Jag håller med dig! Jag är inte en officiell representant och förstår om det lätt kan uppfattas som att jag är här för att sälja in Tele2, vilket absolut inte är min tanke! Jag försöker alltid vara så ärlig jag kan, och informationen jag förmedlar om det rörliga priset är helt enkelt vad Tele2 faktiskt haft för tanke bakom att sluta ta in nya kunder på det rörliga priset.
Jag tycker att Tele2 är en bra operatör och jag tycker vi har ett bra erbjudande, men jag har i andra trådar också uttryckt att många andra operatörer också är jättebra, det beror helt på vilka behov man har som kund! Jag tycker att alla operatörers erbjudande är bra, och att det finns något för alla oavsett vad man är ute efter. Tele2 är inte alltid billigast eller bäst för just dig, men jag tycker att vårt erbjudande står starkt och särskiljer sig på ett bra sätt. Jag tror definitivt att konkurrensen och valbarheten på mobilmarknaden är och har varit jätteviktig för dess framväxt, och är faktiskt otroligt stolt över Tele2/Comviqs roll i det hela. Men återigen, så tycker jag att mobilmarknaden idag är bra då det verkligen finns något för alla. Är du utomlands mycket så är
Telenor möjligtvis det givna valet, vill man ha en billig telefon och bor i en storstad är
Tre kanske ett vettigt val. Efterfrågar man helhetslösningar med fast bredband, mobiltelefoni och TV så kanske man väljer Telia och ringer man mycket utomlands så passar t.ex. ett Comviq Amigos-kontaktkort utmärkt. Vill man ha mycket data, friheten utan bindningstid, ha både MBB och telefoni, tillgänlig kundtjänst (butik, chatt, mail, telefon, facebook) eller har många uppkopplade prylar så har Tele2 ett attraktivt erbjudande.
Jag är givetvis mottaglig för all feedback, och jag för alltid all värdefull sådan vidare. Precis som jag skrev så bör man också visa sitt misstycke genom att faktiskt byta operatör om någon annan erbjuder något man tycker är bättre, så att vi i sådana fall får den feedbacken på så vis också. Givetvis görs också långa övervägningar innan man beslutar om någonting som berör prisplanerna. I detta fallet har man konstaterat att det skulle bli bättre för många kunder på längre sikt genom att slopa de rörliga priserna. Givetvis är det också en fråga om ekonomisk lönsamhet, och att det blev svårt att ha bra dealer på telefoner som bygger på att man är kund när folk tog rörliga abonnemang bara för att sedan avsluta dem.
Click to expand...