Tele2, lite svajigt?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Dirk Diggler, 22 mar 2011.

1. Andreas

Andreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Bytte från 3 och gick över till Tele2 för att sänka månadskostnaden. Har nu skitdålig mottagning med Tele2 i Eriksberg i Uppsala. Tappar 3G/H hela tiden inne i lägenheten. Damn!

Vilken operatör ska man satsa på för att få vettig mottagning och hyfsat snabbt nät utan att det kostar skjortan?

2. Hjulspinn

Hjulspinn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag bytte från 3 till Tele2 för att 3 inte hade något GSM-nät. Jag tyckte 3 hade för många områden i Göteborg som de inte hade täckning på. Visserligen har inte Sweden3G täckning där heller men det finns GSM-täckning åtminstone.

Där jag vet att 3G ska fungera flyter det på riktigt bra, och jag har inte upplevt nätet som svajigt.

Detta gäller GBG samt Sälen, fler platser har jag inte hunnit med att besöka.

3. pjb

pjb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tycker att både datorn och androiden funkar bättre denna veckan med Tele2.
    Batteriförbrukningen i androiden verkar ha återgått till normala nivåer.
    3G o H likaså och G nu sällsynt. Dessutom funkar E till annat än bara TextTv, så...

4. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    På vissa ställen har jag ingen mottagning alls, sen rör jag mig 2-3 meter så får jag nästan full mottagning. Något skumt är det iallafall. Annars har det funkar klockrent för mig.

5. Xerfas

Xerfas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Bra att veta för alla.
    Under natten till den 22 maj (kl. 00:00-06:00) kommer alla svenska operatörer att ställa om
    sin GSM-utrustning för att kunna sända från en annan frekvens än de gjort tidigare. Detta
    frekvensbyte är en följd av att Post- och telestyrelsen beslutat att 2G-nätet (dvs GSM-nätet
    för taltrafik och SMS) ska kunna användas för telekommunikation på andra sätt än som är
    möjliga idag. I praktiken kommer det att innebära att Telenor, Telia, och Tele 2 delvis ”byter
    plats” med varandra i just det frekvensbandet (900 MHz).

Detta ska bara drabba de som har GSM täckning, vid det fåtal platser som saknar 3G täckning. Samtalskvalitén kommer att förbättras tack vare detta.

Om det skulle vara så att ni upplever en försämrad samtalskvalitet så är dessa av övergående karaktär, men självklart kan ni alltid kontakta er operatörs kundtjänst.

Natten till 19 och 20 april gjorde också vissa ändringar som har skapat viss störning i ett par nät. Detta för man har redan då minskat sitt frekvensutrymme.

holck gillar detta.
  6. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Jag hade problem tidigare med Tele2 att dem bytte mellan 3G och 2G. Jag gick in i inställningarna i telefonen och slog över till endast 3G. Efter det har jag aldrig haft några problem med täckningen.