Om Chocksänkta datamängden/prishöjning
Det står inget om att behålla gamla priset för prenumeration på hemsidan utan bara de nya mer än fördubblade priserna per Gb.(200kr/10Gb mån, gamla 190kr/20Gb mån)
Det gamla priset för prenumeration lär antagligen enbart gälla de som redan har startat prenumerationen innan dessa nya priserna lades ut.
Och de höjer antagligen priset för dem med senare då det ju inte finns någon bindningstid på detta.
Dessutom kanske man bara vill fylla på vid behov om den inte används hela tiden det är ju det som är vitsen med kontantkort.
Nu har operatörerna försämrat så att hela iden med 4G bredband börjar te sig meningslös när man i praktiken inte kan använda det till annat än ren surf.
Denna router kommer nog bli liggande oanvänd med dessa priser, hade jag vetat att de skulle chockhöja så här hade jag inte köpt den.
Jag har ju ett gammalt 4G 100Gb abb hos en annan operatör så jag överlever väl då denna var tänkt som reservrouter och för att ta med på resa men tror de tappar kunder på detta.
Med gamla priset 20GB/190kr per månad hade jag faktiskt använt den men inte med nya priset 10Gb/200kr då blir det bara i extremfall jag använder den.
Last edited: 25 mars 2014