Tele2 Fastpris kampanj, sjukare - med S2 lte osv

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av mackann, 8 mar 2012.

1. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Är nästan 100% säker på detta men måste bara kolla att jag har rätt. Man kan använda 3g abbonemang i en 4g lur, eller hur?

2. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Nu var ju inte frågan om han kunde nyttja 4G. Utan om han kunde maxa sin telefons kapacitet

3. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag vet inte vad jag ska svara annars, kommer ge samma svar igen.
    4G kräver teknik som stödjer det. Har man en 3G telefon så använder du därför inte tekniken, vilket inte ger någon skillnad.

4. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

okej angående batteriet då? orginal extenden batt från från vanliga sgs2 till sgs2 lte? går det?

5. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Såna erbjudande brukar alltid återkomma senare. Samma med Telenor hade vid Jul och kör med samma nu. Fast 3 och Tele2 är ännu bättre bara.

6. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag skrev med en kille på mytrendyphone.se. Han säger att de aldrig kommer få in några tillbehör till SGS2 LTE

7. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag skrev med en kille på mytrendyphone.se. Han säger att de aldrig kommer få in några tillbehör till SGS2 LTE

8. exciter

exciter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Du kan bara använda orginal batteriet i en S2 LTE. finns inget större batteri att köpa som passar i telefonen. Vanliga S2an har en helt annan storlek.

9. AVR4000

AVR4000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag vill bara kommentera lite angående Galaxy S II LTE: förutom den uppenbara skillnaden i radiodel finns även en annan viktig skillnad: processorn. Istället för en Exynos sitter det en Snapdragon där.

Debatten har varit minst sagt hård huruvida detta är bra eller ej, koncensus verkar i.a.f råda över att Exynos är mer kraftfull och att grafikprestandan är högre.

En annan aspekt är XDA-stödet, Galaxy S II LTE är i praktiken en annan modell än S II (namnvalet är förvirrande) och därmed fungerar inte ROM, kernel m.m för S II i denna. Det har varit en del gnällande om det dåliga stödet för Skyrocket (snarlik denna version, dock andra LTE-frekvenser).

Därför skulle jag vilja säga såhär: fundera igenom saken innan ett köp. Mobilen är alltså inte en Galaxy S II i den bemärkelsen att allting som finns för standardmodellen även fungerar i denna. Är man intresserad av att flasha nya ROMar, ha högsta prestanda i spel m.m dyker frågetecknen upp.

Vill man ha LTE är svaret givet, däremot kan det vara värt att överväga övriga faktorer innan man köper produkten i tron att det "bara" är en Galaxy S II med annan radiodel.

10. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

fan alltså kan inte bestämma mig, vill ju sälja telen som jag får då jag väntar på en sgs3 frågar hur enkelt det blir att sälja en 4g telefon låst till tele2 är. Samtidigt väljer man inte 4g så är man låst till 3g i hela 2 år!

11. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Är nog tyvärr så på alla. Varit med om riktiga jävla idioter på supporten hos tele2.

12. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

hur enkelt tror ni det blir att sälja dessa tele2 låsta 4g mobiler? Måste vara till en tele2kund samt abb för 4g det minskar kunderna med sjukt mycket. fan vad irriterande

13. AVR4000

Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Telefon 2:
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag säger såhär: 4G LTE är intressant på alla sätt och vis, men det befinner sig i sin linda. För min del tycker jag inte att 3,5G (HSDPA/HSPA+) är något att vara missnöjd med, tvärtom så personligen väljer jag hellre intressant hårdvara (Galaxy Note t.ex) och inväntar fler LTE-modeller. Galaxy S III lär sannolikt finnas i LTE-utförande redan från början och där tycker jag det kan vara värt att invänta Exynos LTE för att komma undan problemet med inkompatibla modeller (Galaxy S II LTE, Galaxy S II Skyrocket vs S II, Galaxy Note i717 vs N7000 etc).

Efter att ha spenderat ungefär 10 månader med LTE (HTC Thunderbolt) är min uppfattning om det hela följande:

1. Tekniken har stor potential men de första modellerna drar rejält med batteri - första generationens LTE-radiodelar är riktigt hungriga på ström.
    2. Surfandet m.m går snabbt MEN 3,5G är faktiskt inte dåligt, det pinnar på bra det med.
    3. Antalet LTE-modeller är begränsat och de stödjer inte VoLTE (voice over LTE) - samt, vilket jag betraktar som värre: de saknar multibands-LTE. Man kan alltså glömma tanken på att ta med sig LTE-luren på resan och tänka tanken på att ploppa i ett lokalt SIM-kort och hoppas på LTE-hastighet.
    4. De LTE-modeller som finns är "tvingade" att köra Snapdragon vilket i sig innebär att de avviker från icke-LTE-versionerna. Detta reducerar utbudet av ROMar m.m rejält, samtidigt påverkas även officiella uppdateringar då det krävs en specialversion för LTE-modellen.

För min del ser jag inga problem i att köra 3,5G i.a.f tills 2013 och ta LTE-tåget igen när det finns VoLTE och multibandig radio så man kan köra LTE i olika länder.

En snabb titt på de frekvenser jag känner till visar att i.a.f 700, 800, 900 och 2600-banden vore intressant, då har man lyckats täcka in USA, UK/EU och Sverige, adderar man sedan VoLTE till mixen är världs-LTE-mobilen verklighet.

Lias08, candyraver, Androidas och 1 annan gillar detta.
  14. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

tack för ett jätte bra svar, men om jag skall vänta tills 2013 så har jag ju redan tecknat ett maxi avtal som jag är bunden till i 24 månader, för att bryta det måste jag väl betala alla fasta avgifter på resterande månader?

15. Dingus

Dingus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255

MINA ENHETER

Alltid bra med välformulerat perspektiv.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

16. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Bokade min SXS med KompisPott369:- först.. blev rätt glad när det gick fint att ändra till Maxi för 345:- :)
    Använder Wifi hemma, och har nästan lyckats komma upp i 1Gb surf på en månad tidigare, känns som 10Gb kommer räcka långt.

17. AVR4000

Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Telefon 2:
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag säger såhär: Tecknar du Maxi-abonnemanget nu är du naturligtvis bunden, dock finns ju möjligheten att sälja mobilen och köpa en ny olåst, kontant (rent av importera en lur för att få den billigare). Sedan är det bara att flytta över SIM-kortet. En LTE-lur av 2013 års modell skall rimligen fungera problemfritt med ett LTE-SIM från i år.

Personligen hade jag INTE köpt en Galaxy S II LTE utan antingen tagit en annan mobil och kört 3,5G tills det finns välutvecklade LTE-alternativ på marknaden.

I vissa fall erbjuder operatörerna tidig uppgradering, d.v.s tecknar du 24 månader kan du sedan förlänga redan efter ungefär 18-20 månader och således plocka ut en ny mobil igen mot ytterligare förlängning.

Oavsett vilket rekommenderar jag INTE 24-månader för en S II LTE, det är en förstagenerationsprodukt med allt vad det innebär. Tekniskt sätt är den ju redan akterseglad av de modeller som släpptes på MWC - det enda den har är ju egentligen en LTE-radio som främsta företräde. Iövrigt höjer den sig inte över mängden, en vanlig S IIa är då mer intressant.

18. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 149
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Problemet hos Tele2 är ju att utbudet av telefoner inte är det bästa. Kommande toppmodeller går inte och förboka och nyast idag är Xperia S och inte ens den är så het hårdvarumässigt.
    Där har 3's erbjudande en liten fördel med att det går och boka HTC One X.

19. hussseein

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

jag håller med dig på alla punkter problemet är ju bara att jag kommer vara låst i 3g abb tills 2014 :( det som är hela grejjen jag vill inte ha sgs2 lte, tar hellre sxs då jag redan sitter på en sgs2 men när sgs3 kommer med lte vill jag ju kunna använda den speeden och det kommer jag inte pga att låst upp mig på maxi 3g :( fy fan vad jag är kluven!

20. inact_0025

inact_0025 Guest

Så ska man skippa LTE:an och köpa t.ex en sony Xperia S istället+ Den verkar onekligen intressant..