(Tele2) Skandal. Konkret lösning/förklaring på obefintlig 3G/Uppkoppling?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av ztargazer, 10 feb 2011.

1. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Det du säger stämmer ju, ingen operatör kan garantera inomhustäckning på en viss plats, oftast funkar det men inte alltid

2. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Kartan visar utomhustäckning. Så någon garanti för att det ska funka inne finns inte. Men har du provat att låsa nallen i 3G-läge på andra platser?

3. ztargazer

ztargazer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fungerar klockrent i stan. Jag bor i glesbygd och pendlar nästan 10mil om dagen så jag antar att mitt behov av bra täckning är ganska krävande. Vad gäller surf på 3g så leder ju onekligen 3 där, även enligt tele2 kundservice. Både inomhus och utomhus har jag sämre täckning o samtalskvalitet än med tre. I glesbygd.

4. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

sant, men i ztargazers fall så kan han använda reklamationsrätten eftersom produkten helt enkelt inte fungerar i hans fall.
    rakt tillbaka till leverantören.

5. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Javisst, det stämmer. Frågan är dock om man kan få igenom en sån grej, alltså att man garanterat har täckning på vissa specifika platser.

Det skulle ju kunna vara en enkel och ärlig rutin/tjänst från operatörernas sida att skicka med ett test-SIM-kort i samband med att man får bekräftelsen på beställningen, så att kunden kan testa täckningen under ångertiden.

Last edited: 16 feb 2011
  6. Andreas

Andreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem med Tele2 i stadsdelen Eriksberg i Uppsala. Skitdålig mottagning. Funkade bra med 3.

Uppdatering: har gjort felanmälan och har ett nummer. Ska tjata på dem i ett par veckor och om det inte blir bättre hoppar jag till en annan operatör.

Last edited: 4 apr 2011
  7. Andreas

Andreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Fick just detta SMS-meddelande från Tele2:

"Hej, det är tyvärr dålig täckning där du bor. Vi rekommenderar att du kontaktar oss för uppsägning om problemet är störande. Mvh Tele2 Teknisk SUpport"

Lol! :-D

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är ju schyst. Till mig säger telenor att de inte garanterar täckning (!!!) Utan jag får i princip skylla mig själv.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

9. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Ja, rent allmänt så anser jag att tele2 är schysstare, telenor / telia & 3 känns mer som de jävlas med mig i jämförelse.

10. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Körde genom delar av övre Skåne i somras, hade i princip inte täckning förrän jag kom till Halland med Tele2.

11. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tre tycker jag får oförtjänt dåligt rykte, men faktum är att de garanterar täckning på din folkbokförda adress, annars får du häva ditt köp. D.v.s. de garanterar inte täckning vid sommarstugan ute i skogen (vilket hade varit orimligt) men om du inte har täckning hemma så får du alltid häva köpet.