[Tele2] Tråden om Tele2

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Cupcakes, 10 jun 2013.

1. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 599
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    @Francis@Francis sen 4 veckor tillbaka har jag inte kunnat accessa MITT KONTO på er hemsida och inte heller via appen såklart. Jag vill gärna se min faktura, se samtalsspecifikationer, hur mycket har jag använt av min datamängd o.s.v.

Jag kontaktade Tele2s kundtjänst, de gjorde en felanmälan och trots det har gått två veckor sen dess så vägrar Tele2 berätta när detta kommer att vara löst. Jag chattade igår med kundtjänsten och sagt att jag kommer INTE att betala nästkommande faktura om ni inte löser detta problemet då hotade nån av era medarbetare med att de driver detta till inkasso ifall jag inte betalar räkningen!

Väldigt dålig stil och oprofessionellt att man sköter såna ärende på det sättet! MITT KONTO på Tele2s hemsdia är en del av abonnemanget, när detta INTE fungerar i en hel månad då måste ni titta på ärendet mer seriöst! Sen att INTE ha ett klart besked när problemet bli löst är en annan fatal "failure" av Tele2 som stor operatör i Sverige!

Tele2.jpg

2. osterlindh

osterlindh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia+Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Stock Oxygen
    Det är ju underligt, ocr nr m.m skall man åtminstone få om man ringer eller chattar med dom för att kunna betala.

Trist när sådant där händer :( hoppas det löser sig

Skickat från The Legendary Oneplus 3

night77 gillar detta.
  3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 320
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du borde ju få fakturan med specifikation utskickad till dig på papper, utan kostnad, om man inte klarat att lösa problemet - tycker jag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

jnsson och Ara gillar detta.
  4. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 082
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, jag fick min faktura på e-faktura som vanligt under de 2 veckorna jag hade problem med mitt Tele2

5. night77

Mottagna gillanden:
    8 599
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Jag behöver inte BARA se min kommande faktura, jag vill även se mina gamla fakturor, vill se mina samtalsspecifikationer, min datamängd kvar/använt .. allt sånt borde finnas på plats!

Hade jag jag väntat i nån vecka för att de löser problemet så OK .. Eller att ens får besked om när de tänker lösa problemet så hade jag inte varit förbannad, men att de är knäpptysta och försöker bara driva med mig när jag ringer de är fan ta mig inte OK för näst största operatören i Sverige!

Hade haft båda Comviq och Vimla innan och deras system funkade hur bra som helst, blev det något driftproblem så fixar de det inom max en vecka!

6. jnsson

Mottagna gillanden:
    20 082
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Övrigt:
    Jag skulle kolla, så att det verkligen finns en felanmälan. Jag ber alltid om felanmälan nummer just pga av sånt här. När jag rapporterade att jag hade lyckats ha "sönder" hela Tele2, genom att logga in på Mitt Tele2, btw så här såg mitt felmeddelande ut:
    IMG_0226.PNG
    så tog det ca 2 veckor så var mitt problem löst, om jag kommer ihåg rätt, iallafall inte mer än 3 veckor

7. night77

Mottagna gillanden:
    8 599
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Efter att felanmälan tog för lång tid (cirka 10 dagar), ringde jag upp till kundtjänsten den 27:e Juni, då fick de ringa upp en tekniker på direkten o skickade mig ett SMS med ärendenummer, de sa att teknikern kommer att ta hand om mitt ärende med detsamma! (jag tvingade de faktiskt att sätta igång med felsökningen)

Den 30:e ringde jag igen för att kolla läget och de sa att felsökningen pågår fortfarande!! (jag tänkte ok, kan vänta nån extra vecka till)

Igår (6:e Juli) .. kontaktade jag Tele2 via chatten och de var otrevliga!! Då blev jag förbannad o sa att jag tänker INTE betala nästa faktura om ni inte ger mig klart besked när (Mitt Konto) tjänsten kommer att fungera igen, då började hon snacka om inkasso tramset o jag bara .. fan .. detta här är bara bull, pallar inte med sånt skitsnack! o så loggade ur o struntade i allt!

Man känner att de är ointresserade av att hjälpa till .. de ger bara massa bortförklaringar, en tekniker ska ha på sig en "deadline" för att lösa ett visst problem, det är så det funkar på IT företag .. men tydligen så har Tele2 andra rutiner!

20160707_190545.png

8. jnsson

Mottagna gillanden:
    20 082
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Övrigt:
    Jissus, du behöver inte vara otrevlig! Pratar inte mer med dig om du ska ha den tonen.

9. night77

Mottagna gillanden:
    8 599
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Vilken ton? jag berättar bara hur det har varit .. eller kanske du jobbar på Tele2 o tar detta personligt? lol

10. jnsson

Mottagna gillanden:
    20 082
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Övrigt:
    Lol, nej. Men man ska vara trevlig mot folk, då brukar man också få det tillbaks. Som sagt, för mig gick det på några veckor, men då var jag också trevlig mot dom.

11. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

12. night77

Mottagna gillanden:
    8 599
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Jag var trevlig i 3 veckor .. men det blir man inte efteråt .. sköter man inte sitt jobb så är det inte mitt problem .. o folk är olika .. du kan tolerera sånt .. men jag gör inte, tycker det är oproffsigt att jag behöver följa upp mitt ärende och tvinga på att de ska titta på det, de bör bara ta emot felanmälan, gör en felsökning och åtgärda problemet. Tar det längre tid så ska de skicka SMS O berätta att det blir klart inom en vecka. Att låta mig vänta o jaga de hela tiden visar ingen respekt o jag som person blir riktigt otrevlig när nån visar ingen eller bristfällig respekt :) har ingen tid o jaga lata folk som inte gör sitt jobb!

13. Francis

Francis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    @night77@night77

Hej! Vad bra att du skriver här och tar upp att du är missnöjd med både Mitt Tele2 samt hanteringen av ditt ärende. Jag är jätteledsen att du känner som du känner!

Jag vet att vi har haft en del allmänna problem med olika funktioner på hemsidan den senaste tiden (Mitt Tele2, beställningar samt ändring av abonnemang) efte ren systemflytt. Jag vet också att teknikerna jobbar febrilt med att få det att fungera för alla. Jag förstår att Mitt Tele2 är en väsentlig del av vårt erbjudande för dig och jag vill att du skall veta att den är av minst lika stor vikt för oss på Tele2. Self-service tjänster som Mitt Tele2 underlättar inte bara för våra kunder, utan minskar även trycket på vår kundservice.

Är det några specifika funktioner på Mitt Tele2 du inte får att fungera, eller är det endast fakturorna? I de fall vi sett hittils så är det endast enstaka funktioner i Mitt Tele2 som inte fungerar (för vissa fungerar inte en del av fakturorna, för vissa visas fel abonnemang). Gäller det fakturor eller frågor om din användning så har kundtjänst alltid möjlighet att maila dessa till dig kostnadsfritt.

Den genomsnittliga kötiden för att nå kundtjänsten de senaste 30 dagarna har varit under 3 minuter, men vill du istället bli uppringd av någon så kan vi lösa det genom PM. Har du blivit dåligt bemött av någon vill jag också jättegärna veta mer om detta via PM.

Jag är somsagt jätteledsen att du upplevt dålig service, vi vill jättegärna göra bättre ifrån oss! Är du missnöjd med oss så är vi givetvis väldigt tacksamma att du tar upp det med oss och vi vill såklart ha kvar dig som kund. Jag vill återigen påminna dig om anledningen till att vi slopat bindningstiden – för att sätta kunden i centrum. Gör vi inte det och värdesätter vi inte varje enskild kund samt slutar med att leverera tjänster i världsklass så kommer våra kunder att lämna oss, och det med all rätt.

Som sist vill jag lägga en påminnelse: våra kundservicemedarbetare levererar i de flesta fall till 110% men de är inte mer än mänskliga. Ibland blir de frustrerade precis som vi, de kan ha haft en dålig dag eller vara frustrerade på när teknikerna inte kan lösa något. Givetvis är det aldrig okej att vara otrevlig mot en kund och en dålig dag skall i en drömvärld inte påverka deras prestation. Men lika mycket som du vill bli behandlad med förståelse och respekt så skadar det aldrig att ge denna förståelse och respekt tillbaka.

Last edited: 8 jul 2016
    iterva och bernard gillar detta.
  14. night77

Mottagna gillanden:
    8 599
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Det enda jag vill att ni ger ett klart besked när MITT Konto tjänsten kommer att fungera. Att vänta på det i evighet och utan klart besked med datum eller tidsfrist är inte OK. Att jag ska behöva ringa kundtjänsten varje gång jag vill se mina gamla eller nya fakturor, samtalsspecifikationer eller datamängd kvar är inte OK. Jag kollar till exempel datamängd kvar flera gånger per dag för att kunna veta hur jag ska fördela det över hela månaden, ska jag behöva ringa kundtjänsten 4-5 gånger per dag för att få fram det?? Kom igen!!

15. Eder

Eder Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Telefon:
    Lenovo P2

MINA ENHETER

Telefon:
    Lenovo P2
    Har i dagsläget Halebop, men har sett att Comviq erbjuder 3 GB surf, fria samtal, SMS och MMS för endast 145 kr per månad till studenter. Låter ju riktigt prisvärt.

Frågan jag nu ställer mig: Är det värt att gå över från Telias nät till Comviq? Är orolig över hur pass mycket sämre täckningen blir. Rör mig oftast i större städer och är sällan på landsbygden.

16. night77

Mottagna gillanden:
    8 599
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Gör så ..

Beställ ett gratis Kontantkort från Comviqs hemsida. När du får den, ladda det med vad som helst belopp, helst med en del surf och testa att surfa, ringa runt o rör dig mellan olika ställen.

Om du märker att täckningen är minst lika bra som Halebops .. då är det bara att flytta ditt nummer från nuvarande operatör till Comviq ..

Vissa operatörer ..som t.ex. TRE erbjuder "test SIM kort" för att testa täckningen o sånt där du bor, jobbar eller rör dig .. men enklast blir det att du köper Kontantkort för den specifika operatören var den huvudoperatör eller virtuell!

Eder gillar detta.
  17. jnsson

Mottagna gillanden:
    20 082
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Övrigt:
    Jag brukar säga, så länge du inte ska in i mitten av Norrland så har Tele2 bra täckning. Jag tror du kommer bli nöjd med Tele2 också

Skickat från min Motorola Moto G 2015

18. Eder

Eder Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Telefon:
    Lenovo P2

MINA ENHETER

Telefon:
    Lenovo P2
    Hur är Comviqs 2G-nät? Använder 2G frekvent när jag inte surfar för att hålla nere batteriförbrukningen.

19. jnsson

Mottagna gillanden:
    20 082
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Övrigt:
    Det är bra, nu använder jag väldigt sällan 2G nätet, då jag inte ser nån anledning till o byta ner till 2G, då det inte spår mycket ström där jag är då jag ändå har bra 4G täckning

Skickat från min Motorola Moto G 2015

20. 6150

6150 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    3 053
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Comviq har iaf sämre 3G täckning än Telia.

Comviq's 2G & 4G täckning är bra, de bygger för 90 % yttäckning.

Men man brukar få vad man betalar för sägs det ju.

---
    Skickat från min Galaxy S7.