor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Har ni tagit bort appen från google play??
    Eller är jag snurrig?

Edit: Det står att appen inte är kompatibel med samsung galaxy s2?
    Den har ju funkat med min S2 förut?

20. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej, testar att skriva här igen.
    Nu har jag testat igen på tre mobiler, min Galaxy S, en ZTE Blade, och vad jag tror är en Huawei Ideos X1 (lillebrors gamla). Samtliga säger inställningsfel när jag skriver in koden jag fått med SMS.

Är det någon som testat på liknande telefon? Jag börjar tro att fele iinte är på min sida.
    På onsdag åker jag utomlands, skulle vara trevligt att veta om jag ska pausa abonnemanget eller om det räcker med ny mobil köpt på plats.