@night77
Hej! Vad bra att du skriver här och tar upp att du är missnöjd med både Mitt
Tele2 samt hanteringen av ditt ärende. Jag är jätteledsen att du känner som du känner!
Jag vet att vi har haft en del allmänna problem med olika funktioner på hemsidan den senaste tiden (Mitt
Tele2, beställningar samt ändring av abonnemang) efte ren systemflytt.
Jag vet också att teknikerna jobbar febrilt med att få det att fungera för alla. Jag förstår att Mitt
Tele2 är en väsentlig del av vårt erbjudande för dig och jag vill att du skall veta att den är av minst lika stor vikt för oss på
Tele2. Self-service tjänster som Mitt
Tele2 underlättar inte bara för våra kunder, utan minskar även trycket på vår kundservice.
Är det några specifika funktioner på Mitt
Tele2 du inte får att fungera, eller är det endast fakturorna? I de fall vi sett hittils så är det endast enstaka funktioner i Mitt
Tele2 som inte fungerar (för vissa fungerar inte en del av fakturorna, för vissa visas fel abonnemang).
Gäller det fakturor eller frågor om din användning så har kundtjänst alltid möjlighet att maila dessa till dig kostnadsfritt.
Den genomsnittliga kötiden för att nå kundtjänsten de senaste 30 dagarna har varit under 3 minuter, men vill du istället bli uppringd av någon så kan vi lösa det genom PM. Har du blivit dåligt bemött av någon vill jag också jättegärna veta mer om detta via PM.
Jag är somsagt jätteledsen att du upplevt dålig service, vi vill jättegärna göra bättre ifrån oss! Är du missnöjd med oss så är vi givetvis väldigt tacksamma att du tar upp det med oss och vi vill såklart ha kvar dig som kund. Jag vill återigen påminna dig om anledningen till att vi slopat bindningstiden – för att sätta kunden i centrum.
Gör vi inte det och värdesätter vi inte varje enskild kund samt slutar med att leverera tjänster i världsklass så kommer våra kunder att lämna oss, och det med all rätt.
Som sist vill jag lägga en påminnelse: våra kundservicemedarbetare levererar i de flesta fall till 110% men de är inte mer än mänskliga. Ibland blir de frustrerade precis som vi, de kan ha haft en dålig dag eller vara frustrerade på när teknikerna inte kan lösa något. Givetvis är det aldrig okej att vara otrevlig mot en kund och en dålig dag skall i en drömvärld inte påverka deras prestation. Men lika mycket som du vill bli behandlad med förståelse och respekt så skadar det aldrig att ge denna förståelse och respekt tillbaka.
Click to expand...