Tele2-SGS Problem? Testa detta...

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Hostis, 23 sept 2010.

1. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ringde Tele2:s kundtjänst i lördags för att uppgradera mitt mobilsurf och passade på att fråga om de gjorde något med nätet då jag hört talas om detta. Tjejen i andra änden dementerade detta och sa att hon nyligen hade pratat med en av deras tekniker som hade sagt att felet helt låg hos Samsung och Apple. Hon verkade veta vad det handlade om, att bytet mellan G => 3G inte fungerade som det borde, men hävdade bestämt att det inte var något som pillades med från Tele2:s håll iaf.

Med andra ord kommer helt motsägelsefulla uppgifter från samma källa. SNAFU..... :mad:

2. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

mina problem med 3g bytet är till 98% över är nästan alltid inne på 3g.

men ska reklamera telefonen bryter fortfarande samtal.

3. Adi_1

Adi_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad har man som kund för rätt att reklamera produkten? Alt få en ny eller annan mobil av annat märke?
    Min mobil är ju inne för tredje gången och jag ska få en utbytesenhet??
    Vad innebär utbytesenhet?

Någon som vet vad man har för rättigheter?

4. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Som konsument har du rätt att lämna in telefonen för reparation om det är något fel på den. Reparatören har oxå rätt att först försöka avhjälpa felet. Skulle han inte klara av detta har du rätt att få byta ut produkten.

Så tror jag det funkar.

5. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag rör mig i Sthlm Nyköping och har jämt mer eller mindre 3G .

6. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

De försöker väll släta över det hela och skylla ifrån sig, man kan ju fråga sig varför ingen annan operatör haft problem med dessa telefonen och nu helt plötsligt fungerar det utan man gjort något med sin telefon :P

7. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Jag hade kontakt fram och tillbaka med Tele2 under ett par veckor, där det klart framgick att det var ett problem hos dom själva som dom visste om och jobbade på. Senare fick jag ett mail om att det skulle vara fixat genom en uppgradering av något script i 3G-hanteringen, eller något sånt? Man borde ha märkt skillnad inom ett par dagar skrev hon har jag för mig. Ja ja, i vilket fall så efter ett par dagar började allt fler och fler skriva här att det började fungera runt om i landet (jag inkluderad).
    Så, om hon då ljög och Tele2 inte hade någonting med det att göra....... Vilket sammanträffande!?! :-P
    Nu funkar det i alla fall, och det är ju det viktigaste tycker jag! God natt på er... snart i alla fall.

8. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hejsan!
    Vet inte om jag postar rätt men såg överskriften om Tele2 och chansar.
    Är jätteny på androidmobiler, har alltid haft Nokia innan men sen i fredags är jag ägare till en SGS :teeth:

Nu till mitt problem.
    I lördags började jag så smått kolla igenom mobilen och gick även ut på FB appen som följde med, inga problem alls, men idag när jag skulle gå ut igen så gick det inte och jag kan heller inte skicka sms längre...............
    Får bara meddelande: Ett nätverksfel, försök igen......eller: det finns ingen nätverksanslutning....men inget händer, vad kan ha gått tokigt?? Har startat om telefonen flera gånger och kollat överallt (tror jag)

Är tacksam för all hjälp!

Last edited: 11 okt 2010
  9. Adi_1

Adi_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem som jag hade, bryts dina samtal också?
    Lämna tillbaka den, klaga, gnäll. det är det enda som funkar.

10. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag kan inte ringa alls, testade och det kan inte kopplas fram så det måste ju vara fel på någon inställning hos Tele2? Ska ringa dom idag och hoppas det löser sig

11. Hostis

Hostis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Efter samtal idag med tele2 så kom vi överens att dom skulle lägga över 300 kr i pott på mitt abonemang.

Anledningen var att jag under denna tid som jag har haft surfpaket och SGS:en ihop så har jag i princip inte kunnat surfa. Och som plåtster på såren så fick jag pengar tillbaka.

Nu funkar det som det ska och har 3g konstant.

Det ni kan be dom kolla på är eran datatrafik och hur mycket ni har fått ner under dessa perioder ni haft problem. Så har ni iaf något och backa upp med.

12. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen

Högst troligt, har absolut inte några problem med min telefon alls, dock har T2 gjort några resets hos sig på min mobil några gånger förra vecka pga att jag inte alltid kommer upp på 3G nätet, men sedan detta är gjort så fungerar allt felfritt så gott som.

Jäkla underligt att det ska vara så olika.

13. CiaB

CiaB Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Pratade med en tjej på deras chatt idag och först sa hon att det berodde på telefonen men då sa jag att telefonen har inget att göra med att jag inte kan ringa, sms:a eller surfa och att det är något vajsing med inställningarna för att jag inte får någon kontakt alls med deras nätverk, allt funkade perfekt tills igår, då hände helt plötsligt något..........allt började funka och jag frågade då vad hon hade gjort men det fick jag aldrig något svar på.........knepigt, men i alla fall så funkar allt för min del nu, även 3G täckningen så jag är nöjd för stunden och hoppas det inte blir fler problem!