Tele2, Sverigs sämsta kundservice

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Cire, 9 apr 2012.

  1. tidsoptimist

    tidsoptimist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 3a XL
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier, Chromecast, Nvidia Shield mflr..
    Har beställt telefon + abonnemang 2 gånger hos tele2 och blivit lika besviken varje gång. Deras svarstid, som enligt hemsidan är runt 5 dagar, är som jag fick känna på senaste uppemot 3-4veckor (21 maj - 12 juni) och när jag väl fick svar så får jag bara svar på en av två frågor.
    Nästa mail ber om ursäkt för den långa svarstiden (12 juni - 30 juni) och säger att jag måste ringa till deras underbara telefonkö för att kunna använda min ångerrätt..
     
  2. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 394
    Mottagna gillanden:
    97

    MINA ENHETER

    på tal om ingenting.. det har hänt många gånger, både på tele2 och telia att dem bara lägger på en... efter över hundra minuters väntande... det är helt jävla löjligt att de som jobbar där tror de kan bara göra så.. så klart är det ingen som kollar upp dem direkt..
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    15 476
    Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tror tyvärr att det handlar om att de trycker fel eller kanske för att det ska se bättre ut i statistiken om hur många kunder de hjälpt(om det nu finns sån)..

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Försökte aktivera "mina sidor" för både ett företagsabbonemang och för en surfsticka som står på mig men används av päron.

    60 min i telefonkö.. Nejtack..

    Mailade dem..
    Det tog 4 veckor innan jag fick ett svar..
    Ett svar som var så dumt att klockorna stannar.

    Fick en sida jag skulle fylla i info. Jag är lite irriterad på att det skulle ta sådan tid.

    Efter ca 6 veckor kom ett svar:

    Men va i hela friden. Först får jag ett svar efter runt en månad.
    Fyller i en sida med kontaktuppgifter bland annat..
    Sen kommer det över en månad senare detta mail..

    Nej usch..

    Hos 3 är det max 5 min kö. Jag har varit kund sedan de öppnade sin första butik.
    Var där första dagen och blev kund. Tror de sade att jag var kund nummer 49.

    Aldrig varit problem.

    // A
     
  5. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  6. acr

    acr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Fast det gäller bara om man har Samsung Galaxy S2 LTE och ringer. Avaktiverar man 4G så försvinner problemet, sen står det ju dessutom att problemet inte finns kvar längre.