Tele2 Fastpris kampanj, sjukare - med S2 lte osv

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av mackann, 8 mar 2012.

1. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Även om du inte behöver ny mobil så ska du ta en när du förlänger ditt Ab eftersom den mer eller mindre kommer gratis. Du kan då sälja den på blocket eller ge bort den i present ;) (jag skulle inte säga nej till 4000-5000kr bara för att jag inte behöver det)

2. metro

metro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tänkte sälja mobilen som jag får med Maxi abonnemanget. Vilken telefon skulle ni ta då? HTC One X?

3. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Den får du mest pengar av ja.

4. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag ringde in till tele2 för att beställa en one x och maxi abonnemang till tjejjen och funderade även på att skaffa en till mig själv. Men säljaren sa då att jag inte kunde få någon telefon då mitt nuvarande smart abonnemang går ut om 6 mån.

Orkade inte tjaffsa då jag inte var säker på om jag ville ha erbjudandet eftersom jag har räkningar på ~200:-/mån i nuläget. Men det kändes ju lite surt ändå att inte kunna bjuda på 6 månader till en som varit kund i typ 7 år.

Är det någon som fått teckna maxiabbonemang och telefon med binddningstid kvar?

5. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 334
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Du får ordna med dom så du betalar 3 månadsavgifter i förskott och därmed får 3 månader kvar och kan förlänga.

6. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur funkar det med abonnemanget när man beställer en HTC One X? Måste man börja betala "direkt" utan att ha fått telefonen?

7. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nej. Du börjar betala när du fått telefonen.

8. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Beställde GNote med Maxi hos tele hemsida, men ångrade och beställde från CDON istället. Då dom hade den på lager och tele 2, stod det 2-3 veckors leveranstid. Ringde in på tele 2, för avbryta beställningen, men dom hade skickat ut telefonen idag och tydligen var det inte 2-3 veckors leveranstid.

Fick som svar, att jag inte skall hämta ut telefonen och låta den gå i retur automatiskt. Så kommer den tas ut i deras boknings system (nåt sånt). Är det så det går till, när man avbryter en beställning hos Tele 2, mobil + nyteckning av abb.? Kommer man att få nån typ av bekräftelse, att jag har avbrutit beställningen och det brukar man väl få, när en avbeställning har gjorts.

Senast fick jag en överraskning, när hämtade ut ett paket och samtidigt fick 2. Det andra paketet var 1 års gammalt router, som jag avbeställde och aldrig returnerades tillbaka till Telia. Den stod inne hos mitt postombud i ett helt år!

9. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag ångrade mitt köp på tele2 förra veckan. Jag gick ner till ombudet och sa att jag ville returnera det. Betalade 96kr för att skicka det rekommenderat. (För att kunna spåra paketet).
    Tele2 skickar inte ut något om att de makulerat ordern. Jag ringde in idag och försäkra mig om att det var klart.

Det är viktigt att du får dem att notera i ordern att du vill ångra produkten. Det fanns tydligen annars en viss risk att telefonen gick ut igen annars.

10. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Fast det är väl nästan iPhone 4S, den har ju ett enormt andrahandsvärde. Folk betalar ju nästan fullpris på Tradera om den inte är uppackad. :)

11. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ja jag hade tagit en iPhone 4s 64gb om jag inte planerar att använda den själv

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

12. kandreas87

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack! Hur funkar det med portering? Har fått porteringsdatum 10April till Tele2, kommer porteringen att genomföras oavsett om man har fått telefonen eller har de koll på det?
    /Andreas

13. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vet inte hur det fungerar med portering. Men tror verkligen inte att porteringen görs när du inte ens fått abonnemanget. Tele2 har antagligen redan gjort en koll att ditt nummer går att plocka och gör därför porteringen någon dag efter att ditt abonnemang börjat gälla. dvs när du fått telefonen.

14. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Porteringen kommer att ske efter angivet datum och tid när porteringen sker. Brukar få SMS angående tid när porteringen sker och abbonemanget börjar gälla. Detta gäller, oavsett om man fått telefonen eller inte och det gamla abb. upphör direkt.
    Detta är vad som hände, när bytte från 3 till Telenor för mig och är väl likadant med alla operatörer.

15. kandreas87

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Okej, antog att det var det som gällde. Tur att man inte har en operatörslåst telefon...
    Dock känns det lite konstigt att dels gäller
    * Abonnemang börjar gälla när tele2 skickar ut telefon
    Och samtidigt så gäller;
    * Abonnemang fortsätter/börjar gälla när tele2 porterar telefonnumret
    Men, det är ju trots allt inte hela världen.. Skönt att veta hur räkningarna kommer att trilla in bara.. dubbelhyra, dubbeltelefon, det går bra nu :)

16. sl2wm

sl2wm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är man student får man första månaden gratis, men nån som har kommit på hur man beställer en Htc one X den med Maxi Student? Den finns inte på Mecenats hemsida vilket antagligen beror på att dom just börjat inkludera den i Maxi erbjudandet...

17. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Alla telefoner ingår ju inte med alla studentabonnang heller väl? När jag va inne på mecenat och inloggad fanns inte alla -dock var det nån månad sen

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

18. Danhill

Danhill Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Då slog man till på Tele 2 med en One X. Aldrig beställt en telefon utan att titta på den eller läsa tester om den, hoppas jag gjorde ett bra val :eek: har aldrig haft en HTC tidigare, har en Galaxy SII för tillfället. Planen var att vänta på Galaxy SIII, risken finns att detta erbjudandet tar slut ganska så snart och HTC One X verkar vara en kompetent telefon.

Blev Tele 2 pga av att 3 saknar GSM täckning och jag bor lite utanför. Sedan så är jag garanterad att Telefonen är olåst.

Annars lär man sig säker något nytt.

19. sl2wm

sl2wm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nej det verkar som att det saknas vissa. Dock ingår Iphone 4S och Samsung GII LTE så känns som att det beror mest på att erbjudandet inte blivit uppdaterat sen tele2 började inkludera One X i deras Maxi erbjudande tidigare i veckan.

20. metro

metro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Maila mecenat och klaga och be dem ta in den, tele2 kan inte göra något. Har pratat med tele2 angående detta. Om fler klagar på mecenat kanske dem styr upp det :)