Jag köpte min S8+ hos
Comviq, stoppade i deras SIM kort i början men sen bytte till min andra Telia SIM och det funkar galant, att många är drabbade tyder på att Samsungs "customization" mjukvara strulat och problemet kommer inte från
Comviq bara för att Samsung inte gjort bra anpassning i sin mjukvara!
När det gäller täckningen för
Comviq, jag tycker de kommer bakom Telia, kvaliteten på nätet går till Telias fördel såklart, speciellt internet kvalité i Skåne (har även testat på olika ställen i Sverige), det är ljusår emellan tycker jag, Telias nät i det fallet känns som "fiber" uppkoppling och Comviqs/Tele2s liknar en "kabel-tv" äldre uppkoppling.
Annars, Telias kundservice suger stort, varken deras telefoni eller chatt är bra på något sätt för de pengarna de tar för sina abonnemang, så jag kan säga att
Comviq här vinner trots att de har färre kunder än Telia!
I helhet skulle ändå tycka att Telia tar överpriser, man kan komma undan med samma abonnemang (till o med bättre) till hälften, kör helt enkelt på FELLO som använder sig av Telias nät och du blir inte besviken!
Kika gärna på
https://www.fello.se/abonnemangClick to expand...