Fasen va besviken jag är på Tele2...
I mitten av oktober började min router strula. Fick en ny av dom som jag hämtade ut hos postnord ombud 21 oktober, dagen efter skickade jag den trasiga i retur med medföljande retursedel.
Jag fick ett returkvitto... Efter ca en vecka kollade jag på postnords hemsida kollinumret, det va levererat till Tele2s service partner som skulle ha den. (Någon som minns vad det företaget heter ?) Hur som haver, jag sparade inlämningskvittot tills igår 2024-11-27. Och vad fasen händer ? Idag 2024-11-28 på morgonen får jag ett kravbrev ifrån
Tele2 - Dom påstår att jag inte har skickat tillbaka den trasiga routern till dom. Och vill debitera mig 800kr.
Jag mår fasen dåligt av situationen... Inte för 800kr...
Men för att bli anklagad utav
Tele2 att inte ha skött mina åtagande när jag vet att jag har gjort rätt.
Att bli anklagad för att spara på en trasig router/koaxialmodem vafasen lixom...
Jag trodde aldrig att någon skulle kunna kränka mig, men detta känns faktiskt...
Jag har kontaktat dom.. Dom är inte hjälpsamma alls. Utan säger till mig som konsument att jag måste bevisa att jag har skickat den, säger som det är att jag slängde inlämingskvittot igår, dom ber mig kontakta postnord för att lösa det så dom skriver ut en ny, det kan postnord inte göra eftersom jag inte är kunden, utan det är dom som har köpt frakten så postnord får inte dela ut informationen till mig.
Tele2 vägrar att ta fram kollinumret..
Fattar inte hur dom tänker.. detta vinner dom inga kunder på.. kommer ju avsky företaget resten av livet. Dessutom så har dom pratat i telefon med mig i nästan 2 timmar - det kostar ju mer för dom än att makulera ärendet eftersom routern uppenbarligen har kommit bort i deras hantering internt.
Suck... Någon som har tipps å råd på hur man ska gå vidare ? Känns som att dom frånskriver sig allt, känns som att detta nästan är satt i system ? Någon annan som har råkat ut för detta ?
Visa bifogad bild 185992
Visa bifogad bild 185993
Click to expand...