Tele2 Fastpris kampanj, sjukare - med S2 lte osv

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av mackann, 8 mar 2012.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du tittar på den takt 3 byggde ut sitt nät från 2000 så kanske du ser att 3 har viljan och möjligheten för att bygga ut i väldig snabb takt. Från att ha 0 täckning, till att ha sveriges bästa 3G nät till skillnad från tex Telia och Tele2 som har mycket större kundbas och mer pengar att driva på deras utbygnad så satsar 3 väldigt mycket på det.

3 ska bara behöva uppgradera sina basstationer för att aktivera 4G och inte bygga nya på samma sätt som Net4Mobility - så vem som täcker mest tillslut blir fråga ;)

2. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ja viljan har nog alla operatörerna. Tre behövde inte lägga krut på den vältäckande gsm stationerna.

De stationerna med gsm som tele2 och telenor förfogar över uppgraderar de till 4g, så nej de behöver inte heller bygga helt nytt nät.
    Dock kommer de få väldigt bra täckning. 99% av befolkningen i slutet av året.

3. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vissa operatörer tror jag har mer vilja än andra, de mindre (Telenor och Tre) måste nog lägga mer krut än tex Telia för att få bättre täckning och därmed kunna locka fler under över hela landet.

Att de kommer få så bra täckning är att de måste täcka den stora delen då de köpte dom frekvenserna - oavsett operatör tror jag alla kommer täcka en stor del av Sverige inom kort. Frågan blir väl som nu egentligen, vilken operatör ger bäst hastighet i sitt nät?

4. Niklase

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ja de mindre bolagen måste antagligen jobba mera i uppförsbacke. Vet du vilket område i praktiken de köpte(net4mobility)?

Tror också alla operatörerna kommer få tillfredställande täckning i det långa loppet. Frågan är dock vilka som är mest lämpliga de kommande 1.5-2åren. För mig känns tele2 som säkrast kort på åtmindstonde 4g fronten.

5. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Är det fler än jag som skulle få abonemanget aktiverat idag? när sker detta isåfall, mitt simkort har fortfarande ingen kontakt/ingen täckning.

6. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    "Våren 2011 auktionerade PTS ut frekvenser i 800 MHZ-bandet som är lämpliga för snabbt mobilt bredband med god täckning. Telebolagen som tilldelades frekvenser var Tre, TeliaSonera och Net4Mobility (som ägs av Telenor och Tele2). PTS har ställt ett täckningskrav som innebär att Net4Mobility åtar sig att bygga ut bredband för 300 miljoner kronor i områden där inget annat telebolag kan erbjuda bredbandstjänster med en hastighet om 1 Mbit/s." LÄNK

Det var det jag menade i och med Net4Mobilitys krav så tror jag Telia och 3 kommer satsa på lite liknande för att sno tillsig lite kunder! :)

7. Niklase

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tele2 kommer rull ut 800 bandet i höst tydligen. På samtliga basstationer oavsett stad eller landsbygdd. Ett chip o ny mjukvara va allt som behövdes tydligen. 900 bandet är redan igång men ovanligt att enheter stöder den frekvensen.

8. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
  9. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Dom ska inte vara det, så nej.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

10. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Kan ju säga att du har blivit blåst på virusskyddet.:teeth:

11. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja precis, det är för att följa kravet från PTS. Hoppas att dom andra operatörerna kör på samma utbyggnads mål för att täcka lika stora delar av Sverige! :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

12. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Sista dagen imorgon för detta erbjudandet!

Sent from my GT-I9210 using Tapatalk 2

13. Red Beaver

Red Beaver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

I juni förra året hade jag haft Tele2 snackis i 2 år och min bindningstid tog slut, tele2 ringde då upp mej och frågade om jag ville fortsätta med snackis och jag sa ja.

Idag blev jag intresserad av detta Maxi erbjudande och gick in på tele2s hemsida och insåg då att jag har ca 1 år och 2 månader kvar på mitt tele2 Snackis för 49 kr i månaden + 59 kr med medium surf. Blev jäkligt irriterad då jag aldrig insåg att jag skulle få ny bindningstid då de ringde upp mej och fråga om jag ville fortsätta med Snackis.

Antar då att jag kommer få köpa loss mig för 49kr x 14 månader. De 59 kronorna i surf har jag väl inte bindningstid på?

Min fråga är då således om någon lyckats undvika denna avgift genom att argumentera om att de förlorar mer pengar genom att mista mig som kund än att ge mej maxi-abbonemanget utan att jag ska behöva köpa loss mig från Snackis?

14. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Dom 59kronorna har du 30 dagars uppsägningstid på, så det är ingen betydande summa på det sättet. Det blir 49kr*14mån+59kr som du betalar direkt.

Tror att du kan uppgradera ditt abonnemang till Maxi Unlimited om jag inte missminner mig - då får du dock ingen ny telefon. Osäker på det. Tror för den delen inte att du kan få bort avgiften för slutfakturan. Det 3 kan göra är att du köper ut den bindningstid som är kvar tills du kan förlänga, vet dock inte om Tele2 gör likadant.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

15. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag skulle ringt in och sagt det att ni aldrig kom överens om att binda upp dig i 24 månader till. Kommer du ihåg om ni gjorde något avtal?
    Annars blir det som personen över säger.

16. Red Beaver

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har faktiskt inget minne av det, men är rätt säker på att dom spelade in det, och då antar jag att han läste upp att jag skulle få ny bindningstid. Har antagligen godkänt det omedvetet tyvärr.

Har ett nytt problem: Försöker beställa med hjälp av mecenat studentrabatt och på Tele2s hemsida när jag trycker på "Slutför Beställning" så får jag upp ett meddelande om tekniskt fel. Vad gör jag fel? Är det för att jag e bunden till ett annat abbonemang med det numret jag nu vill ha till Maxi Unlimited? Vill helst inte ringa kundtjänst igen, ringde idag, satt en timma och väntade, blev kopplad till en som inte visste nånting, blev vidarekopplad och det skulle "endast ta runt 10 min" jovisst, efter ytterligare 30 minuter och med 123 platser kvar före mej i kön gav jag upp och la på. Jävla idioter på Tele2, hoppas innerligen att det är gratis att ringa deras kundtjänst.

Last edited: 10 apr 2012
  17. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om du försöker beställa ett abonnemang och samtidigt flytta över numret från ett bundet abonnemang till det nya så kommer du få ett tekniskt fel. Det du får göra då är att beställa abonnemanget med ett nytt nummer, därefter begära ett nummerbyte mellan abonnemangen. Kostar 99kr/abonnemang har jag för mig.

18. Red Beaver

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Snackis ska ju sägas upp, och numret ska användas på Maxi ultimate istället. Blir det 99 kr då eller 198 kr totalt?

Vet du om det kostar att göra detta om man ringer kundtjänsten istället? Och kan man samtidigt få studentrabatten då?

Last edited: 10 apr 2012
  19. Cupcakes

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du måste begära slutfaktura via kundtjänst först, då tas bindningstiden bort och du kan göra en vanlig förlängning. Då kostar det inget extra.

Kundtjänst kan lägga in studentrabatten eller ge dig samma deal, men det beror lite på vem du pratar med om dom går med på att gör det eller ej.

20. Red Beaver

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej, du verkar insatt, tack så mycket :) Hoppas man kommer fram till kundtjänsten imorgon då, hos nån som har lite innanför pannbenet. Är ju sista dagen imorgon